AKG AKG WMS40 Mini - billig trådløst

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
snurrebass
Newbie
Innlegg: 23
Registrert: 24 okt 2010, 23:23

AKG AKG WMS40 Mini - billig trådløst

Legg inn av snurrebass »

Skal gå til innkjøp av litt trådløst. Skal ha to mygger og to håndholdte. Helst 4 sendere, men kan klare meg med to i starten om jeg må... Skal ikke tilfredsstille noen ridere, micene skal brukes av dirkektører under firmataler, konferansier på idrettsarrangementer, og fulle folk i bryllup.

Hva kjøper jeg?

Har sett at AKG WMS40 Mini er billig, får vell alle micene jeg ønsker meg for under 10k? Eller kjøper jeg noe annet?

Hva er viktig? At det funker...at jeg klarer å levere lyd i en idrettshall, i festlokalet på 100m2, og at det ikke høres helt forferdelig ut. Ser WM40 bare har en frekvens per system...hvor ofte er man plaget av andre folk på samme frekvens? Skal brukes i Finnmark, er ikke akkurat dødsmange innenfor samme bransje som driver der.
Sindre Tobiassen
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: AKG AKG WMS40 Mini - billig trådløst

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Etter å ha brukt en del trådløst rundt i vårt langstrakte har jeg gjort meg en erfaring. Shure UR4D+ virker alltid.
Det er verdt sin vekt i gull, sølv, bronse og uran.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: AKG AKG WMS40 Mini - billig trådløst

Legg inn av Frode Trondahl »

snurrebass skrev:Skal gå til innkjøp av litt trådløst. Skal ha to mygger og to håndholdte. Helst 4 sendere, men kan klare meg med to i starten om jeg må... Skal ikke tilfredsstille noen ridere, micene skal brukes av dirkektører under firmataler, konferansier på idrettsarrangementer, og fulle folk i bryllup.

Hva kjøper jeg?

Har sett at AKG WMS40 Mini er billig, får vell alle micene jeg ønsker meg for under 10k? Eller kjøper jeg noe annet?

Hva er viktig? At det funker...at jeg klarer å levere lyd i en idrettshall, i festlokalet på 100m2, og at det ikke høres helt forferdelig ut. Ser WM40 bare har en frekvens per system...hvor ofte er man plaget av andre folk på samme frekvens? Skal brukes i Finnmark, er ikke akkurat dødsmange innenfor samme bransje som driver der.
Ville gått for noe som er hakket bedre enn wms40. Har hatt problemer med dette systemet flere ganger.

Om mann har lommesenderen på ryggen og mottakeren foran seg, får du dropout nesten garantert.

Virker som den har så liten sendereffekt at en kropp er alt som skal til for¨å blokkere signaler.

Systemet har heller ikke Diversity mottak, og er derfor ekstra utsatt for dropout.

Kansje heller sjekke ut noe Wms470 eller Shure SLX eller ULX D. Det koster litt mere, men du sparer deg selv for mye frustrasjon.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Glenn Andre Carlsen
Active Member
Innlegg: 92
Registrert: 25 feb 2009, 02:05

Re: AKG AKG WMS40 Mini - billig trådløst

Legg inn av Glenn Andre Carlsen »

Shures nye PG serie funker veldig fint, ihvertfall til prisen. Har hatt opptil 2-4 slike systemer gående helt uten tull og med en veldig grei rekkevidde. Veldig enkelt, plugg i strømmen, trykk sync og hold micen/beltpacken fremfor, og vips er du igang. Prisforskjellen mellom AKGen og disse Shure systemene er også minimal, og har du noen kontakter eller avtaler vil du sikkert lande på ca. samme pris vil jeg tippe!
Linker til den her:
http://www.bhphotovideo.com/c/product/4 ... alier.html
mvh
Glenn Andre H Carlsen
Svar