Venice 320

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Espen Larsen
Active Member
Innlegg: 67
Registrert: 19 des 2005, 22:37
Sted: Arendal

Venice 320

Legg inn av Espen Larsen »

Hei!

Har kommet over en Venice 320, som selgeren skulle ha 19 500,- for inkl rufo flight og 30m 24/8-multi på trommel og i flight. Den er 5 år gammel, og har blitt brukt som installasjon på en klubb. (hovedsakelig rock, blues og jazz-klubb)

De åtte stripene til høyre for mainen er bytta i fjor. Alle kanaler funker, men det er noe skraping i noen potmetere.

Siden den bare har vært brukt på denne klubben er flighten så og si ubrukt.

Multien vet jeg lite om, bortsett fra at en kanal er død.


Har nå en Mackie 32/4, der en stripe er gåen. (tror det er preampen som har tatt kvelden), men ønsker noe litt bedre. Budsjettet er minimalt.

Hva tror folk om dette? Er det en grei pris?

Har 6 AUX nå, og i utgangspunktet holder dette. (Brukes mest i et ungdomskor, og litt små-utleie)

Er det noen som har peiling på hvor mye en kan ta for Mackien. Den kosta i overkant av 20k da den ble kjøpt i ca år 2000. Brukt ca 1 gang i uka, som sagt: en stripe er gåen + litt skraping i noen potter.
Hvem har spist jacken??!?!
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

5 år gammel venice er i utgangspunktet verdiløs, det er bare et tidsspørsmål før du må bytte det meste av potmetre, eller leve med seriøs skraping og skurring i alle potmetre. Venicen er en helt grei mikser, men den er ikke spesielt holdbar, har vært bort en del venicer som har seriøse problemer med potmetrene i eq-delen etter at de har passert 4-5 år med 2-3 jobber i uka. Det er garantert en grunn til at de har bytta 8 kanaler på den mikseren du vurderer å kjøpe.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Venice er desverre forbruksvare.
Mvh
Joachim Venberget
JT
Newbie
Innlegg: 35
Registrert: 30 okt 2006, 21:24
Sted: Bergen

Legg inn av JT »

Jeg har ringt på den der jeg også, og endte med å ikke kjøpe den.

Virker som om den er litt vel sliten..
Mvh
Jan-Tore Holen

Building business, building dreams.
Espen Larsen
Active Member
Innlegg: 67
Registrert: 19 des 2005, 22:37
Sted: Arendal

Legg inn av Espen Larsen »

Ok. Takk for mange raske svar!

Tror nok ikke det blir å kjøpe den, etter å ha lest både deres og andres erfaringer. Må ha en mikser som holder, uten å måtte fikse på den til stadighet.. blir fort dyrt det :wink:

Noen som vet om det er noen som skal selge en GB4 e.l. da? Evnt hvordan disse er?

Virker jo som en allright mikser det, litt rimeligere enn venice, men det trenger jo ikke være negativt... Bør være 32-kanalersversjonen...

Har som sagt maks 20 000 å bruke, og den brukes i et ungdomskor... Jeg flytter til sommeren, og da blir det andre (relativt ferske i gamet) som overtar, bør derfor være enkel layout å lære...
Hvem har spist jacken??!?!
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Legg inn av Tom Erik Stokness »

http://www.lydrommet.no/artikkel/produk ... l?id=16883
den kan jo være verd en titt?
noen som kan bekrefte/avkrefte at den har samme preampene som GB4?
mener å ha lest det en plass...
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Styr unna LX 7, har bare dårlige minner fra jobber med LX 7.

Og jeg tviler sterkt på at det er samma preampen som i GB 4, for det bordet låter ikke bra.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Torodd Olsen
Pro Member
Innlegg: 355
Registrert: 05 des 2004, 18:39
Sted: Stord

Legg inn av Torodd Olsen »

LX7ii låter helt greitt den. Har brukt 16ch utgaven til mange mindre jobber. MEN kan ikke sammenlignes med GB. Ikke de samme preampene som GB, men de er ikke direkte dårlige de som er i den.
Brukeravatar
Ole Marius Holden
Newbie
Innlegg: 31
Registrert: 28 mar 2005, 13:53
Sted: Hommelvik

Legg inn av Ole Marius Holden »

Har ikke noe spesielt å utsette på LX7ii, men den er absolutt ingen GB. bruker jevnlig 16kanalersversjonen, og er igrunnen stort sett fornøyd med den.
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

au au au

Legg inn av Espen Hammer »

nei å nei. LX7 er det bare å holde seg bort fra. Var på kirke turne like før jul, der jeg hadde med egen mikser, like over jul fikk artisten sp.mål om å spille en konsert til. ettersom jeg ikke hadde noe transport med lastekapasitet, så slengte jeg med to god rack, å skulle få en mikser som var stor nok der jeg kom. LX7, med dønn samme PA som jeg brukte før jul. Det låt heeelt krise. hadde med meg egne mikrofoner også. så fikk en skikkelig A/B test. og LX7 låter krise.
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Alternativet er jo GB2.. får vel den til en grei pris i det store utlandet
Brukeravatar
Ole Marius Holden
Newbie
Innlegg: 31
Registrert: 28 mar 2005, 13:53
Sted: Hommelvik

Legg inn av Ole Marius Holden »

Spørsmålet er om det er LX7(http://www.soundcraft.com/product_sheet ... duct_id=15) eller LX7ii(http://www.soundcraft.com/product_sheet ... uct_id=124) det er snakk om. Men om du finner en GB2 til en brukbar pris(les:utlandet kanskje?) så er det vel ingen tvil....
Espen Larsen
Active Member
Innlegg: 67
Registrert: 19 des 2005, 22:37
Sted: Arendal

Legg inn av Espen Larsen »

GB 2 virker grei den... Er det noen som har noen tips til utenlandske sider, som selger brukt eller nytt... ?
Hvem har spist jacken??!?!
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Fra Tyskland koster en 24ch GB2 cirka 14000,- pluss mva inkl frakt og fortollingskostnader. !!!

http://www.thomann.de/gb/soundcraft_gb2_242.htm

I Norge er veil pris 21580,- pluss mva. :roll:
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Svar