Billig Digital Budsjettmikser

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

toraabe

Billig Digital Budsjettmikser

Legg inn av toraabe »

Hva ville dere ha kjøpt ?
En strøken brukt 01V / 01v-96 til en billig penge eller en ny Phonic Summit 16 http://www.youtube.com/watch?v=poXOBCgqjrc

Det jeg vet er at byggekvaliteten på Yamaha sine miksere er veldig god ...
Geir Bjerkaas
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 20 apr 2004, 09:37
Sted: Harstad

Re: Billig Digital Budsjettmikser

Legg inn av Geir Bjerkaas »

Jeg ville kjøpt en Presonus Studiolive 16-4-2. http://www.presonus.com/products/Detail ... oductId=52.
Per G. Søvik
Active Member
Innlegg: 63
Registrert: 15 nov 2009, 12:39

Re: Billig Digital Budsjettmikser

Legg inn av Per G. Søvik »

Kjell Roger Halberg
Active Member
Innlegg: 176
Registrert: 07 jun 2009, 19:39
Sted: Elverum
Kontakt:

Re: Billig Digital Budsjettmikser

Legg inn av Kjell Roger Halberg »

Kan ikke noe for det... Liker ikke Behringer med et lite unntak, kabeltesteren. Noen kan nok mene sitt, men jeg har opplevd mye faenskap med dette merket... Har selv kikket litt på Phonic-mikseren. Savner litt feedback fra felten. Analoge miksere fra dette merket er etter mitt inntrykk ikke særlig bra.
Per G. Søvik
Active Member
Innlegg: 63
Registrert: 15 nov 2009, 12:39

Re: Billig Digital Budsjettmikser

Legg inn av Per G. Søvik »

Behringer er nok veldig variabelt i kvalitet, enkelte produkter har veldig godt kvalitet/pris-forhold, mens andre er av typen man er best tjent med å styre unna. Det samme gjelder vel de fleste merker, finnes vel knapt en eneste produsent som bare har "optimale" produkter.
toraabe

Re: Billig Digital Budsjettmikser

Legg inn av toraabe »

Geir Bjerkaas skrev:Jeg ville kjøpt en Presonus Studiolive 16-4-2. http://www.presonus.com/products/Detail ... oductId=52.

Men mangler denne ikke motoriserte fadere?

Hvordan blir det med ulike lag / sends on fader / eq mm
toraabe

Re: Billig Digital Budsjettmikser

Legg inn av toraabe »

Årsaken at jeg startet tråden er å høre hva folk synes om at det er endel steder som har en mikser... that's it, uten noe mer + kanskje en ræva klang eller noe.. Siden det da er greit å ha en digital liten kjapp ok mikser med alt innebygd til jobber der det er uaktuelt å dra med seg en masse greier ..... Fint til småjobber osv .. der kravene ikke er så store ...
OG hva dere ville ha brukt og gjort...
Tom M
Newbie
Innlegg: 19
Registrert: 20 nov 2005, 13:29
Sted: Bardu
Kontakt:

Re: Billig Digital Budsjettmikser

Legg inn av Tom M »

Jeg har planer om å kjøpe en Si Compact 16 til de små jobbene, der Vi1 blir for stor.
Den vil dekke dette behovet, og blir ikke så mye dyrere enn de alternativene dere har diskutert her.
Mvh

Tom Meyer
Glenn Andre Carlsen
Active Member
Innlegg: 92
Registrert: 25 feb 2009, 02:05

Re: Billig Digital Budsjettmikser

Legg inn av Glenn Andre Carlsen »

Visste ikke at Behringer hadde noe digitalt en gang jeg.
Skal være enig med et av de første innleggene her. Jeg vil tørre og påstå at O1v er noe jeg ville satset på, om du skal ha en liten mikser med mange muligheter.
Denne koster deg rundt 20 000 ny, litt usikker på prisen.
Enkelt og grei, og budsjettvennlig.
mvh
Glenn Andre H Carlsen
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Billig Digital Budsjettmikser

Legg inn av Helge A. Bentsen »

toraabe skrev:Årsaken at jeg startet tråden er å høre hva folk synes om at det er endel steder som har en mikser... that's it, uten noe mer + kanskje en ræva klang eller noe.. Siden det da er greit å ha en digital liten kjapp ok mikser med alt innebygd til jobber der det er uaktuelt å dra med seg en masse greier ..... Fint til småjobber osv .. der kravene ikke er så store ...
OG hva dere ville ha brukt og gjort...
Jeg hadde kjøpt en god, analog mikser og brukt det jeg har av effekter og inserts fra før av, etter behov. Eneste fordelen med å gå digitalt er at det er litt mindre å drasse på og du har recall, men det låter ikke bra før du går alt for høyt i pris til å kunne forsvare det på småjobber.
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Billig Digital Budsjettmikser

Legg inn av Ole Hansen »

Glenn Andre Carlsen skrev:Visste ikke at Behringer hadde noe digitalt en gang jeg.
Skal være enig med et av de første innleggene her. Jeg vil tørre og påstå at O1v er noe jeg ville satset på, om du skal ha en liten mikser med mange muligheter.
Denne koster deg rundt 20 000 ny, litt usikker på prisen.
Enkelt og grei, og budsjettvennlig.
Behringer har hatt digitalmikser i flere år. Har brukt to stk sammenkoblet ved en anledning og det funket etter forholdet bra.
Regner med at det er 01V96 du mener og det er jeg enig i.
Har en kompis som prøvde Presonus og mener å huske at han ikke ble overbevist.
Helge A. Bentsen skrev: Jeg hadde kjøpt en god, analog mikser og brukt det jeg har av effekter og inserts fra før av, etter behov. Eneste fordelen med å gå digitalt er at det er litt mindre å drasse på og du har recall, men det låter ikke bra før du går alt for høyt i pris til å kunne forsvare det på småjobber.
Helt uenig. Finnes flere fordeler med digitalt enn mindre å drasse på og recall.
Min påstand er at feks 01V96 låter minst like bra som mange analogmiksere som koster mere.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Geir Bjerkaas
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 20 apr 2004, 09:37
Sted: Harstad

Re: Billig Digital Budsjettmikser

Legg inn av Geir Bjerkaas »

[
quote="Ole Hansen"]
Har en kompis som prøvde Presonus og mener å huske at han ikke ble overbevist.
Vet du hva han ikke likte? Har selv hatt denne mikseren i et halvt år og er meget fornøyd. Jeg hadde tidligere LS 9,og har gjort mange jobber på GB 4, A&H GL 2200, Yamaha GA, altså ikke de største og dyreste mikserne. Men sammenlignet med de nevnte klarer den seg meget bra. Som en blanding av en analog og digitalmikser betjeningsmessig. Ikke motoriserte fadere, så recall må gjøres manuelt, etter anvisning i display. Men brukt istedet for/som en analogmikser fungerer den meget bra. I mine ører, bra lyd ifht pris, relativt lett å ta med, innebygde kompressorer, gater, klanger av brukbar kvalitet osv. Og alt får plass i samme 19" mikse-flighten som jeg hadde A&H Mixwizard 16-2 i før.
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Billig Digital Budsjettmikser

Legg inn av Ole Hansen »

Tror det var bla motoriserte fader som manglet og den ble vel sammenlignet med 01V96.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Billig Digital Budsjettmikser

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Ole Hansen skrev: Helt uenig. Finnes flere fordeler med digitalt enn mindre å drasse på og recall.
Min påstand er at feks 01V96 låter minst like bra som mange analogmiksere som koster mere.
Personlig foretrekker jeg Yamaha sin MG-serie foran 01V/01V96. Jeg syns 01V og Soundcraft Spirit LX7-II er i samme kvalitetsklasse, det låter ikke pent i mine ører.

Jeg mener at LS9 er nedre grense for akseptabel lydkvalitet i digitale miksere, men selv der foretrekker jeg en GL2800/GB8 eller lignende hvis jeg kan velge.
toraabe

Re: Billig Digital Budsjettmikser

Legg inn av toraabe »

Helge A. Bentsen skrev:
Ole Hansen skrev: Helt uenig. Finnes flere fordeler med digitalt enn mindre å drasse på og recall.
Min påstand er at feks 01V96 låter minst like bra som mange analogmiksere som koster mere.
Personlig foretrekker jeg Yamaha sin MG-serie foran 01V/01V96. Jeg syns 01V og Soundcraft Spirit LX7-II er i samme kvalitetsklasse, det låter ikke pent i mine ører.

Jeg mener at LS9 er nedre grense for akseptabel lydkvalitet i digitale miksere, men selv der foretrekker jeg en GL2800/GB8 eller lignende hvis jeg kan velge.
personlg så synes jeg at 01v låter en god del bedre enn LX7-II, men å drasse rundt med analog mikser, rack , patch + + en helsikes masse kabler til småjobber blir uansett totalt uinteressant. Dessuten tar opprigg mye lenger tid og all den plassen en slik mikser med FX / EQ /DYN tar ...

Det var derfor jeg tenkte på Phonic Summit 16 men 01v96 er nok endel bedre .
Har selv en vanlig grå yamaha 01v som er helt topp å bruke på ulike smågig
Svar