Demeter VTCL-2a Compressor

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Atle Aamodt
Active Member
Innlegg: 206
Registrert: 13 jul 2004, 18:09

Demeter VTCL-2a Compressor

Legg inn av Atle Aamodt »

Da jeg muligens er grenseløst negative til apparater som er middelmådige eller direkte dårlig, vil jeg benytte annledningen til å skumme litt over av tilfredshet. Grunnen heter for øyeblikket Demeter VTCL-2a Compressor. Dette er er liten og herlig 2u dual channel sak, rør kompressor hvor f.eks vokal fremdeles glitrer selv om man "strammer inn" -10db fra tid til annen. Kan annbefales på det sterkeste. Dette er jaggu meg en boks man nesten kunne gått til sengs med (for de som har slike preferanser ;-) Starter herved hatkampanje mot alt som ikke fungerer i nærheten av slike bokser. Og joda, det finnes flere fabrikanter som kan hvis de vil, må vel innrømme at DBX 162SL og XTA C2 også er sjarmerende produkter. Men etter min smak, uten samme magi som Demeter VTCL-2a, Empirical Labs Distressor, Urei 1176 o.l. Aandre som ønsker å legge produkter til "skummelisten" ?
Atle Aamodt
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Urei LA-22. Sinnsykt nøyaktig båndkompresjon hvis du vil komprimere bort deler av frekvensbildet. Også er den knasende god som kompressor på vokal.
Brukeravatar
Cyberjens
Active Member
Innlegg: 101
Registrert: 04 aug 2003, 01:10
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av Cyberjens »

Kjenner ein ørliten rykning i nedre region kvar gang eg har med MindPrint compressor på jobb.... Billig er den også.
-RUBEN LERVÅG-
---
"Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter etter å være totalt døv."
Oscar Wilde
Kristian Fosshagen
Active Member
Innlegg: 96
Registrert: 23 nov 2003, 21:09
Kontakt:

Legg inn av Kristian Fosshagen »

Har du funnet ut noe mere om MindPrint compressorene? Er de ute av produksjon?
Lars Petter Nilsen
Newbie
Innlegg: 1
Registrert: 14 aug 2004, 18:02
Sted: Solbergelva

Legg inn av Lars Petter Nilsen »

De har så vidt jeg vet gått ut. HK gutta slutter jo å produsere alt som virker, trolig for å selge mer av det som ikke virker.
PA Compagniet drammen AS
Lars Petter Nilsen


Kan det virkelig vere nødvendig med alle disse apparatene ??
Kristian Fosshagen
Active Member
Innlegg: 96
Registrert: 23 nov 2003, 21:09
Kontakt:

Legg inn av Kristian Fosshagen »

Hei Nilsen

Hyggelig at du også har funnet veien inn her. Jeg fant ut at Mindprint hadde slutta å produsere de, så da kjøpte jeg heller en del TC Triple C i fra Nordic i Danmark.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Helge skrev:Urei LA-22. Sinnsykt nøyaktig båndkompresjon hvis du vil komprimere bort deler av frekvensbildet. Også er den knasende god som kompressor på vokal.
Artig liten sak ja....
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Eivind Steinholm
Active Member
Innlegg: 219
Registrert: 13 mai 2004, 18:57
Sted: Tromsø

Re: Demeter VTCL-2a Compressor

Legg inn av Eivind Steinholm »

Mr.Wompf skrev:.... Grunnen heter for øyeblikket Demeter VTCL-2a Compressor. Dette er er liten og herlig 2u dual channel sak.....
Er dette en utgått modell? På nettsida til Demeter finner jeg bare denne kompressoren: HXC-1 HX

Noen formeninger om denne da?
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Kyrre S. Fledsberg
Newbie
Innlegg: 48
Registrert: 14 okt 2004, 18:43
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kyrre S. Fledsberg »

Det finnes helt klart mye frekke produkter der ute. Men Mindprint er etter min mening helt forferdelig. Aldri fått det til å funke.
Har til og med endt opp med å ta ut inserten, først da falt ting på plass.
LA-22 er jo fantastisk om man vil høre effekten av kompresjon f.eks bass, OH. Til Vokal er den nok ikke et førstevalg for meg. De begynner forresten å bli ganske gamle og slitne. Jeg ville nok vært litt usikker med den på vokalkanalen i en direktesendt TV-sending.
Kyrre S. Fledsberg
Svar