DMX og Sikringsproblemer med HQ strober [løst]

Her kan man diskutere lys, scene og relaterte saker.

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Dovent_Ekorn
Active Member
Innlegg: 126
Registrert: 24 mai 2010, 15:39

DMX og Sikringsproblemer med HQ strober [løst]

Legg inn av Dovent_Ekorn »

Heisann

Jeg har 2 strober. Begge er HQ Power sine 1500W strober. Jeg fikk de i går, og håpet at alt skulle funke slik det skal, men den gang ei.
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Lig ... ullDetails

DMX channels:
CH1: Strobe rate
CH2: Strobe dimmer

Strobe nr 1:
Jeg tok nr1 og koblet til lys-mixebordet. Gjorde riktig med dmx og alt. Dmx lyset lyser, som indikerer at dmx er i bruk.

Brukte litt forskjellige fader innstlllinger, men ingen strobe ville på. Har testet den i dag også, men ingen respons i dag heller. Har sendt mail til musicstore (i dag, og i går).

Strobe nr 2:
Det gikk det litt bedre med denne stroben. DMX kanlene er konfigurert helt likt på strobe 1 og 2. Fikk liv i den, men i går røk den automatsikringene i huset flere ganger, og på flere steder. Alt 16ampere. Prøvde mange forskjellige faderinnstillinger på både ch1 og 2.

I dag gikk det litt bedre, men prøvde ikke så mange ganger. Men blinkingen fulgte ikke faderene. Den gjorde mer slik den ville, og hørte bare den "tikke" når jeg skrudde fader1 opp på maks. Så hører at den er på maks rate, men lyset blinket bare av og til. Når jeg hadde ch1 på 80-100% så varrierte jeg på ch2. Men ingen forskjell. Etterpå så gikk jeg på en annen kurs, og da skjedde det samme, bare at sikringen gikk nesten med en gang. Så fant jeg frem et aggregat som er 3w. I håp om at det var noe gale med kursene inni huset. Men aggregatet stoppet det og.

Jeg brukte en 3000w strobe sist fredag (+ masse annet), og vet mixebordet funker. Den andre stroben har helt like dmx kanaler.

Håper noen vet hva som er gale med strobene eller vet hva som kan ordnes på.
Sist redigert av Dovent_Ekorn den 23 feb 2012, 11:39, redigert 1 gang totalt.
Mvh
Erlend Blom
Dovent_Ekorn
Active Member
Innlegg: 126
Registrert: 24 mai 2010, 15:39

Re: DMX og Sikringsproblemer med HQ strober

Legg inn av Dovent_Ekorn »

her har jeg åpnet begge strobene, og sammenliknet dmx utgangene. Den som er høyest oppe, og du ser metallet under, er stroben hvor dmx ikke funker.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mvh
Erlend Blom
knut Harildstad
Newbie
Innlegg: 16
Registrert: 13 feb 2006, 14:08
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: DMX og Sikringsproblemer med HQ strober

Legg inn av knut Harildstad »

Har det noe å si at du har pinne 10 aktiv på den ene stroben ?

har du -B- karakteristikk på sikringene dine i huset? strober pleier å spise "raske" sikringer til frokost....


MVH

Knut Harildstad
stigandre
Active Member
Innlegg: 63
Registrert: 14 aug 2010, 02:32
Sted: Ålesund/Sula
Kontakt:

Re: DMX og Sikringsproblemer med HQ strober

Legg inn av stigandre »

hadde samme problemet med min strobe at det tok automatsikringene.. Prøvde 16 amp inne.. Da tok jeg stroben, og gikk ut i garasjen, og den funker fjell..
Er nok forskjell på treige og raske sikringer ja
Mvh. Stig-Andre Urke
Dovent_Ekorn
Active Member
Innlegg: 126
Registrert: 24 mai 2010, 15:39

Re: DMX og Sikringsproblemer med HQ strober

Legg inn av Dovent_Ekorn »

Enden på historen er at begge strobene ble sendt tilbake. Fikk den første tilbake (fikk helt ny strobe), stod i feilmeldingen, på tysk, "ryker sikringer". 8) Så det var riktig slik jeg antok. At det var noe gale med stroben, og ikke brukeren/kursen.

Strobe nr2 som hadde DMX problemer stemte det også at det var DMX dip-kortet som ikke var skikkelig limt. Så fikk helt ny strobe.

Synd å få to strober som er "DOA". Men stort pluss hos musicstore. Kom UPS dagen etter jeg hadde meldt fra, for å hente strobene. Alt helt gratis selvsagt. Gratis reprasjon og tilbakesending. Super bra service.
Mvh
Erlend Blom
Svar