Behringer PA

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Venice eier!!!!!!!!!!
Mvh
Joachim Venberget
RMS
Newbie
Innlegg: 6
Registrert: 06 jun 2006, 23:39

Legg inn av RMS »

Frode Trondahl skrev:Kan jo nevne at jeg var med på den tekniske opprystninga av den nye rocke scena Maiden i Oslo.

Der sto det før en Behringer mikser. Hver enest konsert de gjorde på den mikseren så sto Axys PAen å lyste på limiterene.

Etter at vi satt inn en Midas Venice der har knapt limiterene blinket på kassene. (Unntatt med Mortiis på scena og meg bak spakene :lol: :lol: :lol: :lol: . ble litt høyt da ja)

Det jeg vil frem til er at p.g.a av det lille headroomet og problemer med fasing internt i Behringer bordet. Fikk man bare utnyttet en brøkdel av den faktiske kraften i PAen.

Når en mikser ødlegger så mye som behringeren gjorde. Er den etter min mening altfor dårlig.

Eneste stedet den etter min mening hører hjemme er på Bøler Avfallsdeponi
Hva slags Behringer mixer var dette? Det er faktisk STOR forskjell på de gamle og nye mixerne.

Men hva kan det skyldes av trur du at denne "struper" inn sign eller er det ut sign som er lavere en feks Midas du nevnte?

Mvh
Viggo
Brukeravatar
Rune Karlsen
Active Member
Innlegg: 82
Registrert: 22 aug 2005, 03:07
Sted: midt troms
Kontakt:

Legg inn av Rune Karlsen »

Blir vel litt feil å forvente at en Behringer skulle kunne gjøre samme jobben som en Venice... Er jo rimelig stor forskjell i prisen..
Må ta behringer for det som det er... nettopp et budget produkt....
Som funker til sitt bruk...
Trenger ikke koste en million for å være bra!!!
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Frode Trondahl skrev:Kan jo nevne at jeg var med på den tekniske opprystninga av den nye rocke scena Maiden i Oslo.

Der sto det før en Behringer mikser. Hver enest konsert de gjorde på den mikseren så sto Axys PAen å lyste på limiterene.

Etter at vi satt inn en Midas Venice der har knapt limiterene blinket på kassene. (Unntatt med Mortiis på scena og meg bak spakene :lol: :lol: :lol: :lol: . ble litt høyt da ja)

Det jeg vil frem til er at p.g.a av det lille headroomet og problemer med fasing internt i Behringer bordet. Fikk man bare utnyttet en brøkdel av den faktiske kraften i PAen.

Når en mikser ødlegger så mye som behringeren gjorde. Er den etter min mening altfor dårlig.

Eneste stedet den etter min mening hører hjemme er på Bøler Avfallsdeponi
Gidder du å hive WasNice'n i samme slengen? Herregud så lei jeg er av den miksern, møkkabord. Brukte en Eurodesk 32 kanaler ved et par anledninger, dårlig eq, men resten av mikseren var grei.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

STOR forsjell vil det si litt rævva og enda mer rævva?
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Rune Karlsen
Active Member
Innlegg: 82
Registrert: 22 aug 2005, 03:07
Sted: midt troms
Kontakt:

Legg inn av Rune Karlsen »

sier jo ikke Behringer er gode produkter, men man får vel hva man betaler for eller??? Å er da mange som har bokser fra dem i rackene...
Trenger ikke koste en million for å være bra!!!
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

De som har det i rackene sine er intressert i å spare penger.
skal jeg investere i noe så sparer jeg heller en uke til og får noe bedre.
Mvh
Joachim Venberget
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

RMS skrev:
Frode Trondahl skrev:Kan jo nevne at jeg var med på den tekniske opprystninga av den nye rocke scena Maiden i Oslo.

Der sto det før en Behringer mikser. Hver enest konsert de gjorde på den mikseren så sto Axys PAen å lyste på limiterene.

Etter at vi satt inn en Midas Venice der har knapt limiterene blinket på kassene. (Unntatt med Mortiis på scena og meg bak spakene :lol: :lol: :lol: :lol: . ble litt høyt da ja)

Det jeg vil frem til er at p.g.a av det lille headroomet og problemer med fasing internt i Behringer bordet. Fikk man bare utnyttet en brøkdel av den faktiske kraften i PAen.

Når en mikser ødlegger så mye som behringeren gjorde. Er den etter min mening altfor dårlig.

Eneste stedet den etter min mening hører hjemme er på Bøler Avfallsdeponi
Hva slags Behringer mixer var dette? Det er faktisk STOR forskjell på de gamle og nye mixerne.


Men hva kan det skyldes av trur du at denne "struper" inn sign eller er det ut sign som er lavere en feks Midas du nevnte?

Mvh
Viggo
http://www.behringer.com/SL2442FX-PRO/i ... m?lang=ENG
Her er mareritt bordet, som sto på Maiden før. Det har innebygget støygenerator eller klangmaskin som Behringer kaller den.

Tipper den dårlige EQen legger til så mye fasing, at man mater ampene med et fasemareritt som suger all krafta ut av ampene.

Man kan da ikke mene at Behringer kan være bra. Med de prisene det koster.

Sjekket prisen på bordet og med mine rabatter gir jeg i underkant av 2300 for det bordet.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Joachim skrev:Venice eier!!!!!!!!!!
Ja hva har så det med saken og gjøre. Brukte faktisk en A&H GL 2200 for å overbevise stedet om å kjøpe ny mikser.

Det var en syk forskjell ikvalitet bare det.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

har du ikke råd til en Venice så bør man holde seg langt unna enhver ide om å få lyd i ting!
Nettopp gjort en innstall med Venice. den løfter bare hele produksjonen.
Mvh
Joachim Venberget
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Det var vel å ta litt det litt langt. Men Behringer har etter min mening ikke livetsrett i denne bransjen.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Jens Tore Fremmegård
Active Member
Innlegg: 290
Registrert: 15 okt 2005, 02:35
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Jens Tore Fremmegård »

Jeg hater de små faderne på Venice, men den låter jo bra.

Jeg har kun en Behringer-ting i effektracket mitt. En quadgate. Den skal nok byttes ut med en BSS når jeg får råd til det en gang.

Men altså, noen høytalere i samme prisklasse som Behringer som er bedre enn dem? Ja, selvfølgelig, men hvilke? Man får som regel det man betaler for. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe inn et enkelt og billig anlegg å "leie ut til fjortiser for en pris fjortiser har råd til" eller.no sånn.

Til eget bruk tenkte jeg at jeg skulle ha Martin Audio Blackline med Crown XTi amping når jeg får råd en gang.
Jens Tore Fremmegård
Teknikkhuset AS
http://teknikkhuset.no
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Heller Warfdale høytalere en Behringer. Det funker ihvertfall til en hvis grad. Og koster ca det samme.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

JBL JRX funker. Mellom 2500 og 2900 eks mva lar seg høre også.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

JBL
Mvh
Joachim Venberget
Svar