Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Hvilke aktive topper har dere gode erfaringer med?

Legg inn av Tom Hansen »

Tenkte å kjøpe meg flere tale/trubadur-anlegg til utleie. Har JBL EON, og Alto PS4HA fra før. Synes begge spiller bra. Er det noen som har erfaring med andre merker jeg bør vurdere?
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Kristoffer Engen
Newbie
Innlegg: 3
Registrert: 03 jun 2006, 11:00
Sted: haslum
Kontakt:

Legg inn av Kristoffer Engen »

sjekk ut HK sine systemer, brukt både det nye elias og actor systemet med godt resultat
Aleksander Stensen
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 17 jan 2005, 02:29
Sted: Oslo/Trheim

Legg inn av Aleksander Stensen »

Meyer, EAW, Turbo? De er dyre, men i det lange løp sies det at det skal lønne seg....
knut
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 09 mai 2004, 14:12
Sted: Bergen

Legg inn av knut »

Du kan jo sjekke ut Void Acoustics, Mycro og Basys series, de er riktig nok passive med det leveres med systemforsterker i flight med delefilter, kabler og stativer. Prismessig kommer de bra ut også.
http://www.voidacoustics.com/product_detail.asp?id=46
Med vennlig hilsen

Knut Harildstad
Ulrik
Active Member
Innlegg: 61
Registrert: 26 jun 2006, 13:45
Sted: Sandefjord

Legg inn av Ulrik »

Mackie?!
Ulrik Lysebo
---------------

-"Hver gang jeg er på konsert her låter den høyre siden lavere enn den venstre! Nå har jeg vært på 40 konserter her og det er det samme hver gang!" - sagt av ivrig pensjonist. (Sjekket hørselen??)
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av olegutten »

RCF sine ting er jo veldig bra.
Hvor mye penger tenker du å bruke?

PS Void Basys systemet virker litt under ampet....... Toppene er spekket til 300 watt og får 285 watt pr stk og subbene erspekket til 600 watt/8 ohm og mono forsterkeren som skal drive begge subbene yter 640 watt i 4 Ohm.......... Har hørt systemet i butikk og det låter ihvertfall pent på lavt volum..... Hvem er det forrsten som importerer disse??????



Ole
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Legg inn av Tom Hansen »

Tenkte og finne noen med veil pris rundt 6-9.000,- pr stk. Jeg tror nok det blir flere EON-kasser, men jeg ville bare høre hva dere andre har slags forslag før jeg bestemmer meg.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Brukeravatar
Sondre Bry Glevoll
Active Member
Innlegg: 169
Registrert: 30 okt 2004, 20:52
Sted: Oslo

Legg inn av Sondre Bry Glevoll »

olegutten skrev:RCF sine ting er jo veldig bra.
Hvor mye penger tenker du å bruke?

PS Void Basys systemet virker litt under ampet....... Toppene er spekket til 300 watt og får 285 watt pr stk og subbene erspekket til 600 watt/8 ohm og mono forsterkeren som skal drive begge subbene yter 640 watt i 4 Ohm.......... Har hørt systemet i butikk og det låter ihvertfall pent på lavt volum..... Hvem er det forrsten som importerer disse??????



Ole
Artistgruppen i Bergen importerer dette...
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Trond »

Rcf art 322!

Mackie er ubruklig.
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av olegutten »

Enig med trond at art 322 er en fin kasse men i overkant av det OP ønsker å bruke prismessig....


ole
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 15 feb 2005, 11:26
Sted: Oslo

Legg inn av Pål Michael Bratås »

322AI har jeg også gode erfaringer med, selv om noen av våre ampmoduler har blitt byttet. Låter meget pent til prisen. Eneste aktive kassen jeg har brukt uten EQ.
PM, tlf +47 951 00 515
Brukeravatar
Truls G. Skjæveland
Active Member
Innlegg: 187
Registrert: 23 jun 2003, 17:03
Sted: Stavanger

Legg inn av Truls G. Skjæveland »

hva med alto sine 15A aktive topper. innebygget mikser med mik og linjeinngang, linjeutgang til neste kasse
Truls G. Skjæveland
Knottpøbel
West Audio AS
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av olegutten »

hvilke av de aktive kassene tenker du på?... Elvis? Ville vel isåfall satset på PS5HA kassene.... Kraftigere og låter bedre.... De har en høy veil pris men det er mulig å få en fin rabatt.......

ole
Brukeravatar
Truls G. Skjæveland
Active Member
Innlegg: 187
Registrert: 23 jun 2003, 17:03
Sted: Stavanger

Legg inn av Truls G. Skjæveland »

ja tenker på elvis, har ikke hørt de andre kassene tl alto
Truls G. Skjæveland
Knottpøbel
West Audio AS
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Legg inn av Tom Hansen »

Har solgt noen Elvis kasser, og dem er helt grei til sitt bruk. Er ikke noe jeg ville hatt for utleie. Det blir nok litt puslete til all-round bruk. PS-4HA og PS-5HA fra Alto imponerer når det gjelder lydkvalitet. Ble veldig overrasket da jeg testet ut kassene. Nesten så jeg faller litt for dem kontra EON-serien, men så er det det at JBL er jo anerkjent i miljøet.....
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Svar