Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Re: Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Legg inn av Trond »

Uff ja, at folk kjøper slikt!
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Legg inn av Joachim »

Når ble mackie ubrukelig?
Er dere klarer over hva det ikke koster og hvilken nytte det kan gjøre for det de burde være ment til?
Mvh
Joachim Venberget
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Legg inn av olegutten »

Joachim skrev:Void Basys er vel alt anna enn aktivt som denne tråden dreier seg om. Ett beist av en amp å drasse på som gjør systemet litt mindre attraktivt i mine øyne...

Må vel si meg enig..... Å kalle Basys aktivt er vel det samme som å kalle Nexo PS med den nye NS AMP'en aktivt...... Og det er vel egentlig det samme som å kalle høyttalere med et rack som inneholder delefilter/prosessor og en eller flere amper for aktivt........ Når jeg tenker meg om så er vel alle systemer aktive hvis Void Basys er aktivt......... Noen har bommet totalt her.......... :lol:

Ole
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Legg inn av Joachim »

olegutten skrev:[ Når jeg tenker meg om så er vel alle systemer aktive hvis Void Basys er aktivt......... Noen har bommet totalt her.......... :lol:

Ole
Hehehe ja sant?
Før i tida så var ting riktignok aktive når man hadde elektronisk deling, men verden er vel gått dithen at det er hverdags og det nye er å stappe ampen inn i høttalerkassa :lol: :lol: :lol: :lol:

Er jo egentlig bare spørsmål om å uttrykke seg riktig..
Mvh
Joachim Venberget
HåkonD
Newbie
Innlegg: 26
Registrert: 11 okt 2007, 13:38
Sted: Drammen

Re: Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Legg inn av HåkonD »

Jeg ville ha sattset på HK sine aktive topper. De er enkle å bære med seg å spiller ikke så gæli iforhold til mye annet på markedet. Har en eller annen forbi mot plast høyttalere. Aldri likt lyden i det å synes heller ikke at det er noe pen lyd i det.
Håkon Dahl
v/Lydtema


can u not stick stuff to gaffa taipe, have u not used enough
...
toraabe

Re: Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Legg inn av toraabe »

HåkonD skrev:Jeg ville ha sattset på HK sine aktive topper. De er enkle å bære med seg å spiller ikke så gæli iforhold til mye annet på markedet. Har en eller annen forbi mot plast høyttalere. Aldri likt lyden i det å synes heller ikke at det er noe pen lyd i det.
HK er topp det.
Har flere ganger hatt konserter med akkurat dette sysmemet her http://www.belco.no/nor/lydanlegg/aktiv ... _dx_system
Til prisen er det veldig bra siden det er aktivt
Ellers er jo et system fra mito også bra selv om det er passivt
http://www.musikanten.no/
luringen

Re: Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Legg inn av luringen »

toraabe skrev:
HåkonD skrev:Jeg ville ha sattset på HK sine aktive topper. De er enkle å bære med seg å spiller ikke så gæli iforhold til mye annet på markedet. Har en eller annen forbi mot plast høyttalere. Aldri likt lyden i det å synes heller ikke at det er noe pen lyd i det.
HK er topp det.
Har flere ganger hatt konserter med akkurat dette sysmemet her http://www.belco.no/nor/lydanlegg/aktiv ... _dx_system
Til prisen er det veldig bra siden det er aktivt
Ellers er jo et system fra mito også bra selv om det er passivt
http://www.musikanten.no/

Veldig enig. Har akkurat denne riggen på en lokal klubb. Spiller helt ok.
Øyvind
Active Member
Innlegg: 164
Registrert: 12 apr 2007, 14:34
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Legg inn av Øyvind »

Må vel si meg enig..... Å kalle Basys aktivt er vel det samme som å kalle Nexo PS med den nye NS AMP'en aktivt...... Og det er vel egentlig det samme som å kalle høyttalere med et rack som inneholder delefilter/prosessor og en eller flere amper for aktivt........ Når jeg tenker meg om så er vel alle systemer aktive hvis Void Basys er aktivt......... Noen har bommet totalt her.......... :lol:

Ole[/quote]

Forslaget med å kjøpe Void Basys kom ikke fra meg (selv om jeg kommenterte det), men skjønte hvorfor det ble foreslått, nemlig fordi årsaken til å velge aktivt system slik jeg tolket det her var at det skulle være lettvint å koble opp, noe Void Basys er, selv om det er et passivt system. Ekstern EQ er ikke nødv. etter hva jeg har hørt. Så vidt jeg har skjønt følger det med hjul til høyttalerne også. Men forsåvidt enig i at det kunne vært poengtert mye tidligere at det faktisk var et passivt system :) Dog er denne tråden såpass gammel at et forslag til han som startet tråden tipper jeg har lite for seg :D , men det kan kanskje være noe for andre trubadurer, barnekor etc. Void er forøvrig blitt installert på flere utesteder i Bergen (har jeg sett), så dette forholdsvis nye merket på det norske markedet har i hvert fall rotfestet seg i importørens hjemby. Selv har vi Void Viper 18" sub og er godt fornøyd med det.
Mvh Øyvind Bjørge
Christian B Nordset
Newbie
Innlegg: 2
Registrert: 11 feb 2008, 22:51

Re: Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Legg inn av Christian B Nordset »

X-act fra SoundProjects, KV2 EX10 og QSC HPR122i er fine ting.
Svar