Det er godt å se at andre har samme problemer som meg

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Kjartan Meinseth
Active Member
Innlegg: 122
Registrert: 03 aug 2004, 05:01
Sted: Oslo
Kontakt:

Det er godt å se at andre har samme problemer som meg

Legg inn av Kjartan Meinseth »

http://srforums.prosoundweb.com/index.p ... 940/0/0/0/

Jeg er ikke veldig glad i Punk heller!
Kjartan Meinseth
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

haha, det var ikke vanskelig å kjenne seg igjen der!!

Gull sitat: "I've been on shows where they've literally whipped out handfuls of cash and said "Here's mo money, now turn this mutha fucka up!"

Har ingenting i mot tight og god punk og hiphoppere som f.eks Klovner i kamp, men det er alle disse talentløse posørene og wannabee'ene som er problemet. Og Blackie Lawless da, den var "god" om noen fulgte den linken!!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Jens Tore Fremmegård
Active Member
Innlegg: 290
Registrert: 15 okt 2005, 02:35
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Jens Tore Fremmegård »

bæsj inn, bæsj ut

Når punkbandet av værste garasjesort slenger en vegg av uorganisert lyd ut fra scenen er det ikke så lett å få det stort bedre.

Bedre blir det ikke når den ene av de to gitaristene spør lydmann (undertegnede ja) om han kan få hjelp å stille inn gitarampen sin sånn at han får sånn lyd som han andre har (som har en helt annen amp). Og dette var ikke noen fjortis, men en kar i slutten av 20-årene.

Undertegnede er heldigvis også gitarist, så det gikk jo fint å hjelpe ham med innstilliger på amp, men sånt burde da folk kunne selv?
Jens Tore Fremmegård
Teknikkhuset AS
http://teknikkhuset.no
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

tja

Legg inn av Espen Hammer »

noe som sier meg at om man skal spille instrument, så burde man kunne bruke det også... men der er det jo en del punk entusiaster som tydeligvis ikke har samme oppfatning. både på utstyr, å traktere instrumentet.
ketil nicolaysen
Active Member
Innlegg: 139
Registrert: 12 jun 2006, 02:30
Kontakt:

Re: tja

Legg inn av ketil nicolaysen »

Espen Hammer skrev:noe som sier meg at om man skal spille instrument, så burde man kunne bruke det også... men der er det jo en del punk entusiaster som tydeligvis ikke har samme oppfatning. både på utstyr, å traktere instrumentet.
det er litt det samme som at folk som skriver innlegg bør kunne å skrive,hehe
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Jens Tore Fremmegård skrev:bæsj inn, bæsj ut

Når punkbandet av værste garasjesort slenger en vegg av uorganisert lyd ut fra scenen er det ikke så lett å få det stort bedre.

Bedre blir det ikke når den ene av de to gitaristene spør lydmann (undertegnede ja) om han kan få hjelp å stille inn gitarampen sin sånn at han får sånn lyd som han andre har (som har en helt annen amp). Og dette var ikke noen fjortis, men en kar i slutten av 20-årene.

Undertegnede er heldigvis også gitarist, så det gikk jo fint å hjelpe ham med innstilliger på amp, men sånt burde da folk kunne selv?
Du burde kanskje heller ta det som et kompliment i steden for å disse vedkommende her? Det at han stoler på dine kunnskaper som lydmann er vel bare positivt? Punk skal vel også forøvrig låte litt skittent og uorganisert?
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: tja

Legg inn av Espen Hammer »

ketil nicolaysen skrev:
Espen Hammer skrev:noe som sier meg at om man skal spille instrument, så burde man kunne bruke det også... men der er det jo en del punk entusiaster som tydeligvis ikke har samme oppfatning. både på utstyr, å traktere instrumentet.
det er litt det samme som at folk som skriver innlegg bør kunne å skrive,hehe

hehe.. nei.. norsk lærerne burde kunne skrive rett. ikke jeg, jeg har ikke fulgt med i norsk timene uansett. :lol:
Kyrre S. Fledsberg
Newbie
Innlegg: 48
Registrert: 14 okt 2004, 18:43
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kyrre S. Fledsberg »

"Å traktere instrumentet" har INGENTING med musikk å gjøre. Lag noe du digger selv, stjæl som en ravn - aldri kopiere, gå på puben og snakk om rock istedenfor for å sitte hjemme å øve skalaer og til slutt: la lydmannen spandere øl på deg. Han tjener sikkert bedre enn deg uannsett.
Kyrre S. Fledsberg
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Mads Størkersen »

Gleder meg til du skal skrive boka "Rock for Dummies" , Kyrre...
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Svar