Venice vs onyx

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
bakkevik
Newbie
Innlegg: 29
Registrert: 08 nov 2005, 15:57
Sted: Haugesund

Legg inn av bakkevik »

Gaute skrev:Venice låter jo greit da. Men som mange her sier, har den en del begrensninger. Det jeg savner mest på den, er vel kanskje et variabelt high-pass filter og pad-funksjon. Ellers blir det jo litt begrenset i den prisklassen. Har aldri prøvd Onyx 3280. Er det noen her som har jobbet mye på den?
har gjort en jobb på den..veldig grei mikser. Lett og oversiktlig sak. Likte den veldig godt. Men av en eller aen grunn har jeg et godt forhold te venice?!! :)
Vegard V. Helgesen
Haugesund Lyd
www.haugesundlyd.no
Brukeravatar
JAS
Active Member
Innlegg: 298
Registrert: 14 sep 2006, 15:06
Sted: Sandefjord

Legg inn av JAS »

har et veldig godt forhold til venice, jeg og, Onyx er jo ett relativt billig bord med tanke på hva du får for pengene.
har otfe en baktanke med billige ting. arva etter pappa :lol:
D blir nok til at vi kjøper en venice til....
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av olegutten »

har onyx 1640 og den funker fint. Regner med at 3280 er av tilsvarende kvalitet. Så når det er snakk om onyx 3280 vs Venice 320 vs Soundcraft GB 4/8 har vel både mackie og Soundcraft mikserene flere features.... Så spørsmålet er vel hva som er viktig...... Navnet eller features........


Mackie SR 24 og Soundcraft GB 2 er vel funksjonsmessg ganske lik Venice. Men Venice er vesentlig dyrere enn disse to..........

ole
Brukeravatar
JAS
Active Member
Innlegg: 298
Registrert: 14 sep 2006, 15:06
Sted: Sandefjord

Legg inn av JAS »

jeg har aldri dratt gb8 inn i diskusjonen, for den vet jeg er uaktuell. han som kommer til å bruke bordet mest hater soundcraft over alt på jord. (spør meg ikke hvorfor). han heller mot venice, og jeg er forsåvidt enig med han.
har ikke brukt onyx, men har brukt venice på en del små jobber, og den har levert varene vær gang.
Roland Utbult sa at han aldri hadde hørt så god lyd ut av en så liten mikser, styrt av en så ung tekniker.
Ole Paus var forsåvidt enig..... 8)
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Legg inn av Dag Blix »

Jeg har gjort en drøss jobber på Venice og syns den er GREI. Den har lissom ikke så mye ekstra, men holder seg til det den kan og er stabil. Skulle gjerne hatt noen fler tapninger dog! Det er ikke så fett med alle kanalene brukt til det de er lagt for og så være begrenset til 4 monitorkanaler. Fører til kompromisser på scena. Men den er et fullstendig trygt valg. Har ikke noe egentlig negativt å si om den. Det er forresten så mange av dem i norge at de burde være mulige å få tak i til en fornuftig pris brukt.
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

hm

Legg inn av Espen Hammer »

som du nevnte.. eneste negative jeg ser med Venice.. er for lite Aux.. Får bestandig for lite Aux.. desverre så er det Venice 320 jeg som regel jobber på :/
Brukeravatar
Eivind Steinholm
Active Member
Innlegg: 219
Registrert: 13 mai 2004, 18:57
Sted: Tromsø

Legg inn av Eivind Steinholm »

Dag Blix skrev:Det er forresten så mange av dem i norge at de burde være mulige å få tak i til en fornuftig pris brukt.
Forsåvidt sant, men tenk på at som oftest når noen selger en slik mixer, er det fordi den begynner å bli litt sliten. Venice'er har en tendens til å begynne å skrape i pot'ene. Så ikke kjøp brukt uten at du har prøvd selv, eller har en statusrapport du stoler på... :-)
Sist redigert av Eivind Steinholm den 25 nov 2006, 00:52, redigert 1 gang totalt.
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Jon Anders Skilbred skrev: Roland Utbult sa at han aldri hadde hørt så god lyd ut av en så liten mikser, styrt av en så ung tekniker.
Ole Paus var forsåvidt enig..... 8)
Jamen det er jo ikke størrelsen det kommer an på sier de? Ei heller er det alderen det kommer an på, og kom ikke å fortell meg at det er Roland Utbult eller Ole Paus det kommer an på heller?

Ole Paus skal ikke låte bra, noe må ha gått galt :wink:
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Eivind Steinholm
Active Member
Innlegg: 219
Registrert: 13 mai 2004, 18:57
Sted: Tromsø

Legg inn av Eivind Steinholm »

lydonen skrev:
Jon Anders Skilbred skrev: Roland Utbult sa at han aldri hadde hørt så god lyd ut av en så liten mikser, styrt av en så ung tekniker.
Ole Paus var forsåvidt enig..... 8)
Jamen det er jo ikke størrelsen det kommer an på sier de? Ei heller er det alderen det kommer an på, og kom ikke å fortell meg at det er Roland Utbult eller Ole Paus det kommer an på heller?

Ole Paus skal ikke låte bra, noe må ha gått galt :wink:
Hehe!!! Du er inne på noe der!

Feilen med små miksere som ikke koster skjorta, er at de veldig ofte spiller sammen med annet utstyr som heller ikke koster skjorta, og derfor låter det ofte ikke bra uansett. Og da blir det feil å skylde på mixeren. Mange små mixere som gjør en helt grei jobb, og låter helt greit, selv om mulighetene selvfølgelig er noe begrenset. Ikke sikkert en H2000 hadde gjort en mye bedre jobb i mange slike tilfeller... Ofte er det andre steder i anlegget skoen trykker..
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Legg inn av Dag Blix »

Dette er kanskje styrken til en god lydtekniker, å gjøre en god jobb selv om det tekniske utstyret ikke alltid er av topp standard. Jobbe med det man har.
Jeg har spilt inn demo med et svenskt ska/reggaeband i kjelleren av Blitzhuset. Der var det ikke noe utstyr å skrive hjem om men det ble da lyd.

barnehage i tromsø...

the list goes on...

Those were the days....

MEN tilbake til saken. Det er et godt poeng som tidligere nevnt at i noen anlegg er det grenser for hvor mye det er å oppnå med EN bra komponent når resten av kjeden er skikkelig svak. Teoretisk og praktisk sett.
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
Svar