JTS vs Shure.....

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
bose
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 10 feb 2004, 23:51
Sted: Tønsberg

JTS vs Shure.....

Legg inn av bose »

noen som har sammenligna?
Har selv 4 stk PDM57 (sm57 kopi) og en stk b52 kopi (husker ikke hva den heter)
Har ikke fått sammenligna dem med orginale shure`r. noen som har gjort det?

Takk for alle svar
Kyrre S. Fledsberg
Newbie
Innlegg: 48
Registrert: 14 okt 2004, 18:43
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kyrre S. Fledsberg »

Jeg har testet Beta 52 og kopien mot hverandre, helt ufrivillig. Skulle bruke to til doble basstrommer. Den en viste seg å være en kopi. Det er en tydelig forskjell på dem. Kopien mangler både bunn og tydelighet i forhold. Det var i dette tilfellet mulig å få de like nok til at det ikke ble påfallende i miksen. Men jeg ville ikke godtatt kopien om jeg fikk den levert av et PA firma.
Vet ikke hvor stor forskjell det er på B58'ene. Vokal mik'er er så kritisk for meg at jeg ikke ville prøvd noe annet enn orginalen. Som en B57 erstatning til tammer eller gitar er de helt sikkert brukbare.
Kyrre S. Fledsberg
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Trond »

Har ikkje samanlikna dei, men kjøpte Taci mikker som skulle vera samme som shure, vist nok fabrikken som solgte dei under eit anna navn!

Ivertfall stor forskjell på lyd, det var og plagsomt mykje meir handstøy på taci mikkene!

Til salgs forresten!!!
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
bose
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 10 feb 2004, 23:51
Sted: Tønsberg

Legg inn av bose »

det samme har jeg hørt om JTS. at ruller fra samme fabrikk som shure.
Syns pdm57`ene låter greit nokk.bruker dem til gitarforsterekere,tammer og sånne ting som ikke kreverfor mye.vokal så har jeg 3 kule shure`r,og en sennheiser MD441U. stygg som f men låter bra
Kyrre S. Fledsberg
Newbie
Innlegg: 48
Registrert: 14 okt 2004, 18:43
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kyrre S. Fledsberg »

JTS mik'ene er leget ved en fabrikk som ble bygget for Shure i Kina. Shure er i privat eie og planen ble stoppet av eieren, mot ledelsens vilje.
Shure har ingenting med fabrikken å gjøre lenger. JTS har brukt deler av former og annet produksjonsutstyr til sine mikrofoner. Innmaten har ingenting med Shure å gjøre. Shure har furdert å gå til sak for å få designet til JTS stoppet.

bose. Du bruker vel ikke mikrofoner med kulekarakterestikk til vokal? Det pleier ikke å gå så bra. Du mener kanskje at hetta er kuleformet...?
MD-441 er jo vakker og låter fint. Må nok få meg en jeg og.
Kyrre S. Fledsberg
Kjartan Meinseth
Active Member
Innlegg: 122
Registrert: 03 aug 2004, 05:01
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kjartan Meinseth »

Våken tidlig Kyrre?
Hele md serien til Sennheizer er gode greier.Skulle ønske jeg så flere av dem ute blandt PA-firmaer.Låter ca 4 ganger så bra som 504/604 på Tammer feks.Ps:Ikke si det til noen!
Kjartan Meinseth
bose
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 10 feb 2004, 23:51
Sted: Tønsberg

Legg inn av bose »

Kyrre skrev:JTS mik'ene er leget ved en fabrikk som ble bygget for Shure i Kina. Shure er i privat eie og planen ble stoppet av eieren, mot ledelsens vilje.
Shure har ingenting med fabrikken å gjøre lenger. JTS har brukt deler av former og annet produksjonsutstyr til sine mikrofoner. Innmaten har ingenting med Shure å gjøre. Shure har furdert å gå til sak for å få designet til JTS stoppet.

bose. Du bruker vel ikke mikrofoner med kulekarakterestikk til vokal? Det pleier ikke å gå så bra. Du mener kanskje at hetta er kuleformet...?
MD-441 er jo vakker og låter fint. Må nok få meg en jeg og.
Shure 565sd også kjent som "kule-shure" de låter helt greit til vokal syns jeg. men er veldig svakt nivå fra dem
Tor Dehli
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 07 jul 2003, 19:25
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av Tor Dehli »

Jeg gjorde en ganske grundig sammenligning av en SM58 Kopi og en SM58 original for en 2-3 år siden, men jeg husker ikke hvilket merke det var. Men resultatet var hvertfall veldig som forventet,egentlig. Ved bruk i stativ, og på jevn lydstyrke, så fungerte kopien egentlig ganske bra. Men når man begynte å BRUKE mikrofonen, så fikk man problemer. Det viste seg at dempingen mellom chassiet og mic-elementet var alt for dårlig, slik at det ble mye mere håndstøy. I tillegg tålte den ikke på langt nær like kraftig lyd før den begynte å vrenge. Bakgrunns-støyen var også større.
Så foresten en virkelig billig 58-kopi for noen år siden. Den var såpass billig at man kunne kjøpe den kun for å bruke hetta. Hele mikrofonen kostet mindre enn det shure tok kun for den ene delen...
Tor Dehli
LTI AS
Kristiansand
Brukeravatar
Hallgeir
Active Member
Innlegg: 261
Registrert: 26 okt 2003, 19:06
Sted: Oslo

Legg inn av Hallgeir »

Jeg har også fått noen JTS nx8 i hånda med lovnad om at disse er helt lik en 58. For noe dritt! Kan ikke samenlignes med 58. Problemet er at noen en plass har fått det for seg at dette er en god etterligning og bruker det som et salgsargument. Sikkert mange som har blitt lurt!!!
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
bose
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 10 feb 2004, 23:51
Sted: Tønsberg

Legg inn av bose »

grunnen til at jeg kjøpte dem ,var fordi at de var billige.fikk dem for 1600 totalt (4 stk sm57 og 1stk b52, kopier alt sammen)
Svar