Noen som har prøvd ALTO Typhoon 4800?

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
DaOoPs

Noen som har prøvd ALTO Typhoon 4800?

Legg inn av DaOoPs »

Så at ALTO hadde laget en "stor" live mixer Typhoon 4800, med 40 mono kanaler og 4bånds eq med sweep. 8 aux.
Men spørsmålet er jo bare om den er brukendes som mixer.
Hva hadde en gjeste-teknikker sagt om denne ble levert ?
I og med at den er langt under 100.000kr iforhold til en stor mixer i med dette antall kanaler.
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Aldri prøvd denne mikseren..eller noe fra ALTO for den slags skyld...
Så det blir vanskelig å svare på.. men siden den ligger drastisk mye lavere i pris enn ALLE andre "proffe" miksere med 48 kanaler så villle jeg nok tro den kanskje ikke låter så veldig pent!
Kan man selge en mikser på den størrelsen til en så lav pris så er det jo noe man har spart på for å si det slik...
Komponenter fra Clas Ohlson kanskje :lol:
Lydforum Administrator/Pensjonist
sarath
Active Member
Innlegg: 148
Registrert: 17 jun 2004, 09:57
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av sarath »

men igjen, den mikseren kan jo være akkurat det en eller annen trenger. dårlig trenger ikke nødvendigvis å bety at den er dårlig.
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Dårlig trenger ikke bety at den er dårlig???

ALt jeg sier er at den mikseren der antageligvis ikke har så veldig gode komponenter i seg siden mikseren nestewn er gratis!""
Og da begynner man jo å mistenke Kvaliteten da vettu :idea:
Lydforum Administrator/Pensjonist
sarath
Active Member
Innlegg: 148
Registrert: 17 jun 2004, 09:57
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av sarath »

åh. det jeg mente var at sounden du kan mane fram fra en billigmikser kan tenkes, for noen å være akkurat det man leter etter.
jeg bruker flittig mikrofonen som ble brukt på calling annlegget på videregåendeskolen jeg gikk på til mye rart. jeg liker å bruke mye forskjellige ting som muligens folk som har gått niss, eller jobber i et større lydfirma kan le av, med resultater jeg er fornøyd med. tok opp gitar gjennom en pc-høyttaler her om dagen og fikk fram det utrykket vi var ute etter. dårlig betyr nødvendigvis ikke at produktet er dårlig.

feks.

"vi ska spæll inn punke låta vår, og det ska hørres punk ut. kan itj du ta opp stortromma med en hårføner eller krølltang? (eventuelt en mikrofon fra toys 'r us)"
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

hehe.. selfølgelig skal man ikke "le" av at du bruker sas sine "radioheadsettpropper" som mikrofoner o.l
Det er mye moro man kan få frem bare man er litt kreativ... dessuten er oppfattelse av god lyd individulell!! Heldigvis..

Men i "proff" sammenheng så må man tenke litt på krav som stilles og hva som er stablit i forhold til en stor produksjon osv..

Uansett, lenge leve punken!!!
Lydforum Administrator/Pensjonist
kimerik
Newbie
Innlegg: 3
Registrert: 26 jan 2005, 23:54
Sted: Oppegård
Kontakt:

Alto Typhoone

Legg inn av kimerik »

Var på NAMM messa nå nettop, og ble VELDIG overrasket over Typhoone mikseren.
Dette var en imponerende "Liten" sak, litt designmessig lik Midas, og knallbra lyd til å være såpass billig. Har alle funksjoner som en mikser i denne sizen bør ha. Samtidig er den veldig lett og hendig.

Genial oppbygging med utskiftbare preamper, og dobbel powerkrets.

Tror dette er et bra alternativ dersom man vil ha en lavbusjett mikser både til utleie og til installasjoner. (perfekt til f.eks. kulturhus eller skoler)

Den er dessverre ikke noe som kommer på en raider på en god stund, men det er vel mest på grunn av navnet.

MVH

Kim Erik de Sousa

Avotek Professional AS
Svar