har gjort en jobb på den..veldig grei mikser. Lett og oversiktlig sak. Likte den veldig godt. Men av en eller aen grunn har jeg et godt forhold te venice?!!Gaute skrev:Venice låter jo greit da. Men som mange her sier, har den en del begrensninger. Det jeg savner mest på den, er vel kanskje et variabelt high-pass filter og pad-funksjon. Ellers blir det jo litt begrenset i den prisklassen. Har aldri prøvd Onyx 3280. Er det noen her som har jobbet mye på den?
Venice vs onyx
Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen
- bakkevik
- Newbie
- Innlegg: 29
- Registrert: 08 nov 2005, 15:57
- Sted: Haugesund
- JAS
- Active Member
- Innlegg: 298
- Registrert: 14 sep 2006, 15:06
- Sted: Sandefjord
-
- Active Member
- Innlegg: 184
- Registrert: 21 feb 2004, 20:02
- Sted: Bergen
- Kontakt:
har onyx 1640 og den funker fint. Regner med at 3280 er av tilsvarende kvalitet. Så når det er snakk om onyx 3280 vs Venice 320 vs Soundcraft GB 4/8 har vel både mackie og Soundcraft mikserene flere features.... Så spørsmålet er vel hva som er viktig...... Navnet eller features........
Mackie SR 24 og Soundcraft GB 2 er vel funksjonsmessg ganske lik Venice. Men Venice er vesentlig dyrere enn disse to..........
ole
Mackie SR 24 og Soundcraft GB 2 er vel funksjonsmessg ganske lik Venice. Men Venice er vesentlig dyrere enn disse to..........
ole
- JAS
- Active Member
- Innlegg: 298
- Registrert: 14 sep 2006, 15:06
- Sted: Sandefjord
jeg har aldri dratt gb8 inn i diskusjonen, for den vet jeg er uaktuell. han som kommer til å bruke bordet mest hater soundcraft over alt på jord. (spør meg ikke hvorfor). han heller mot venice, og jeg er forsåvidt enig med han.
har ikke brukt onyx, men har brukt venice på en del små jobber, og den har levert varene vær gang.
Roland Utbult sa at han aldri hadde hørt så god lyd ut av en så liten mikser, styrt av en så ung tekniker.
Ole Paus var forsåvidt enig.....
har ikke brukt onyx, men har brukt venice på en del små jobber, og den har levert varene vær gang.
Roland Utbult sa at han aldri hadde hørt så god lyd ut av en så liten mikser, styrt av en så ung tekniker.
Ole Paus var forsåvidt enig.....
- Dag Blix
- Active Member
- Innlegg: 210
- Registrert: 09 nov 2006, 21:51
- Sted: Veitvet Oslo
Jeg har gjort en drøss jobber på Venice og syns den er GREI. Den har lissom ikke så mye ekstra, men holder seg til det den kan og er stabil. Skulle gjerne hatt noen fler tapninger dog! Det er ikke så fett med alle kanalene brukt til det de er lagt for og så være begrenset til 4 monitorkanaler. Fører til kompromisser på scena. Men den er et fullstendig trygt valg. Har ikke noe egentlig negativt å si om den. Det er forresten så mange av dem i norge at de burde være mulige å få tak i til en fornuftig pris brukt.
Danmon Norge AS
ingeniør - teknisk avd
Queen fan.
ingeniør - teknisk avd
Queen fan.
-
- Pro Member
- Innlegg: 441
- Registrert: 11 apr 2006, 22:39
- Sted: Trondheim
hm
som du nevnte.. eneste negative jeg ser med Venice.. er for lite Aux.. Får bestandig for lite Aux.. desverre så er det Venice 320 jeg som regel jobber på :/
- Eivind Steinholm
- Active Member
- Innlegg: 219
- Registrert: 13 mai 2004, 18:57
- Sted: Tromsø
Forsåvidt sant, men tenk på at som oftest når noen selger en slik mixer, er det fordi den begynner å bli litt sliten. Venice'er har en tendens til å begynne å skrape i pot'ene. Så ikke kjøp brukt uten at du har prøvd selv, eller har en statusrapport du stoler på...Dag Blix skrev:Det er forresten så mange av dem i norge at de burde være mulige å få tak i til en fornuftig pris brukt.
Sist redigert av Eivind Steinholm den 25 nov 2006, 00:52, redigert 1 gang totalt.
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
- lydonen
- Pro Member Silver
- Innlegg: 1197
- Registrert: 25 apr 2004, 12:34
- Sted: vadsø
- Kontakt:
Jamen det er jo ikke størrelsen det kommer an på sier de? Ei heller er det alderen det kommer an på, og kom ikke å fortell meg at det er Roland Utbult eller Ole Paus det kommer an på heller?Jon Anders Skilbred skrev: Roland Utbult sa at han aldri hadde hørt så god lyd ut av en så liten mikser, styrt av en så ung tekniker.
Ole Paus var forsåvidt enig.....
Ole Paus skal ikke låte bra, noe må ha gått galt
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
- Eivind Steinholm
- Active Member
- Innlegg: 219
- Registrert: 13 mai 2004, 18:57
- Sted: Tromsø
Hehe!!! Du er inne på noe der!lydonen skrev:Jamen det er jo ikke størrelsen det kommer an på sier de? Ei heller er det alderen det kommer an på, og kom ikke å fortell meg at det er Roland Utbult eller Ole Paus det kommer an på heller?Jon Anders Skilbred skrev: Roland Utbult sa at han aldri hadde hørt så god lyd ut av en så liten mikser, styrt av en så ung tekniker.
Ole Paus var forsåvidt enig.....
Ole Paus skal ikke låte bra, noe må ha gått galt
Feilen med små miksere som ikke koster skjorta, er at de veldig ofte spiller sammen med annet utstyr som heller ikke koster skjorta, og derfor låter det ofte ikke bra uansett. Og da blir det feil å skylde på mixeren. Mange små mixere som gjør en helt grei jobb, og låter helt greit, selv om mulighetene selvfølgelig er noe begrenset. Ikke sikkert en H2000 hadde gjort en mye bedre jobb i mange slike tilfeller... Ofte er det andre steder i anlegget skoen trykker..
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
- Dag Blix
- Active Member
- Innlegg: 210
- Registrert: 09 nov 2006, 21:51
- Sted: Veitvet Oslo
Dette er kanskje styrken til en god lydtekniker, å gjøre en god jobb selv om det tekniske utstyret ikke alltid er av topp standard. Jobbe med det man har.
Jeg har spilt inn demo med et svenskt ska/reggaeband i kjelleren av Blitzhuset. Der var det ikke noe utstyr å skrive hjem om men det ble da lyd.
barnehage i tromsø...
the list goes on...
Those were the days....
MEN tilbake til saken. Det er et godt poeng som tidligere nevnt at i noen anlegg er det grenser for hvor mye det er å oppnå med EN bra komponent når resten av kjeden er skikkelig svak. Teoretisk og praktisk sett.
Jeg har spilt inn demo med et svenskt ska/reggaeband i kjelleren av Blitzhuset. Der var det ikke noe utstyr å skrive hjem om men det ble da lyd.
barnehage i tromsø...
the list goes on...
Those were the days....
MEN tilbake til saken. Det er et godt poeng som tidligere nevnt at i noen anlegg er det grenser for hvor mye det er å oppnå med EN bra komponent når resten av kjeden er skikkelig svak. Teoretisk og praktisk sett.
Danmon Norge AS
ingeniør - teknisk avd
Queen fan.
ingeniør - teknisk avd
Queen fan.