Digital miksere

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

janos skrev:Prøv igjen
Lenger vest
å den avdelingen ja.. Vestre Strømskai ell hva det nå heter "over there".
Må jeg ringe Arne for og finne ut hvem du er eller er det deg?
He he.
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Trond »

Dei 6-7 siste inlegga høyrer heime på sludder og vås.

Prøv å hold diskusjonen faglig.

Ellers så synes eg at 01v96 virker interessan. Koster mykje meir å sy opp ein A&H Mixwizard med fx og eq, allikavel så har du meir finessar på Yamahaen.

Sjølv om du jobber kjappere på analogt så trur eg at med litt trening så kan det gå ganske raskt med digitalt og!
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Trond skrev:Dei 6-7 siste inlegga høyrer heime på sludder og vås.

Prøv å hold diskusjonen faglig.

Ellers så synes eg at 01v96 virker interessan. Koster mykje meir å sy opp ein A&H Mixwizard med fx og eq, allikavel så har du meir finessar på Yamahaen.

Sjølv om du jobber kjappere på analogt så trur eg at med litt trening så kan det gå ganske raskt med digitalt og!
Automasjon gutter!!...
J
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Mads Størkersen »

John Idar Bakke skrev:
Automasjon gutter!!...
J
Tja, jeg veit nå ikke helt.
Jeg begynte ikke med dette for å programmere datamaskiner til å gjøre jobben for meg.
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Nei, jeg erindrer noe automasjon fra Sogn vdg.
Er vel en grunn til at jeg ikke ble automasjonstekniker......
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Trond skrev:Dei 6-7 siste inlegga høyrer heime på sludder og vås.

Prøv å hold diskusjonen faglig.

Ellers så synes eg at 01v96 virker interessan. Koster mykje meir å sy opp ein A&H Mixwizard med fx og eq, allikavel så har du meir finessar på Yamahaen.

Sjølv om du jobber kjappere på analogt så trur eg at med litt trening så kan det gå ganske raskt med digitalt og!
6-7??
Nå har jeg tellt og kan gå god for at de siste to kansje var sludder ( pga anonymitet )
Ellers snakker vi om tresleiver, henger du ikke med på den?
Hehe
Mvh
Joachim Venberget
Ole G. Hallager
Newbie
Innlegg: 24
Registrert: 10 nov 2003, 22:40
Sted: Verdal

Legg inn av Ole G. Hallager »

Sjølv om du jobber kjappere på analogt så trur eg at med litt trening så kan det gå ganske raskt med digitalt og![/quote]

De er akkurat der jeg er SÅ uenig som e går an å bli.

Du jobber veldig kjapt på en digital mikser.Der alt du trenger er i en enhet, og du har arbeidsplassen din med tilgang til ALT få trykk unna. De er MYE kjapper en om du skal løpe maraton millom effekt rackene og miksern, insert rackene og miksrern...og effekt rackene og miksern....osv.

MVH
Ole G.
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Hands On!! På Analogt utstyr er for meg best...
Man jobber da ikke noe treigere/ fortere hverken på digital eller analog mikser..

Har man aldri brukt en digital mikser før så går det seff treigt.. Er vel en vanesak skulle jeg mene!

Analoge miksere har vel de fleste jobbet på så det skulle vel ikke være noe hokus pokus!

Utviklingen går jo strengt tatt en vei>>>>og det er den digitale!!!
Så det er bare å hoppe i det..
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Mads Størkersen »

Bare hopp du...
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

EQ-Dvergen skrev:Bare hopp du...
Her gidder ikke si noe her før jeg får hoppe i den fjøla som de kaller Innovason, desverre har jeg ikke fått prøvd dette stupebrettet men søren så klar jeg er for "10meteren"

Alt dere snakker om nå mener jeg er myter. digi vs anal går like mye på oppbygging, funksjonalitet osv som alt annet. Det finnes masse digitalt på markedet og når det gjelder dette så gi meg heller en DM1000 en noe visst anna analogt rask jeg ikke tør si ved navn da jeg har en og anna importør jeg må forholde meg til i fremtiden.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Så var det dette med å dra damer igjen da gutter...


Jada Stig, jeg vet at sludder og vås osv... Men er ikke strengt tatt denne bransjen bygd på sludder og vås? Må vi være gravalvorlige hele tida? "Moderer modereringa di litt o store moderator.." :D
J
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

John Idar Bakke skrev:Så var det dette med å dra damer igjen da gutter...


Jada Stig, jeg vet at sludder og vås osv... Men er ikke strengt tatt denne bransjen bygd på sludder og vås? Må vi være gravalvorlige hele tida? "Moderer modereringa di litt o store moderator.." :D
J
Ja stakkars den som skal prøve og moderere R&R bransjen.
Mvh
Joachim Venberget
Reinsberg

DiGiCo D5 Live

Legg inn av Reinsberg »

Hei, jeg har ikke vært særlig aktiv på forumet før, men hadde en jobb på DiGiCo D5 på fredag i Drammen Teater, og synes bordet er MEGET bra. (En produksjon hvor jeg normalt reiser med Recall - altså mye lagret). Har vært mye borti Yamaha sine digitale, og litt borti Innovason. DiGiCo har klart å få til et "analogt grensesnitt" som er logisk og raskt å jobbe på, alle de digitale fordelene vi kjenner, faktisk en bra klang internt + 3 ok klanger/effekter - og hele mikseren låter i tillegg bra! Nå er vi virkelig kommet et godt stykke digitalt, her savner jeg lite. Man må bare passe på inngangsnivået her også... Dere som ikke har prøvd denne mikseren ennå kan glede dere!

Mvh
Richard Reinsberg
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: DiGiCo D5 Live

Legg inn av Joachim »

Reinsberg skrev:Hei, jeg har ikke vært særlig aktiv på forumet før, men hadde en jobb på DiGiCo D5 på fredag i Drammen Teater, og synes bordet er MEGET bra. (En produksjon hvor jeg normalt reiser med Recall - altså mye lagret). Har vært mye borti Yamaha sine digitale, og litt borti Innovason. DiGiCo har klart å få til et "analogt grensesnitt" som er logisk og raskt å jobbe på, alle de digitale fordelene vi kjenner, faktisk en bra klang internt + 3 ok klanger/effekter - og hele mikseren låter i tillegg bra! Nå er vi virkelig kommet et godt stykke digitalt, her savner jeg lite. Man må bare passe på inngangsnivået her også... Dere som ikke har prøvd denne mikseren ennå kan glede dere!

Mvh
Richard Reinsberg
Neida så tviler ikke jeg. Men som sagt skal jeg hoppe fra 10'ern så blir det Innovason. Digi må jeg nok ha litt mere innføring i enn de minuttene jeg har hatt på Innovason.
Mvh
Joachim Venberget
kristina ringvold
Newbie
Innlegg: 48
Registrert: 12 feb 2004, 16:21
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av kristina ringvold »

Alt til sitt bruk.Reiser man med egen produsjon, og skal bare gjøre foh er det kjekkt med et litet og lett digitalt leketøy, men skal man gjøre mon og front og det er det glade skjærsilden på scenen vil jeg no ha det fysiskt å skru på.Ikke lete i layer med allfor trege "motoristerte" fadere.Er vel litt gammeldags da.(Bare snurt for at jeg også vil hoppe fra 10rn..)
Svar