dB technologies line array

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

ketil
Active Member
Innlegg: 65
Registrert: 24 jan 2005, 17:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av ketil »

Kaffen er klar folkens!
En flydd og en ground-stacket rigg er satt opp.

Mvh Ketil.
Mvh Ketil Morstøl
Soundware Norway
Vidar
Newbie
Innlegg: 40
Registrert: 21 apr 2005, 16:15
Sted: Oslo

Legg inn av Vidar »

Yupp...
Og jeg har nettopp vært og hørt på det. Dere bør ta dere en tur :lol:
Mvh.
Vidar Kjos
Halvor Kongerud
Active Member
Innlegg: 187
Registrert: 15 sep 2004, 21:52

Legg inn av Halvor Kongerud »

Vidar skrev:Yupp...
Og jeg har nettopp vært og hørt på det. Dere bør ta dere en tur :lol:

Hei Vidar.

Rekker ikke en demo før mandag, men kom gjerne med litt info om hva du synes. Eventuelt send meg en mail. Er veeeeldig nysgjerrig.

Halvor
halvor(a)soundsation.no
Halvor Kongerud
Active Member
Innlegg: 187
Registrert: 15 sep 2004, 21:52

Legg inn av Halvor Kongerud »

Hei.

Har vært stille en stund nå ang dette anlegget.
Noen flere som har hørt på det og ønsker å dele sin mening om dette systemet???

Halvor
Brukeravatar
JAS
Active Member
Innlegg: 298
Registrert: 14 sep 2006, 15:06
Sted: Sandefjord

Legg inn av JAS »

nå har det vært dødt her en god stund. er det noen som har noe å si om denne riggen? så litt på nettet her om dagen, og den så meget fin ut!
"Speed has never taken a single life,
suddenly becomming stationary, THAT`S the killer" - Jeremy Clarkson
Halvor Kongerud
Active Member
Innlegg: 187
Registrert: 15 sep 2004, 21:52

Legg inn av Halvor Kongerud »

Hei.

Skal prøve å la være å kommentere dette systemet da den demoen jeg fikk ikke var av den beste.
Men tror nok det er en ganske god grunn til att det ikke diskuteres stort ang dette systemet. Og er redd det ikke er en positiv grunn til det.

Men andre som har gått dette systemt mere i sømmene må jo gjerne gi oss litt info/meninger.

Halvor
JT
Newbie
Innlegg: 35
Registrert: 30 okt 2006, 21:24
Sted: Bergen

Legg inn av JT »

Jeg ønsker også litt info om denne riggen, da det er en rigg som kan være veldig aktuell for oss.

Noen som har sett og hørt som kan komme med litt info?
Mvh
Jan-Tore Holen

Building business, building dreams.
ketil
Active Member
Innlegg: 65
Registrert: 24 jan 2005, 17:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av ketil »

Halvor Kongerud skrev:Hei.

Skal prøve å la være å kommentere dette systemet da den demoen jeg fikk ikke var av den beste.
Men tror nok det er en ganske god grunn til att det ikke diskuteres stort ang dette systemet. Og er redd det ikke er en positiv grunn til det.

Men andre som har gått dette systemt mere i sømmene må jo gjerne gi oss litt info/meninger.

Halvor
Men Halvor da. Du fikk tilbud om å låne med deg riggen for å teste den i "real life"
Mvh Ketil Morstøl
Soundware Norway
Halvor Kongerud
Active Member
Innlegg: 187
Registrert: 15 sep 2004, 21:52

Legg inn av Halvor Kongerud »

Hei Ketil.

Ikke meningen å tråkke noen på tærne.
Derfor jeg ikke skrev min egen mening på systemet da jeg ikke syntes det var helt retferdig.
Utifra mitt ståsted og demoen fant jeg det ikke nødvendig med videre testing.
Har også lest en del bruker rapporter fra europa.

Så er ikke negativ til systemet, men til vårt bruk er det ikke et int system.

Men det er vell noen andre der ute du har lånt det ut til Ketil, eller andre som har brukt/kjøpt systemet som kan komme med en liten rapport??

Halvor
ketil
Active Member
Innlegg: 65
Registrert: 24 jan 2005, 17:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av ketil »

Hei Halvor.
Mener jeg så deg i området på LLB i dag, men er ikke helt sikker. Kom innom i morgen så tar vi en prat og en læsk... No hard feelings ever.
Det jeg hadde satt pris på derimot , er en konklusjon begrunnet ut fra egen erfaring i en realistisk setting, og ikke basert på hva som blir lagt ut på andre fora, uansett om de kommer fra UK, US, DE eller hvor det måtte være.

Og ja, vi har referanser, men ettersom forumet skal være fritt for reklame, er det jo begrenset hva jeg kan både skrive og oppgi som referanser, men klart hvis moderator tillater..

Ketil - LLB-07.
Mvh Ketil Morstøl
Soundware Norway
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av olegutten »

ketil skrev:
Og ja, vi har referanser, men ettersom forumet skal være fritt for reklame, er det jo begrenset hva jeg kan både skrive og oppgi som referanser, men klart hvis moderator tillater..

Ketil - LLB-07.

Dette ble diskutert andre plasser på LLB. Personlig er jeg av den oppfatning av at importører ofte er de som best kan fortelle om produkter. Spesielt hvis produktene er nye. Det er ikke reklame med mindre det gis tilbud /pakkepris. Info om produkt og veil priser er ikke reklame men bare info om produktet IMO. Men jeg har skjønt at det er andre regler som gjelder "her i huset"

ole
Håvard Nordhøy
Newbie
Innlegg: 2
Registrert: 22 jan 2007, 00:28
Sted: Namsos

Legg inn av Håvard Nordhøy »

Jeg har hatt DB DVA T4 rigg på prøve en stund, 8 top,2 sub.
Jeg var på utkik etter en pa som kan dekke kulturhus opp til 500 seter, klubber, små haller.
Jeg gjorde en konsert med DDE på 15 års jubileet i januar, en DDE light konsert med Kasse gitarer istedet for el, ca 1000/1500 mennesker, det var en fin opplevelse, ikke det å høre DDE`s sanger for de har jeg hørt ca 1200 ganger før,men hvor fint DVA kassene låt til det formålet.
Kanskje ikke en rocke-pa, den er sikkert ikke nevnt i så mange ridere, men til det jeg driver med er den helt ok.
Jeg har brukt Meyer-Sound i ca 15 år, å det er jo meget behagelig, men det er greit å ha noen rimeligere alternativer til tider når ungdommen står der med tomme lommebøker!
Jeg har egentlig bare en negativ ting å nevne, suser litt.
Jeg tror de fleste som tar seg tid til å teste riggen vil få seg en positiv overaskelse, få hengt den opp å få testet den, helst med ekte vare, ikke cd.
Den låter best flydd,men det er den vel ikke alene om :-)
Ok rigg, til riktigt formål.

Håvard Nordhøy.
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Prøve en rigg nå i helga med 4 topper og 1 sub per side på en liten klubb, rundt 250 mann i salen. Spilte overraskende bra, hadde med egen mikser, effektrack og mikrofoner, sammenlignet med den paen jeg bruker til vanlig var det en fin opplevelse. Med tanke på prisen er det kansje den paen jeg har brukt som gir mest igjen for pengene. Det var to ting som plaget meg litt, toppene har veldig hissige limitere, det ble fort hørbart, også var flyrammene noen beist å drasse på, ellers var det en fin kveld.
Halvor Kongerud
Active Member
Innlegg: 187
Registrert: 15 sep 2004, 21:52

Re: dB technologies line array

Legg inn av Halvor Kongerud »

Hei folkens.

Nå har det vært veldig lenge siden vi pratet litt om dette DVA systemet.

Kom gjerne med litt info dere som har testet det mere og dere som har kjøpt.
Ser de nå har utvidet litt rundt DVA med en enkel subb og mere rigge muligheter.
Hørte også noe snakk om att de har løst noen av problemene som er nevnt.

Har dere noen av de nye toppene og de enkle subbene på demo Ketil?
Er interessert i å starte med blanke ark og få testet dette systemet på nytt.

Håper på svar.

Halvor
Halvor Kongerud
Active Member
Innlegg: 187
Registrert: 15 sep 2004, 21:52

Re: dB technologies line array

Legg inn av Halvor Kongerud »

Hei igjen.

Er det noen her som har kjøpt systemet som kan kommentere???

Halvor
Svar