Oppgradering av Studio.

Alt innen lydstudio

Moderator: Mads Størkersen

Svar
Isak Søraa
Newbie
Innlegg: 2
Registrert: 27 apr 2011, 21:27

Oppgradering av Studio.

Legg inn av Isak Søraa »

Hello, mitt fyrste innlegg jeg har ett lite studio og oppgraderer etter hvert.jeg kjører macbook pro,logic pro,apogee ensemble lydkort.
Klein&hummel monitorer 120. 2stk.røde k2 2stk.shure B58.
Kjøper mac pro 8core 12 ram,da skulle datakraften vere grei no har det en tendens til og crashe ,hva mener dere jeg skal ta i neste omgang.
No er tiden inne for og få en mixer på plass er det noen som har innspill på dette da jeg har sett på avid euphonic artist serie
mc og mix gjerne kombinere så en får flere kanaler 8 + 4, men en venn kjøpte dette og jeg syntes det var plast følelse, det virket billig,men fungerer sikkert fint. har også sett på SSl nucleus men har ikke hatt sjansen og prøvd dette. Som dere forstår er alle forslag og innspill velkommen.
Kjøpte en Fatar sl 128 controler denne er fin og spille på men den detter ut og jeg må trekke ut usb og sette den tilbake for og resette ,har også en fjøl til som jeg vil ha tilkoblet ,slik det er no må jeg flytte kabelen mellom fjølene.
Har også en extern kompressor/reverb som jeg kunne tenke og prøve ut hvordan skal disse kobles,må en inn med di eller da
bokser i ttilfelle hvilke merke fungerer bra.
Sist redigert av Isak Søraa den 13 jan 2014, 19:35, redigert 2 ganger totalt.
Erlend Faanes
Active Member
Innlegg: 61
Registrert: 04 feb 2007, 18:22
Sted: Namsos

Re: Oppgradering av Studio.

Legg inn av Erlend Faanes »

Fullt Navn i neste omgang :P
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: Oppgradering av Studio.

Legg inn av Mads Størkersen »

Jeg ville kanskje gått for en utvidelse i mic parken. k2 og 58 er greit til mye, men det finnes langt fler mikrofoner der ute.

Også er det jo greit å ha litt akustikkbehandling i rommene du jobber :wink:
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
G-Sun
Newbie
Innlegg: 14
Registrert: 14 sep 2011, 19:55

Re: Oppgradering av Studio.

Legg inn av G-Sun »

Lag musikk,
og ikke tenk på hva andre mener du trenger.

Om du kjenner skoen trykker et eller annet sted, så er det en annen sak.
Svar