Mackie DL1608

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
BjørnH.
Newbie
Innlegg: 27
Registrert: 16 des 2006, 19:30

Mackie DL1608

Legg inn av BjørnH. »

Noen som har prøvd denne. Vurderer denne eller Studiolive 1602 til småjobber. Hvilken lydkvalitet og pålitelighet kan man forvente. Skjønner at disse ikke når opp til Midas eller APB Dynasonics småmiksere som jeg har brukt en del, men så var det dette med lettvintheten da. Slippe å drasse med outboard til enkle og dårlig betalte jobber. Erfaringer med begge alt.mottas.
Sverre Slob Rock
Newbie
Innlegg: 37
Registrert: 04 jun 2007, 11:32

Re: Mackie DL1608

Legg inn av Sverre Slob Rock »

To merkelige mixere å sette opp mot hverandre, synes jeg. Det er jo to helt forskjellige mixer-typer, der Presonusen i tillegg til å være en fullverdig mixer, også har iPad-styringa, som er Mackiens eneste mulighet. Utifra det du skriver vil jeg tro StudioLive'en er et selvsagt valg, av disse to. Begge to har bra pre's, prisen tatt i betraktning. Har bare moderat erfaring med Presonus'en, men den er iallefall en komplett mixer som låter greit til prisen. Har ikke prøvd StudioLive App'en, men videoer på youtube ser bra ut. Den har blandt annet GEQ på master, noe jeg mener Mackien ikke har. Har Mackien på jobben, og til sitt formål er den grei, men jeg tror aldri jeg skal prøve å stunte en konsert med den, uten god tid til forberedelser. App'en til Mackie'n kan du laste ned gratis, så får du iallefall en formening om bruker-opplevelsen av den. Onyx pre's har du kanskje hørt før, så da er den biffen løst. Mackien har gjort en kjempetabbe ved å ikke ha noen hardware master volum pot.

Skulle jeg valgt ny billig-mixer nå ville jeg UTVILSOMT gått for Behringers x32! Har brukt den en liten uke nå, og den er utrolig mye mixer for penga! Glem alt du har i mot Behringer fra før. Det har jeg gjort iallefall. For 25.000,- får du en mixer i liga med betraktelig dyrere mixere, gode klanger, gode pre's, gode eq'er og 32/16. Hel-digitalt! I Dog-house flight.... Ferdig snakka.
Sverre Dæhli
BjørnH.
Newbie
Innlegg: 27
Registrert: 16 des 2006, 19:30

Re: Mackie DL1608

Legg inn av BjørnH. »

Er vel ikke så merkelig å sammenligne 2 små digitale med ikke så ulik prisklasse, nesten likt antall striper og auxer?! Har lasta ned appen til Mackie og den ser rimelig grei ut, 6 auxer, alle med GEQ og komp.og 4 bånds param.EQ på alle striper med gate, komp.Som sagt GEQ på alle auxer + master.synes som om Presonusen har en mer knotete brukerflate selv med fysiske kontroller. Hadde vært en fordel selvfølgelig, å kunne styrt master med fysiske kontroller på Mackie.
BjørnH.
Newbie
Innlegg: 27
Registrert: 16 des 2006, 19:30

Re: Mackie DL1608

Legg inn av BjørnH. »

Behringer,n er sikkert bra den, men dobbelt så stor og til over dobbel pris, blir det en annen greie.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Mackie DL1608

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Var nettopp gjennom hele denne prosessen, jeg vil ha fysiske kontroller, lav vekt, mulighet for fjernstyring, utbyggningsmuligheter, god lyd og solid holdbarhet.

Endte på en brukt Yamaha LS9-16.

Ipad er en fin støttefunksjon, men som hovedkontroller liker jeg den ikke. Ergo ingen 1608.
Studiolive har ikke total recall, da utgår den i min bok.
Sverre Slob Rock
Newbie
Innlegg: 37
Registrert: 04 jun 2007, 11:32

Re: Mackie DL1608

Legg inn av Sverre Slob Rock »

BjørnH. skrev:Er vel ikke så merkelig å sammenligne 2 små digitale med ikke så ulik prisklasse, nesten likt antall striper og auxer?! Har lasta ned appen til Mackie og den ser rimelig grei ut, 6 auxer, alle med GEQ og komp.og 4 bånds param.EQ på alle striper med gate, komp.Som sagt GEQ på alle auxer + master.synes som om Presonusen har en mer knotete brukerflate selv med fysiske kontroller. Hadde vært en fordel selvfølgelig, å kunne styrt master med fysiske kontroller på Mackie.
Vel, jeg synes det er to veldig forskjellige mixere. Presonusen er knapt en digital mixer, enn sålenge den ikke har motoriserte fadere. Den er og blir en mixer som i all hovedsak er en fysisk mixer, tilnærmet de vanlige analoge. Dog med et noe annet oppsett såklart. Bonusen er at den kan styres med iPad.

Mackien er for meg en nødløsning, der andre muligheter er vanskelig. Der mixerposisjon er håpløst plassert, eller der det ikke ligger linjer fra scenen til mixeposisjon osv. Hendig, bevares, men å sidestille selve brukeropplevelsen med et fysisk bord blir snålt for meg. Det er vanskelig å få den totale oversikten på en app, synes jeg.

Nevnte bare Behringern fordi den er billigere enn StudioLive 24. Tenkte ikke på at du ville ha den lille versjonen.
Sverre Dæhli
BjørnH.
Newbie
Innlegg: 27
Registrert: 16 des 2006, 19:30

Re: Mackie DL1608

Legg inn av BjørnH. »

Hvordan låter klang/ effekter i disse mikserne da? Er de greie nok eller må man dra med seg eksterne. Vet at LS9 sine funker bra, men er litt usikker på Mackie og Presonus.
Svar