Frekvensoversikt

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

toraabe

Re: Frekvensoversikt

Legg inn av toraabe »

snurrebass skrev:
Kristian Johnsen skrev: Frekvensbåndet i dag er 800mHz - 820mHz, en båndbredde på 20mHz. Det vil bli delt ut nytt frekvensbånd, men vi er usikre på hvor dette er eller hva båndbredden på dette blir.
Nå er ikke jeg kjempeinne på hvordan det fungerer med trådløse frekvenser i Norge, men det jeg får ut av det du skriver, er at med dagens trådløse system, må alle mikrofoner jobbe på område mellom 800mHz - 820mHz. Men, det er planlagt å bytte disse frevensene, men hvilke vet vi ikke enda.

Stemmer det da også at alt av trådløst utstyr man kjøper i Norge stort sett er orginalt innstillt på å finne kanaler mellom 800mHz og 820mHz, og at det som regel ikke kan endres på, bortsett fra en del dyrere systemer?

Elgdammel tråd, men de er normalt låst på 800-820 selv om det står at sender / mottaker kan benytte andre frekvsenser.

Normalt så kan disse låses opp på en enkel måte. ULX låses opp ved at en fyrer opp sender / mottaker mens en holder mode inne helt inntil en ser noen koder. Da er en inne i Master list.
Trykk mode eller set husker ikke helt så kommer en inn i group 1 og channel 1. Alle mulige kanaler er nå tilgjengelige ....
Dette funker på ULX. hvordan det er på andre systemer vet jeg ikke, men sannsylig så er det mye av det samme ...
Svar