Seriekoble to aktive monitorer

Her kan nybegynnere og "ferskinger" innen lydbransjen stille spørsmål og kanskje få svar på ting man lurer på. Ingen spørsmål er for dumme!

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Tore Kaupang
Newbie
Innlegg: 11
Registrert: 02 des 2007, 12:23

Seriekoble to aktive monitorer

Legg inn av Tore Kaupang »

Under fanen "Ingen spørsmål er for dumme" prøver jeg meg med denne:

Jeg har to aktive monitorer som jeg ønsker å koble "i serie", men får ikke lyden gjennom fra den første til den andre. Er det en spesiell kabel som må brukes i "through"?

Oppsettet er: Mackie CFX20 mkii mixer og HK Audio F.A.S.T. monitorer. I front har jeg to stk Mackie SRM 450, uten at det egentlig betyr noe i denne sammenhengen...
Sign.
kristianjohnsen
Active Member
Innlegg: 254
Registrert: 03 okt 2008, 00:24
Kontakt:

Re: Seriekoble to aktive monitorer

Legg inn av kristianjohnsen »

Hei Tore.

Lenge siden jeg har håndtert en FAST men har erfaring med mange HK Audio produkter. Noen av de er laget slik at "through" kontakten er en passiv paralellkopling til XLR LINJE-inngangen. Dette betyr at en signal som sendes inn i mic inn IKKE finner seg veien ut til "through"-kontakten. Kan det tenkes at du mater signalet ditt inn i mic inn kontakten?

PS: Om du kopler sammen to apparater via en "through"-kontakt er dette ikke en seriekopling, det er fremdeles en paralellkopling ettersom det samme signalet blir splittet i to og mater to produkter paralellt.
Tore Kaupang
Newbie
Innlegg: 11
Registrert: 02 des 2007, 12:23

Re: Seriekoble to aktive monitorer

Legg inn av Tore Kaupang »

Hei.

Har brukt Mic Input-inngangen ja (øverste inngangen på dette bildet). Burde jeg bruke Line Input i stedet?
Sign.
Emil92
Newbie
Innlegg: 1
Registrert: 16 okt 2011, 17:57

Re: Seriekoble to aktive monitorer

Legg inn av Emil92 »

Hei,jeg tror nok at du må bruke Line input og ikke Mic input for å "serie-koble" de.

Håper det funker :)
hkh
Active Member
Innlegg: 110
Registrert: 11 jun 2007, 00:30
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Seriekoble to aktive monitorer

Legg inn av hkh »

du skal uansett aldri bruke mic-inngangen når du sender linjesignal til høytalerene..
Håkon Holmås
Tore Kaupang
Newbie
Innlegg: 11
Registrert: 02 des 2007, 12:23

Re: Seriekoble to aktive monitorer

Legg inn av Tore Kaupang »

Takk for hjelp. Fungerer utmerket nå:)
Sign.
Svar