Bylarm

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Stig Gunnar Ringen
Newbie
Innlegg: 7
Registrert: 03 feb 2007, 15:15
Sted: Oslo

Bylarm

Legg inn av Stig Gunnar Ringen »

Hva slags erfaringer har folk hatt med årets Bylarm?
Stig Gunnar
Brukeravatar
kenneth vadset
Active Member
Innlegg: 62
Registrert: 16 jul 2003, 15:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av kenneth vadset »

Var der med Susanne Sundfør og Alexandria Quartet. Hadde tre morsomme dager! Kjempe opptur å jobbe på Vi6 får en si:) (put in basket)...
fagmann
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

var også der.. sånn teknisk sett var det vel fint ja! Litt utfordrende akustikk rundtom hørte jeg men ;)
Menn sånn arragements messig så synes jeg det var lite imponerende!
By:Larm skal liksom være en "meet & greet" greie! Noe som var helt umulig på Dora og svartlamoen.. om du ikke hadde med eget hustelt med støydemping og innstalerte varmelamper ;)
Og forutenom elendig oppvartning for brorparten av banda som spilte så var det topp :)
ketil nicolaysen
Active Member
Innlegg: 139
Registrert: 12 jun 2006, 02:30
Kontakt:

Legg inn av ketil nicolaysen »

hadde lyden i verkstedhallen og det gikk som følger:

opprigg tirsdag..hadde demo rigg fra lydrommet...jbl vrx900...brukte litt tid på flyginga,men jeg hadde ikke fått strøm enda,så jeg hadde det ikke travelt:-)
onsdag gikk også sin gang uten strøm men torsdag morgen var strømmen på plass.det var minor majority også..vi rakk selvfølgelig ikke å ta linjesjekk osv før de kom,noe som vi fikk merke ihvertfall på insert sia...resten av dagen var vi litt bakpå,men rodde oss bra i land. fredagen var fin,og jeg fikk prøvd vi6...den ble faktisk brukt av alle tekn den dagen.fiiin liten sak synes jeg
lørdagen gikk vel også sin gang med samvirkelaget som en liten høydare..

må vel rette en liten takk til scenecrew fra driv som gjorde en feiende flott jobb!!
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Hmm, flere godord om Vi6 allerede.

Hørte det Samvirkelaget var knall allright, men hva med flydd VRX?
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
ketil nicolaysen
Active Member
Innlegg: 139
Registrert: 12 jun 2006, 02:30
Kontakt:

Legg inn av ketil nicolaysen »

anlegget er lett som ei fjær og lett å fly(når man får tenkt seg om hehe)låt bra gjorde det også,men det gikk ganske pent å pyntelig for seg på scena så det fikk ikke kjørt seg så veldig.synes kanskje det skreik litt i vokalen,men det kan også være taket som hadde skylda,eller kanskje syngedamer som ikke har kommet i stemmeskifte enda hehe...

hadde vært intressant å prøvd ut riggen m dde utpå bygda,eller kanskje på den forestående snartouren(hinthint lydrommet)
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

blir visst noe DDE på Finnmarka i Mars, kan alltids line opp noe VRX for dere, vi har 8 topper tilgjengelig :lol: :lol:
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
kenneth vadset
Active Member
Innlegg: 62
Registrert: 16 jul 2003, 15:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av kenneth vadset »

[quote="ketil nicolaysen"]eller kanskje syngedamer som ikke har kommet i stemmeskifte enda hehe...

quote]

med innebygget dynamisk eq i mikseren så hjelper det:)

takk for hyggelig aften Ketil! oooæææææææ!!
fagmann
ketil nicolaysen
Active Member
Innlegg: 139
Registrert: 12 jun 2006, 02:30
Kontakt:

Legg inn av ketil nicolaysen »

vi får se.vet ikke helt hvordan vi gjør det,men vi er på oppdal dagen før,så vi skal ihvertfall ikke ha med pa oppover :-)
ketil nicolaysen
Active Member
Innlegg: 139
Registrert: 12 jun 2006, 02:30
Kontakt:

Legg inn av ketil nicolaysen »

kenneth vadset skrev:
ketil nicolaysen skrev:eller kanskje syngedamer som ikke har kommet i stemmeskifte enda hehe...

quote]

med innebygget dynamisk eq i mikseren så hjelper det:)

takk for hyggelig aften Ketil! oooæææææææ!!
dæsken æ vart skræmt jaaa:-)

sjøl takk for besøket
Kaj G Dahl
Active Member
Innlegg: 51
Registrert: 02 nov 2005, 21:12
Sted: Hammerfest

Legg inn av Kaj G Dahl »

som gjenganger (som publikummer) på bylarm må jeg i likhet med admin jensen si at trondheim var en tanke skuffelse. dora var ikke det helt store, rett og slett. ideen var god, men bunker for et "bransjetreff"... hmmm det var vel ikke helt det store. trasig å måtte gå xxx m for å slå lens, for deretter ikke komme seg inn igjen på den scenen man hadde vært... og jeg er litt lei av lakseburgere og bacalao. festivalmat skal være usunt, fett, og godt.... mørkt og kaldt var det også, grafittien varmet ikke mye. trivdes bedre med en pils i handa på kulturhuset/driv/rica hall/blårock i tromsø - med alletiders tilstedeværelse av kebab :D

lydmessig var jeg dog ganske imponert over hva man fikk til i "bunkersene" på dora. tross mye betong klarte de aller fleste å trylle frem helt ok lyd - uten at noen av konsertene kommer i mine minnebøker over store lydopplevelser. kvaliteten var helt klart ypperst i vg-teltet - hvor stiklestad lyd hadde rigget opp en fin d & b rigg (låt som ei kule...).

traff øystein fra lydrommet på kebabsjappa, noe seint på kvelden må en nok innrømme, og han inviterte til demo på vi6. dessverre var demoen allerede kl 1200 på formiddagen, så den anledningen glapp til fordel for ssøvn for sliten kropp og sjel.

til sist noen hjertesukk; merkbart svakere "upcoming" band enn tidligere... tidligere fikk man "WOW!-opplevelser" både to og tre ganger på bylarm, i år var det bare "njjjaaa -skeptisk". bandet som berget mitt inntrykk var jaqueline ! virkelig et band som dreit i image, frisyre, hele den mtv-greia... og bare ga full gass... bleke halvlubne guttunger som tråkka noe inni helv.. helt klart en bylarm-høydare. bigbang hadde forøvrig en god dag på jobben, som vanlig.
Ole G. Hallager
Newbie
Innlegg: 24
Registrert: 10 nov 2003, 22:40
Sted: Verdal

Legg inn av Ole G. Hallager »

Takker for det Kaj!

VG teltet var fint det. Lite folk på lørdag, men fredag var bra. Av band som leverte varene hos oss så synes jeg Bellmann, Marthe Wulff, King Midas,Zahl, Lydia Johnsen og Eva & the Heartmakers var mest overbevisende. Spesielt Zahl gjorde en meget overbevisende opptreden. Stig Kamonen gjorde vel en fantastisk jobb for de bandene han gjorde. Flott lyd.

Mange flotte folk å møte, og alle gjesteteknikere var meget hyggelige. Så vi i Stiklestad Lyd & Lys hadde en fin ByLarm 2007.
Ole G. Hallager
Stiklestad Lyd & Lys AS.
Stig Gunnar Ringen
Newbie
Innlegg: 7
Registrert: 03 feb 2007, 15:15
Sted: Oslo

Bylarm

Legg inn av Stig Gunnar Ringen »

Sjekk http://www.ballade.no/nmi.nsf/doc/art20 ... 1260772716. Tydelig at ikke alle var like fornøyd.
Stig Gunnar
Stig Gunnar Ringen
Newbie
Innlegg: 7
Registrert: 03 feb 2007, 15:15
Sted: Oslo

Bylarm

Legg inn av Stig Gunnar Ringen »

Men det virker som at alle har vært veldig fornøyd med det tekniske på By:larm. Når et helt apparat svikter så har likevel teknikerne klart å levere slik at banda var fornøyd. Kred til firmaene som leverte på Bylarm.
Stig Gunnar
Svar