Navngivning av overganger

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Lydfokus
Newbie
Innlegg: 42
Registrert: 25 jul 2004, 23:54
Sted: Modum
Kontakt:

Legg inn av Lydfokus »

Den XLR patenten har vi hatt i bruk ei stund alt ! Funker som ei kule ! :D (kan også brukes som kort mic kabel i et knipetak ... :roll: )
Mvh
Lydfokus
v/ Bård Åmotsbakken
- Se nu ble det fart i gramofonen!
Brukeravatar
Hoba
Pro Member
Innlegg: 436
Registrert: 03 aug 2003, 12:50
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Hoba »

John Idar Bakke skrev:Få høre litt meninger om å polaritets-vende hihat og eller overhead i miksen da? Noen som har gode/ dårlige erfaringer med det? Eller hvilke andre instrumenter polaritets-vender dere og hvorfor?? (ikke ved polaritetsfeil i kabelen, det driter vi i her og nå. Men for å få et annet resultat av miksen.)

En annen. Hvor rakt (nært 0dB) ligger faderene i løpet av show, og har dere noen meninger om dette er viktig eller ei? Og i så fall hvorfor?..


Og Hoba.. du trenger ikke svare på disse spm... Saab-panser liksom.. Kulere bøy på boblepanser, eller hva med jaguar? Plass til flere samtidig!!! Dere tenkte ikke på å stroppe det fast til beina med det samme?? Trondheims svar på Burton.. (for uinvidde se:sludder og vås/Jaja..)


John I
Mimre, mimre, mimre..............

Vi gutta i blokkene hvor jeg trådde mine barnesko, hadde et saab-panser vi brukte i den feteste bakken på Byåsen.
Gode gamle 'SAABBET' ble vokset og hadde plass til 6 jyplinger med høy selvmordsfaktor.
Ble mange brudd og skader under disse turene ja.

Men det ble brått slutt på denne usedvanlig fete moroa da vi alle ble kastet av og panseret suste videre og landet på en balkong på blokka nedenfor bakken.

Og selvfølgelig fantes det ingen i bakken som hadde kjennskap til dette forferdelige kjøretøyet.
Men det aner meg at alle 6 gutta som lå strødd under det siste hoppet ble nøye saumfart og holdt øye med etter dette.

Husker at det ble forbudt med slike og liknende farkoster etter denne episoden.

Nei, intet er som et velsmurt panser fra en god, gammel Saab V4.

he he he ......

Nei, nå må jeg finne den dingsdulpen som gjør at varevaren kan kobles til duppeditten som ligger oppi den svarte, firkanta kassen på hjul.
Den tingesten gjør at sakene speller mye bedre enn de andre hånkene de andre rabagastene fusjonerer objekter med.

Lenge leve grønn overledning og fustasjopphengsforkoblinger ! ! ! ! !



TjoBing ! ! ! ! !
Brukeravatar
Torodd Olsen
Pro Member
Innlegg: 355
Registrert: 05 des 2004, 18:39
Sted: Stord

Legg inn av Torodd Olsen »

John Idar Bakke skrev:Hvis du skal følge signalgangen, hva kaller du da en xlr med han i begge ender?.. :shock:
J
Sist jeg sjekka het det xlr homo...
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Legg inn av Tom Erik Stokness »

En XLR snukabel, hvis man må bruke en (eller fler) av linjene på multien andre veien... stripe som retur eller motsatt

men trenger da også en XLR lesbe.. altså med hunn i begge ender....
Svar