Fete nyheter fra Mackie

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Torodd Olsen
Pro Member
Innlegg: 355
Registrert: 05 des 2004, 18:39
Sted: Stord

Legg inn av Torodd Olsen »

TT24 er forsatt ikke brukende fikk jeg opplyst av benum for en uke siden... Hadde tenkt å kjøpe den.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Fete nyheter fra Mackie

Legg inn av lydonen »

Kjøpte meg Quad-EQ fra http://www.frontendaudio.com

Order Details:

Code Item Qty Price Total
9053 Mackie Quad EQ Four-Channel Digital Graphic Equalizer
1 $899.00 $899.00

Sub Total: $899.00
Tax: $0.00
Shipping: $127.50
Grand Total: $1,026.50

Shipping var med EMS som inkluderer fortolling. Målemikken og strømkabelen til vårt nett følger med og man trenger ikke nettadapter eller converter, plugges rett i veggen.
Med dagens kurs kostet denne 6150 kroner pluss 1445 kroner i mva som posten tok i oppkrav. Totalt 7595 kroner inkl mva. Det er denne boksen verdt!! Har brukt den masse allerede og den er helt kule, om artisten sier at monitoren låter litt "BØØH" ser du bare på spectrum analyzeren hvilke bånd det er snakk om og så justerer du dem. Eller du sjekker SPL og / eller frekvensgang med målemikken. Vellydende, støyfri og genial boks i kompakt format som Benum tilsynelatende later som ikke finnes. Men i resten av verden har de den!!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Fete nyheter fra Mackie

Legg inn av olegutten »

lydonen skrev: Vellydende, støyfri og genial boks i kompakt format som Benum tilsynelatende later som ikke finnes. Men i resten av verden har de den!!
Snakket med Elisabeth Lund hos Benum om denne og Quad comp rett før sommeren og de ventet på leverings dato fra Mackie. Mackie har visstnok en tendens til å sikre stabil leveranse til de store markedene før de leverer til de små..... Derfor hadde de bare en CA pris når jeg snakket med henne. (ca 9000 + mva for hver av dem om jeg ikke husker feil).

ole
Brukeravatar
kleistad
Active Member
Innlegg: 151
Registrert: 20 jul 2007, 00:28
Sted: Alta

Re: Fete nyheter fra Mackie

Legg inn av kleistad »

lydonen skrev:Kjøpte meg Quad-EQ fra http://www.frontendaudio.com
Har brukt den masse allerede og den er helt kule, om artisten sier at monitoren låter litt "BØØH" ser du bare på spectrum analyzeren hvilke bånd det er snakk om og så justerer du dem. Eller du sjekker SPL og / eller frekvensgang med målemikken. Vellydende, støyfri og genial boks i kompakt format som Benum tilsynelatende later som ikke finnes. Men i resten av verden har de den!!
hvis artisten syns det låter "BØØH" kan du jo bare bruke beina dine, her kommer oppskrift: 1. Gå til scena 2. Ta mikrofon og still deg foran monitoren som låter "BØØH" 3. Prat i mikken å hør hva det er som gjør at det låter "BØØH" 4. gå til FOH (eventuelt monitor mix) 5. Ta den/de aktuelle frekvensene på den grafiske EQen og "BØØH" bør være borte.

å vips, du sparte deg for 8000kr. :lol:

hvis du ikke forsto oppskriften kan du bare ringe gamle ørn, du har jo nr. mitt ;)
Kristoffer Leistad
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Fete nyheter fra Mackie

Legg inn av lydonen »

Eh, unnskyld meg unge ørn men metoden din er basert på antakelser og har et altfor sterkt element av gammelmodig striskjorte og havrelefse i seg.
Hva er bedre enn å sitte makelig tilbakelent på Frontofhouse Island eller Monitor Beach med sine gadgets og basere seg på absolutte fakta hva angår å relatere grafisk eq til akustiske problemfrekvenser fremfor den på Kronstad mere anerkjente og sosialt aksepterte "synsingen"?

Hva med å bytte ut "E det bedre nu?" med "Det e bedre nu!" Æ bare spør!!

Og en annen ting: Hvis du virkelig hadde spart alle de åtte tusen ville du jo ikke hatt noen grafisk eq i det hele tatt og "vipset" med, eller?

Vi her i fylkeshovedstaden bare lurer...
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Re: Fete nyheter fra Mackie

Legg inn av Trond »

Eq?? Er det ein slik boks du må ha når du ikkje bruker NEXO?

Trur eg har nokre slike i racket, men det er ingen som har brukt dei.

Jaja, god stemning!
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Brukeravatar
Petter E. Fosse
Active Member
Innlegg: 102
Registrert: 12 des 2004, 16:52
Sted: Moss
Kontakt:

Re: Fete nyheter fra Mackie

Legg inn av Petter E. Fosse »

Hva er greia med at folk skal være så jævlig "smart ass" her inne?
Brukeravatar
kleistad
Active Member
Innlegg: 151
Registrert: 20 jul 2007, 00:28
Sted: Alta

Re: Fete nyheter fra Mackie

Legg inn av kleistad »

lydonen skrev:Eh, unnskyld meg unge ørn men metoden din er basert på antakelser og har et altfor sterkt element av gammelmodig striskjorte og havrelefse i seg.
Hva er bedre enn å sitte makelig tilbakelent på Frontofhouse Island eller Monitor Beach med sine gadgets og basere seg på absolutte fakta hva angår å relatere grafisk eq til akustiske problemfrekvenser fremfor den på Kronstad mere anerkjente og sosialt aksepterte "synsingen"?

Hva med å bytte ut "E det bedre nu?" med "Det e bedre nu!" Æ bare spør!!

Og en annen ting: Hvis du virkelig hadde spart alle de åtte tusen ville du jo ikke hatt noen grafisk eq i det hele tatt og "vipset" med, eller?

Vi her i fylkeshovedstaden bare lurer...
haha, bra comeback:D det skal du ha! bøye meg i støvet, men synsinga blir det aldri slutt på!
Kristoffer Leistad
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Fete nyheter fra Mackie

Legg inn av lydonen »

Petter E. Fosse skrev:Hva er greia med at folk skal være så jævlig "smart ass" her inne?
Alt etter hvilken vinkel man betrakter denne tråden fra er det jo både tre og fire "smart asses" som kan observeres.
Så lenge det skrives med en god porsjon ironi bør det kunne passere. Eller?
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Fete nyheter fra Mackie

Legg inn av lydonen »

kleistad skrev: haha, bra comeback:D det skal du ha! bøye meg i støvet, men synsinga blir det aldri slutt på!
Nei for all del, synsing må vi ha! Og gadgets..
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
TorjeG
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 06 aug 2005, 19:21
Sted: Tromsø
Kontakt:

Re: Fete nyheter fra Mackie

Legg inn av TorjeG »

Hehe!
Topp stemning. Gadgets må man jo bare ha.
Jeg tok meg friheten til å briefe litt på en jobb for litt siden. Satt på monitor med dbx481 og 480R. Tok kontrolleren demontrativt med meg ut på scena og "ett-to, jada dette låter konge" :)
Tøfft som toget.
Torje Helland Graff
Lydproduksjon Tromsø
Svar