Midas Verona

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Nå er han vel ikkke der lenger men jeg ser ikke helt for meg bob doyle og gutta stå på overtid med loddebolten nei....

Mange benyttter lisensproduskjon ja dvs de kan sette bort deler av produksjonen, print blir laget ett sted mens chassi ett annet sted osv så blir det montert ett anna steds igjen gjerne av sånne bitte små barnehender nede i gokkistan

tenk på det du kenneth neste gang du pøbler med noe det står midas på.
Mvh
Joachim Venberget
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Aber doch.. :idea:
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Ja de penga... Hvor er det blitt av alle idealistene i bransjen vår? :shock:
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Johan Berntsen
Newbie
Innlegg: 22
Registrert: 18 jun 2003, 11:30
Sted: Oslo

Legg inn av Johan Berntsen »

Er det bare meg som har en feeling at denne mikseren leverer mer topp (6-12khz)? Plages virkelig med det de gangene jeg har brukt den.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Det er Dynacord som produserer Venice, og Verona ser ut til å komme fra samme fabrikk. Og som kjent, eplet faller ikke langt fra stammen, se Dynacord's PowerVenice:
http://www.musik-service.de/ProduX/PA/P ... _10002.htm
Har testet Verona, den var litt rar, og hadde egentlig alt for lite fasiliteter.
I packhorseflighten sin er den dessuten komisk stor og tung til å være et så basic bord som det jo er.
Nei dere, MH3 er langt å foretrekke. Kjempebord spør dere meg.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Kyrre S. Fledsberg
Newbie
Innlegg: 48
Registrert: 14 okt 2004, 18:43
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kyrre S. Fledsberg »

Dynacord i Tyskland produserer Venice og Verona for Midas. Dette er desverre ikke Midas som vi kjenner det. Til tross for playmobil følelsen låter den helt OK, men.... Den låter fint med 12-16 kanaler, prøv med full mikser så er det ikke like moro lenger. Da er det ikke mye headroom igjen og lite som minner om Heritage serien!
Midas gambler nesten litt med sitt eget varemerke ved å satse så tungt på miksere i denne klassen. The Midas Touch gjelder ikke for plast produsert av Dynacord.
Kyrre S. Fledsberg
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Ja hvorfor er alle så enige om dette?
Noen hardbarka Verona-tilhengere som vil ta bordet i forsvar?
Hadde forventet at Verona ble en hit, men det har slått helt feil. Mange har vel kjøpt men ingen er happy?
Er det bare et samlebåndsprodukt hauset opp av dyktige marketing-folk og en kunstigt høy pris? Litt Mackie SR40?
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

lydonen skrev: Litt Mackie SR40?
Er det egentlig noen som har fått Eqen på SR40 til å funke bra???
Det må være tidenes dårligste EQ fra mackie. Kun basskutt som funker på det bordet. den er omtrent som Eqen på de gamle GL4 borda til A&H

Mackie 8bus mikser eqen derimot funker faktisk veldig bra.
Brukeravatar
Hallgeir
Active Member
Innlegg: 261
Registrert: 26 okt 2003, 19:06
Sted: Oslo

Legg inn av Hallgeir »

Mye negativt om denne fjøla nå, men jeg har en liten ting til jeg ønsker å tilføye. Oppdaget på jobb her om dagen at vokalen sprakk noe veldig. Vokalisten hadde en b58 trådløs så det første jeg tenkte på var at den ikke var satt til -30 db. Jeg gav beskjed til monitor-skrueren og han skjekket det uten at det hjalp. Etter mye om og men fant jeg ut at det var min mix som skapte trøbbel. Den sprakk rett og slett. Jeg mener; vanligvis med de fleste mixer og serlig venicen, kan man jo gaine til det røde lyset lyser opp neseboret ditt uten at det begynner å sprekke. Med Veronaen var det bare så vidt det lyste litt smågult før ulydene kom. Det er for dårlig når det er en mix til sikkert over 100 lapper fra den mest anerkjente produsenten i verden.
Men... Den låter jo fint!
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Hmmm er det Allen & heat som har laget preampene???? Hadde nesten samme problemet igår på en A&H w 16:02. Klarte å få vreng i vokal micen, når innsignalet lå på + 3 dbu inn i bordet når vokalisten virkelig dro til med stemmen. Meteret går til 16 dbu før peak!

Billige preamper er noe ordenlig drit.

Venicen kan man jo nesten kjøre konstant i rødt uten at det vrenger, den er utrolig tilgivelig sånn sett.
Brukeravatar
Hallgeir
Active Member
Innlegg: 261
Registrert: 26 okt 2003, 19:06
Sted: Oslo

Legg inn av Hallgeir »

Venicen er helt sinnsykt rå på det. Den sprekker aldri. Har kjørt den så hardt at meteret på master bare var en konstant søyle av rødt lys uten at det gjorde noe. Masser av headroom!
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
Kyrre S. Fledsberg
Newbie
Innlegg: 48
Registrert: 14 okt 2004, 18:43
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kyrre S. Fledsberg »

På tide med ny PA.....
Kyrre S. Fledsberg
ET
Newbie
Innlegg: 22
Registrert: 06 sep 2004, 17:47
Sted: Aust-Agder

Legg inn av ET »

Hadde også problemer med A&H W 16:02 her en dag. Den sprakk med en gang vokalisten trøkka på littegranne.

ET
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

ET skrev:Hadde også problemer med A&H W 16:02 her en dag. Den sprakk med en gang vokalisten trøkka på littegranne.

ET
Ja jeg sa til Børge at han måtte sjekke den, tror det er en eller annen stor feil på den.

Men hvorfor i alle dager har A&H PAD (dempeledd) på -30 dB helt ubrukelig synes jeg - 20 er mer en nok.
ET
Newbie
Innlegg: 22
Registrert: 06 sep 2004, 17:47
Sted: Aust-Agder

Legg inn av ET »

Men hvorfor i alle dager har A&H PAD (dempeledd) på -30 dB helt ubrukelig synes jeg - 20 er mer en nok.
Ja. Jeg slet litt med bl.a. git og bass når det gjaldt det. Alt eller ingenting. Fryktelig irriterende. Hadde faktisk litt forhåpninger til en mikser av den kvaliteten. menmen....det er alltid noe som ikke er helt som det skal. Apropos(eller hvordan det skrives) små miksere som ikke funker akkurat som de skal.........Phonic. FYTTI for noe ustabilt shit. Kort sagt!

ET
Svar