Felemikk

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
jonast
Newbie
Innlegg: 3
Registrert: 14 aug 2006, 14:57
Sted: Oslo

Felemikk

Legg inn av jonast »

Jeg skal gå til innkjøp av en god og velfungerende fiolinmikrofon. Noen som kjenner til en bra løsning? Spiller fiolin i et band og er avhengig av en mikrofon som gir bra lyd og som lydmenn kan forholde seg til uten å få nervøst sammenbrudd.

Mvh Jonas, 91335102 eller tjersland@gmail.com
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Legg inn av Tom Erik Stokness »

jeg syns AKG C1000 funker bra til fiolin:) men da må man bruke stativ....
Håvard Soknes
Active Member
Innlegg: 57
Registrert: 01 aug 2006, 14:50
Sted: Trondheim

Legg inn av Håvard Soknes »

Sjekk ut DPA sine mygger. Har brukt de ved flere anledninger både i bandsammenheng og i klassisk musikk sammen heng med stort hell. Eller kan kanskje myggene til AKG være et tema å sjekke ut
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

strøm fele

Legg inn av Espen Hammer »

også kjent som elektrisk trad.fjøl... det vil jeg anbefale. absolutt.. kjøp en av de bra modellene til Yamaha. låter mer en fint nok i live sammenheng. 8)
jonast
Newbie
Innlegg: 3
Registrert: 14 aug 2006, 14:57
Sted: Oslo

felemikk

Legg inn av jonast »

Ble i dag tipset om http://www.stringamp.com/ - en danske som har et mikrofonsystem. Noen som kjenner til dette? Dette skal visstnok funke utmerket i kombinasjon med en DPA-mygg. Og apropos DPA. Hvilken DPA-modell er det som er aktuell for fele?

Jonas, tjersland@gmail.com
Jonas Tjersland
Brukeravatar
Anders Faafeng
Newbie
Innlegg: 26
Registrert: 26 feb 2004, 15:22
Sted: Nittedal
Kontakt:

Legg inn av Anders Faafeng »

4061-BM er myggmikrofonen de fleste velger fra DPA (maks. 144 dB SPL). 4060-BM kan man også bruke (maks. 134dB SPL), men den har et høyt utgangsnivå som enkelte trådløse systemer ikke tåler, så 4061 er nok det sikreste valget. Bruk dem gjerne i kombinasjon med MHS6005 mikrofonholder for fele. Dessuten trenger man et DPA adapter avhengig av hva man skal koble mikrofonen til; et trådløst system eller kabel.
Skal mikrofonen brukes med kabel, lønner det seg å kjøpe IMK4061 mikrofonsett, som inneholder 4061-BM, DAD6001 48V XLR adapter og et utvalg av holdere og vindhetter.

Dreier det seg om fele med band og høyt nivå på scenen, kan man prøve gjøre som Andreas Ljones:
http://www.dpamicrophones.com/page.php? ... 110&LANG=3

Ellers er jo kompaktmikrofonen DPA 4021 med fiolinholderen VH4000 en vellydende løsning. Den blir større fysisk og koster adskillig mer :twisted:
Anders Faafeng
Arva Lydsystemer AS
t: 23 24 44 50
e: anders@arvalyd.no
w: www.arvalydsystemer.no
Håvard Soknes
Active Member
Innlegg: 57
Registrert: 01 aug 2006, 14:50
Sted: Trondheim

Legg inn av Håvard Soknes »

Andre el-feler som er hvert å sjekke ut er f.eks Zeta sine. Disse låter veldig bra i utgangspunktet. Har jobbet med både yamaha og zeta og jeg synes personlig at de to ikke kan sammenlignes en gang.
jonast
Newbie
Innlegg: 3
Registrert: 14 aug 2006, 14:57
Sted: Oslo

Løsningen

Legg inn av jonast »

Takk for innspill. Men jeg valgte til slutt http://www.stringamp.com-systemet. Det funker helt fantastisk bra. Trenger ikke DPA. Man kan også skru så høyt man vil. Anbefaler dette på det sterkeste til alle som skal ha god lyd på fela.

J.
Jonas Tjersland
Svar