Sennheiser 602/902

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Sennheiser 602/902

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Satt å sammenlignet litt forskjellige mikrofoner, og oppdaget da noe pussig: jeg har aldri møtt en tekniker som vil ha en sennheiser 602/902 i basstromma eller sett en raider der det er ønsket. Er disse mikkene lite populære, eller er de rett og slett dårlige?

Jeg kan faktisk ikke huske å ha møtt noen som har prøvd de engang :?:
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

min erfaring

Legg inn av Espen Hammer »

Min erfaring med 602 (ikke prøvd 902), er at det blir lyd, men man står vel ikke like fritt som man gjør med B52 (som står i alle raidere, hehe).

Med andre ord. Den låter litt for likt hele tiden, uansett om basstrommen er veldig bra, eller om det bare er en ok basstromme, og hvor mye man skrur på den, så låter det litt 602 Har selv brukt den en del, men velger å bruke 901 eller 52 i miks med 91.. (som om det var noe bombe)
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

D6 og 91 sammen. Da snakker maan god basstromme lyd:-) synes 52 en er litt slapp jeg. D6en har mye strammere bunn.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Legg inn av Tom Erik Stokness »

JA jeg syns også B52 er litt slapp... har ofte hendt at jeg har tatt vekk endel bunn når det har vært en B52 i basstromma..

Anngående 602.
Brazzbrothers har med seg egene mic`r når de er ute. og trommisen bruker 602/604 på settet sitt
Brukeravatar
Eivind Steinholm
Active Member
Innlegg: 219
Registrert: 13 mai 2004, 18:57
Sted: Tromsø

Legg inn av Eivind Steinholm »

Jeg har prøvd både 602 og 902, og kan skrive under på at de ikke er samme mic!

Hva gjelder 602, så er jeg enig med tidligere innlegg fra Espen, om at det blir lyd... 602-lyd...

Men 902 syns jeg er kul, og den står i mine raidere! Riktignok står det slik: D6/e902/B52... Hehe!
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Bjørn A. Larsen
Active Member
Innlegg: 203
Registrert: 23 jun 2003, 23:37
Sted: Oslo

Legg inn av Bjørn A. Larsen »

M88. Punktum!
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
Brukeravatar
Karl-André Tvedt
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 18 apr 2006, 11:26
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Karl-André Tvedt »

hmz.. stappet en re 20 og sm 91 i bazkaggen..
folket var fornøyd jeg var ikke -.-

Bjørn.. Bruker ikke du en annen mic i basstromma og?
syns jeg så en tynn liten søt sak sist jeg jobba med deg :P

602 og 604 er plass vennlige men er ikke det alt?
Bjørn A. Larsen
Active Member
Innlegg: 203
Registrert: 23 jun 2003, 23:37
Sted: Oslo

Legg inn av Bjørn A. Larsen »

Karl-André Tvedt skrev: Bjørn.. Bruker ikke du en annen mic i basstromma og?
syns jeg så en tynn liten søt sak sist jeg jobba med deg :P
Joa, på ting som jeg gjør fast og er ute etter ett spesielt resultat så bruker jeg gjerne litt sære ting (som i dette tilfellet, en AKG C747), men min all-round potetmikk på basskagga er og blir M88 med pop-filter (så slipper man å legge ut 700 spenn til nytt element i tide og utide...)

B.
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Dere som bruker 91 sammen med D6 og RE20, hva er det dere prøver å oppnå? jeg bare lurer.....
Mvh
Joachim Venberget
Bjarte Solheim
Newbie
Innlegg: 24
Registrert: 19 okt 2005, 02:39
Sted: Oslo

Legg inn av Bjarte Solheim »

Man får et fint attack i 91'en, mens man trenger an mic til får å få punchen/bassen i tromma. Min personlige favoritt er D6... Man kan da for det første skru seperat eq på dem. Ofte når jeg bruker bare en mic føler jeg at jeg f.eks. ville hatt litt mer "klikk", men at dette får innvirkning på lyden forøvrig. Dette bringer meg videre til punkt 2, hvor du kan få frem ulike karakterer i tromma ved å justere balansen mellom de 2 mic'ene.
Bruker som regel denne combo'en viss jeg har flere/ukjente band på en kveld, da det er enkelt å endre basstromme-lyden fra band til band. Om du bare har et band og vet hva du går til, tar du ganske enkelt med den mic'en som du vet funker til dette soundet...
Bjarte Solheim
Brukeravatar
Jens Tore Fremmegård
Active Member
Innlegg: 290
Registrert: 15 okt 2005, 02:35
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Jens Tore Fremmegård »

B52 + SM57 :D
Jens Tore Fremmegård
Teknikkhuset AS
http://teknikkhuset.no
Svar