Prisantydning på: jbl sound power m350

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
freddy
Newbie
Innlegg: 3
Registrert: 10 mai 2006, 09:33
Sted: Tønsberg

Prisantydning på: jbl sound power m350

Legg inn av freddy »

sitter på 2høytalere jeg vurderer å selge, men aner ikke hvor mye jeg kan få for di. har lett ganske mye på nettet men har ikke funnet no.
merke er som sagt jbl og modellen er sound power m350.
De er 90cm høye ca. Aner ikke hvor gamle di er men det er nok snakk om noen år. Den ene inngangen på den ene høytalern er død(er 2 innganger) men ellers er di så gode som nye.
legger ved et bilde:
http://home.online.no/~heldo/jbl.jpg

noen som har pæiling?
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Oh yeah man.
Gammal JBL da snakker vi!

Kassa der kom tidlig på 90 tallet dengang CAC satt på JBL Pro.
Den ser grå ut for meg på bildet, de kom senere i sort utgave mkII.
Bestykningen er 15" og 1" og av en litt svakere karakter enn hardcore JBL. ( for det er vel ikke 12" utgaven du har? )
Det er en slags forgjenger til JBL EON på ett vis vil jeg si selv om EON er SP. Det finnes også en 15" "sub / bass" i samme serien.
Kassa er passiv og de to inngangene er paralelle så det er bare og åpne og ta en titt, sannsynligvis en bagatell som en lodding e.l. ev kan det være speakon chassikontakten som er råtten. De har en tendens til å bli preget av irr og faenskap over tid, samt at spennet på polene inni der blir slappe.

Verdien må jeg nok skuffe deg, den var billig for snart 15 år siden, langt under 10.000,- heller nærmere 5000,- men salg var aldri min greie.
Å anslå en verdi på den er litt håpløst, du får bare estimere noe og prøve å få solgt til høystbydende. 5000,- for parret om du fikser den konktakten bør du prise deg overlykkelig om du får.
Dagens pris på EON G2 med innebygget forsterker, mic+2linje inn koster veiledende 7 690,- + mva. pr stk.

Stort mer kan jeg ikke hjelpe deg med men du kan ev. kontakte Per Kjemo på Lydrommet. http://www.lydrommet.no
Han sitter ikke bare med endel info i hue men også noen fete permer med gamle JBL specs.

PS: Du skal ha fullt navn enten i brukernavn eller autosignatur her inne på forumet!
Mvh
Joachim Venberget
freddy
Newbie
Innlegg: 3
Registrert: 10 mai 2006, 09:33
Sted: Tønsberg

Legg inn av freddy »

ok. tusen takk!
saken er at når jeg fikk dem funka ikke bass-elemente i den ene høytalern i det heletatt. så fikk jeg en elektriker til å se på koblinga å han fikk fixa det, men så funka ikke den ene inngangen etterpå. så er no tull der som sikkert går ann å fixe lett. har koblingsjema her ett eller annet sted å så skal prøve å få sett på det. mn takk for hjelpa ihvertfall
mvh
Fredrik Eldøy
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Moralen må bare være:
Slipp aldri en elektriker løs inni høyttalerkassa di!
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Eivind Steinholm
Active Member
Innlegg: 219
Registrert: 13 mai 2004, 18:57
Sted: Tromsø

Legg inn av Eivind Steinholm »

Joachim skrev:Moralen må bare være:
Slipp aldri en elektriker løs inni høyttalerkassa di!
Nei huff!! Løsgående elektrikere kan gjøre mye rart! Best å holde de i bånd!
Er det forresten noen som har vært å sett på lydinstallasjoner gjort av elektrikerfirmaer? Huffoghuff! Skomaker bli ved din lest!
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Ja for guds skyld!

Nå har jeg vært inni den kassa og begge for å dobbeltsjekke kassene til freddy i dag.
Ikke rart noe ikke virker når kabler internt er klippa tvert av samt at det er noen ymse loddinger jeg ikke skjønte som bare var å fjerne for å rydde opp.
Delefilteret var også løst inni kassa,

Elektrikeren hadde ogds for sikkerhetsskyld koblet ledningene fra terminalen på 15" og lodda de direkte på lissene som går inn i pappen og videre til spolen!

Sku tatt seg ut om jeg kom og gjorde jobben hans, klipt litt 400v her og der og lodda litt her og der....
Mvh
Joachim Venberget
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Joachim skrev:
Sku tatt seg ut om jeg kom og gjorde jobben hans, klipt litt 400v her og der og lodda litt her og der....
Hvem har vel ikke gjørt det? :twisted:

Elektrikerfirma kan jo knapt koble strøm, har sett mange hårreisende installasjoner der de har prøvd seg på ting de ikke kan, lyd er bare toppen av isfjellet, datanett og alarmanlegg er to andre de aldri får til.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Ikke mange ukene siden jeg plugget meg inn på en 63A stikk der de hadde byttet om jord og fase. Denne hadde stått lenge og rixteateret har spilt der mange ganger, aner ikke hvorfor de ikke har oppdaget det..
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Legg inn av Tom Erik Stokness »

:shock:
Brukeravatar
Jens Tore Fremmegård
Active Member
Innlegg: 290
Registrert: 15 okt 2005, 02:35
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Jens Tore Fremmegård »

Elektrikere som prøver seg på datanettverk gir oss IT-konsulenter en del ekstrajobber.
Jens Tore Fremmegård
Teknikkhuset AS
http://teknikkhuset.no
Svar