Ja jeg vil høre mere her. Hvorfor styre så mye?Eivind Steinholm skrev:Jeg bruker enten bare en SM58, og min egen "mandige" røst rett i bordet med bypasset EQ og HP-filter, og avogtil hender det jeg slenger på en kjent CD også.
Hvorfor? Jeg vet hvordan stemmen min høres ut, og synes det er lettest å finne brysomme frekvenser slik...
Jeg vet av to skoler når det gjelder EQ-ratting:
1. De som gjør "mye" på master-eq, og lite på bordet.
2. De som gjør "lite" på master-eq, og mer på bordet.
Og selvfølgelig noen vinglehuer, deriblant meg selv, som havner midt i mellom...
Hvilken tilhører dere o ærede kolleger da? Haddevært morsomt å høre noen meninger her!
Jeg er nok en god 1. og hva angår avstemingen så foretrekker jeg defintivt en god mix av alle nevnte metoder.
spørsmålet er bare hva du gjør hvor og i hvilken rekkefølge?
Du begynner vel ikke trommesoundcheck uten og ha hørt på PA?
Og Trond du sier:
Ved måling så må ein og passe på og ikkje prøve å lage kurven heilt flat.
Nå trudde nå dumme jeg det var flatt som ei pannekake vi ville ha da???