Askøy Radioservice aktive PA kasser

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
rune.5string
Newbie
Innlegg: 12
Registrert: 23 okt 2012, 14:30

Askøy Radioservice aktive PA kasser

Legg inn av rune.5string »

Har noen hørt disse: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=33212949

Bilde

Har noen prøvd eller hørt disse?
Jeg skal kjøpe et enkelt anlegg til noen amatører som skal bruke det som tale anlegg både ute og inne og for å spille musikk (ikke høyt).
Duger dette eller er det helt meningsløst å kjøpe så billig?


Dataene er som følger:
*High efficiency 12" woofer
*Accurate bass down to 50Hz
*Linear frequency response
*Impact resistent ABS enclosure for durability
*XLR + 6.3mm Jack Microphone inputs
*XLR Line output
*Microphone level control
*Clip indicator
*Tophat
*Recessed ergonomic handle
Additional Information
Power max. 500W
Power Continue 250W
Frequency response 50Hz-18kHz
SPL max 123dB
Woofer 12"
Dimensions 575 x 365 x 290mm
Weight 14kg
rune.5string
Newbie
Innlegg: 12
Registrert: 23 okt 2012, 14:30

Re: Askøy Radioservice aktive PA kasser

Legg inn av rune.5string »

Jeg er også litt redd for at man vil bli skuffet, selv om de som skal ha det ikke har noen forventninger eller peil på PA.
Jeg er skeptisk til at en så lett kasse til den prisen kan låte bra. Det må være på bekostning av noe og da ofte forsterkerdelen.

Det er ikke akkurat super fart og glød over dette forumet, finnes det andre som det er litt mere fart i?

Og er det noen som har laget en test på aktive kasser noengang? Som har testet alt fra 2000 til 6-7000 kroners aktive PA høyttalere?
Blad eller nettsted?
hokeyh
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 01 aug 2011, 17:02

Re: Askøy Radioservice aktive PA kasser

Legg inn av hokeyh »

Hei!

Yamaha sin nye DXR serie har fått veldig gode tilbakemeldinger, de er dog litt dyrere en det du ser etter (DXR8 rundt 4,4k pr.). Jeg har lest at Alto sin nye TS serie skal være helt ok! Disse er veldig rimelig og du får aktive 12" fra 2970 inkl. mva pr :-)

Eller så er nok den beste plassen å lete på brukten i den prisklassen.. Du finner massevis av tester av forskjellige høyttalere ved et lite søk, bare legg til "review" bak så dukker det opp så lenge det ikke er totalt ukjente ting du søker etter.

mvh
Håkon Hetland
Håkon Hetland
Marius Lindaas
Active Member
Innlegg: 159
Registrert: 29 mai 2007, 15:00
Sted: Lørenskog

Re: Askøy Radioservice aktive PA kasser

Legg inn av Marius Lindaas »

Kjøp noe med en god inportør og et kjent merke i Norge.
Det letter jobben veldig ved service og det å skaffe elementer deler i ettertid..

Da er jo JBL, Mackie, RCF, qsc gode valg. Dog litt dyrere, men det sparer du fort hvis noe skulle skje.
Marius Lindaas

Pro Systemer AS
rune.5string
Newbie
Innlegg: 12
Registrert: 23 okt 2012, 14:30

Re: Askøy Radioservice aktive PA kasser

Legg inn av rune.5string »

Jeg er klar over at kvalitet koster. Slik har det alltid vært og slik vil det alltid være.
Men de jeg skal kjøpe dette til, har et veldig begrenset budsjett. Men også noen krav til de.

Jeg har hørt QSC K8, de låter helt utrolig. Vi sammelignet med Wharfedale Titan 12, som falt helt igjennom etter å ha hørt K8. Og Titan 12 er en OK høyttaler.
Jeg har selv et par billige Alto, disse låter bare greit nok, men har ikke mixer del som passer. Mackie SRM450 har jeg hørt og disse låter ganske bra, men er store og tunge og passer ikke til den bruken de skal bruke dette til. Mixer delen er også ikke god nok.

Så jeg vurderer å høre på den nye Yamaha serien. Er det noen som har testet denne og direkte sammenlignet med QSC K8 eller K10?
hokeyh
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 01 aug 2011, 17:02

Re: Askøy Radioservice aktive PA kasser

Legg inn av hokeyh »

rune.5string skrev: Så jeg vurderer å høre på den nye Yamaha serien. Er det noen som har testet denne og direkte sammenlignet med QSC K8 eller K10?
Jeg har et par DSR115, synes disse høres bedre ut en K12 som jeg har hørt på andre anledninger. De spiller også klarere, men de veier jo mye mer og er en god del større.
Kan dessverre ikke A/B teste, men jeg leste meg godt opp på de som er i mellomklassen og de sier at DSR og DXR er et bittelitt hakk over QSC K/KW på klarhet (dette med D-contour på selvfølgelig). Men DSR/DXR kan nok oppfattes som "hardere" en K/KW.
Håkon Hetland
Svar