Er Lexicon fremdeles best på klang ?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Tina

Er Lexicon fremdeles best på klang ?

Legg inn av Tina »

Jeg vurderer en god proff klang til PA, men undrer meg på om det er vits å bruke 20.000 på dette ?
Lexicon PCM klangene har vel alltid blitt regnet for det aller beste innen klang. Gjelder det ennå ?

Finnes det ingen gode ( nok) klanger til en lavere pris ?
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Legg inn av Tom Erik Stokness »

T.C.....?
ketil nicolaysen
Active Member
Innlegg: 139
Registrert: 12 jun 2006, 02:30
Kontakt:

Legg inn av ketil nicolaysen »

jeg kjøpte meg en lexicon 480 her i sommer....har ikke angret et sekund...peronlig liker jeg lexicon best til vokal,og tc til instrumenter...
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Jeg mener klangvalg etterhvert går litt på hva en selv er vant med å bruke. Selvsagt er det også avhengig av hva som står i den riggen man jobber på, men det var vel ikke spørsmålet her siden jeg regner med du kommer til å ta denne med deg overalt.. Det blir på mange måter som med vokalister som finner seg en type mikrofon de liker å bruke og som de blir vant til karakteristikken i. Min personlige favoritt er TC M-5000, dette bunner egentlig mest i at det er den jeg har gjort flest timer med lyd på, og dermed den maskinen jeg er vant til å høre. (så om noen her skulle ha liggende en slik som de ikke bruker så er det bare å ringe meg;)) Jeg prøver ikke her å favorisere noen merker - heller si at det er en smakssak for den enkelte. Så mitt råd til deg er å prøve deg litt frem om du har mulighet til det, også bare lære deg hvordan den du velger låter med ulike settinger. :wink:
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
ketil nicolaysen
Active Member
Innlegg: 139
Registrert: 12 jun 2006, 02:30
Kontakt:

Legg inn av ketil nicolaysen »

John Idar Bakke skrev:Jeg mener klangvalg etterhvert går litt på hva en selv er vant med å bruke. Selvsagt er det også avhengig av hva som står i den riggen man jobber på, men det var vel ikke spørsmålet her siden jeg regner med du kommer til å ta denne med deg overalt.. Det blir på mange måter som med vokalister som finner seg en type mikrofon de liker å bruke og som de blir vant til karakteristikken i. Min personlige favoritt er TC M-5000, dette bunner egentlig mest i at det er den jeg har gjort flest timer med lyd på, og dermed den maskinen jeg er vant til å høre. (så om noen her skulle ha liggende en slik som de ikke bruker så er det bare å ringe meg;)) Jeg prøver ikke her å favorisere noen merker - heller si at det er en smakssak for den enkelte. Så mitt råd til deg er å prøve deg litt frem om du har mulighet til det, også bare lære deg hvordan den du velger låter med ulike settinger. :wink:
må vel si meg enig der...m5000 er ikke helt borte den heller...var i ferd med å kjøpe en for etpar dager siden,men den var kun m fjernkontroll,og når man bruker dm2000 og har en larc til 480 fra før,så blir jo miksern borte under disse fjernkontrollene:-)
Tina

Legg inn av Tina »

:roll: .....men hører dere forskjell fra f.eks en billigklang fra Alesis og disse proffe boksene ??

Jeg skal innrømme at jeg i blindtest hadde blitt kraftig lurt. :shock: :oops:
ketil nicolaysen
Active Member
Innlegg: 139
Registrert: 12 jun 2006, 02:30
Kontakt:

Legg inn av ketil nicolaysen »

Tina skrev::roll: .....men hører dere forskjell fra f.eks en billigklang fra Alesis og disse proffe boksene ??

Jeg skal innrømme at jeg i blindtest hadde blitt kraftig lurt. :shock: :oops:
hører garantert forskjell..men om jeg hadde hørt rett i en blindtest...det er jo fullt mulig skru seg bort fra den fine klangen i disse boksene
Tina

Legg inn av Tina »

:lol: Så da kan vi bruke 15.000 på piker vin, og 5000 på sang og klang ?... :lol:
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

yey

Legg inn av Espen Hammer »

Der støtter jeg Tina fult ut.
Bjørn A. Larsen
Active Member
Innlegg: 203
Registrert: 23 jun 2003, 23:37
Sted: Oslo

Legg inn av Bjørn A. Larsen »

Ville tro at du får mye ut av en pent brukt TC M3000 eller en Yamaha SPX 2000. Da har du også litt igjen til vin.
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
Mathias Fekjær
Active Member
Innlegg: 58
Registrert: 08 mar 2006, 14:32
Sted: Tønsberg
Kontakt:

hmm

Legg inn av Mathias Fekjær »

TC M3000 er jo helt genial! Liker den utrolig godt, tror ikke du får noen andre bokser som har like bra klang til den prisen! helt overlegen :)
------------------
Mathias Fekjær
http://www.mellowgrounds.net //\\ Stay Mellow!
Brukeravatar
Jens Tore Fremmegård
Active Member
Innlegg: 290
Registrert: 15 okt 2005, 02:35
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Jens Tore Fremmegård »

Om man har litt peng: TC M3000, Lexicon PCM-serien, Lexicon 480/960
Om man har litt mindre peng: TC 2000, Yamaha SPX 2000
Om man har lite peng: TC M-ONE XL, Lexicon MPX550
Jens Tore Fremmegård
Teknikkhuset AS
http://teknikkhuset.no
Brukeravatar
Eivind Steinholm
Active Member
Innlegg: 219
Registrert: 13 mai 2004, 18:57
Sted: Tromsø

Legg inn av Eivind Steinholm »

Jens Tore Fremmegård skrev:Om man har litt peng: TC M3000, Lexicon PCM-serien, Lexicon 480/960
Om man har litt mindre peng: TC 2000, Yamaha SPX 2000
Om man har lite peng: TC M-ONE XL, Lexicon MPX550
Støtter denne! Men vil føye til TC M4000 også! Og forøvrig er det vel kun PCM 90/91 vi snakker om? PCM 80/81 er jo en effektburk, som forøvrig er kul til sitt bruk, men ikke akkurat som klang..

Også er jeg også veldig glad i TC M5000! Men om noen tenker å kjøpe en slik, anbefaler jeg at de får sjekket den nøye først! Har de vært i hendene til et utleiefirma, og ristet rundt på veien mye, bør man være litt forsiktig før man inngår handel! Finner man deriomt en fra et studio eller noe, løp og kjøp!
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Ser nå ikke helt behovet for noe bedre/dyrere enn M3000 i de fleste livesammenhenger jeg da....

Har selv brukt M-One, M2000 og M3000. Og syns alle sammen er gode bokser..
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Tom Erik Stokness skrev:Ser nå ikke helt behovet for noe bedre/dyrere enn M3000 i de fleste livesammenhenger jeg da....
Uenig! Lexicon300, Lexicon 480 først da snakker man skikkelig klang til livebruk. 960 er selvsagt referansen.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Svar