Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Legg inn av Tom Hansen »

Trond skrev:Rcf art 322!

Mackie er ubruklig.
Er det seriøst? Trodde Mackie var ok. (har ikke erfart noe selv)
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av olegutten »

Eon kassene er vel ikke så anerkjente Men de var tidlig ute med plastkasser og de var billigere enn EV..... Dermed solgte de bra.... Selv har jeg ikke mye til overs for dem. RCF erca 25% dyrere og jeg synes de låter mer enn 25% bedre.... ;-)

ole
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av olegutten »

Mackie er vel helt streit... Men de var grisedyre i begynnelsen. Da var det RCF som lade dem...... Så flyttet de produksjonen til Kina uten å redusere prisen særlig. Dårligere og billigere produkt mens kunden betalte omtrent det samme.... Mackie tjente endel på det inntil kundene begynte å klage...... Da falt prisen drastisk...... Tror den var oppe i 14.000,- på et punkt. Nå er den nede i ca 10.000,- (ink mva)
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Trond »

Tom skrev:
Trond skrev:Rcf art 322!

Mackie er ubruklig.
Er det seriøst? Trodde Mackie var ok. (har ikke erfart noe selv)
Det som er problemet, alle trur det er bra, høyres fint ut på cd, men prøv å koble til ein mikk, krise.

Men no har ikkje eg høyrt alle da. Men det er eit typisk merkenavn, samme som Duracell, alle trur det er dei beste batteria, men dei er dårlegast, dei har berre brukt milliardær på markedsføring derfor er dei så dyre.

Til info så er panasonic best (dei med 5 stjerner), fåes blant anna på rema 1000.
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Tina

Legg inn av Tina »

Kjøp deg et par Nexo PS10 med kontroller og forsterker. Totalt 40.000,-

Tror ikke du kommer til å angre. Det låter hifi og spiller høyt nok for mitt høre-apparat.
Halvor Kongerud
Active Member
Innlegg: 187
Registrert: 15 sep 2004, 21:52

Legg inn av Halvor Kongerud »

Vi har jobbet en del med de "gammle" RCF/Mackie Art kassene og de er ekstremt holdbare. Har kun hatt en og annen 12" og diskant som måtte byttes i løpet av de 5 årene vi har hatt de. Og så låter det helt kanon også....

Halvor

PS. Sjekk ut til salgs, har lagt ut noe aktive kasser til salgs.
toraabe

Re: Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Legg inn av toraabe »

Tom Hansen skrev:Tenkte å kjøpe meg flere tale/trubadur-anlegg til utleie. Har JBL EON, og Alto PS4HA fra før. Synes begge spiller bra. Er det noen som har erfaring med andre merker jeg bør vurdere?

Har selv svært god erfaring med noen aktive Renkus Monitorer som man kan kjøre to og to siden de er parvis speilvendte som gjør at man kan sette to opp i et parcluster på hver side. De har 500 W aktiv mosfet ice forsterker og spiller svært godt.
Modellen heter TRX121. Eneste ulempen er at de er tunge som fjell, men det veier opp mot den gode lyden.

http://www.renkus-heinz.com/loudspeaker ... rx121.html
Øyvind
Active Member
Innlegg: 164
Registrert: 12 apr 2007, 14:34
Sted: Bergen
Kontakt:

Re:

Legg inn av Øyvind »

olegutten skrev:RCF sine ting er jo veldig bra.
Hvor mye penger tenker du å bruke?

PS Void Basys systemet virker litt under ampet....... Toppene er spekket til 300 watt og får 285 watt pr stk og subbene erspekket til 600 watt/8 ohm og mono forsterkeren som skal drive begge subbene yter 640 watt i 4 Ohm.......... Har hørt systemet i butikk og det låter ihvertfall pent på lavt volum..... Hvem er det forrsten som importerer disse??????



Ole
Mvh Øyvind Bjørge
Øyvind
Active Member
Innlegg: 164
Registrert: 12 apr 2007, 14:34
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Re:

Legg inn av Øyvind »

Øyvind skrev:
olegutten skrev:RCF sine ting er jo veldig bra.
Hvor mye penger tenker du å bruke?

PS Void Basys systemet virker litt under ampet....... Toppene er spekket til 300 watt og får 285 watt pr stk og subbene erspekket til 600 watt/8 ohm og mono forsterkeren som skal drive begge subbene yter 640 watt i 4 Ohm.......... Har hørt systemet i butikk og det låter ihvertfall pent på lavt volum..... Hvem er det forrsten som importerer disse??????



Ole

Artisgruppen AS. Void Basys er et lettvindt anlegg å koble opp. Alt integrert i et system og det låter rent og fint. Perfekt til tale og trubadur. Jeg tenker at argumentet ditt har fint lite å si for han her da Void Basys vil levere det han trenger, tenker jeg.

Mvh Øyvind
Mvh Øyvind Bjørge
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Legg inn av Joachim »

Void Basys er vel alt anna enn aktivt som denne tråden dreier seg om. Ett beist av en amp å drasse på som gjør systemet litt mindre attraktivt i mine øyne.
Hadde riggen på demo og AB testet med JBL MPro live ( Bytta rigg mellom settene ). Basys funker greit for det der og i forhold til pris men når ikke helt opp til MPro som også er/var dyrere. Også var det den hersens ampen da...
Mvh
Joachim Venberget
Even N.B.
Active Member
Innlegg: 171
Registrert: 03 apr 2007, 01:07
Sted: Oslo

Re: Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Legg inn av Even N.B. »

toraabe skrev: Har selv svært god erfaring med noen aktive Renkus Monitorer som man kan kjøre to og to siden de er parvis speilvendte som gjør at man kan sette to opp i et parcluster på hver side. De har 500 W aktiv mosfet ice forsterker og spiller svært godt.
Modellen heter TRX121. Eneste ulempen er at de er tunge som fjell, men det veier opp mot den gode lyden.

http://www.renkus-heinz.com/loudspeaker ... rx121.html
Hvem er det som selger/importerer? Og pris?
Even N. Boberg
Servicetekniker / lampetgeneral

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
JAS
Active Member
Innlegg: 298
Registrert: 14 sep 2006, 15:06
Sted: Sandefjord

Re: Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Legg inn av JAS »

det er Siv. ing. Benum som importerer Renkus, men fant ikke prisen på sidene deres...
"Speed has never taken a single life,
suddenly becomming stationary, THAT`S the killer" - Jeremy Clarkson
toraabe

Re: Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Legg inn av toraabe »

Gå på latter på aker brygge
Der blir de benyttet til ulike ting ...
Men trur at de ligger mellom 20 og 30000 pr stk
Even N.B.
Active Member
Innlegg: 171
Registrert: 03 apr 2007, 01:07
Sted: Oslo

Re: Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Legg inn av Even N.B. »

toraabe skrev:Men trur at de ligger mellom 20 og 30000 pr stk
Oj, det var litt mer enn jeg hadde forventet...
Even N. Boberg
Servicetekniker / lampetgeneral

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
luringen

Re:

Legg inn av luringen »

Tom Hansen skrev:
Trond skrev:Rcf art 322!

Mackie er ubruklig.
Er det seriøst? Trodde Mackie var ok. (har ikke erfart noe selv)


Skal kjøre UKM på noken diigre mackiekasser til helga.... Gruer meg!!!!!!!!
Svar