Spennende ny ampserie

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Trond »

Husk at du ikkje kan bruke ampene til nexo, på grunn av delayen til den innebygde dspen!
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Trond:
Nå har vel alle DSP intern delay, om disse ampenes DSP har noe mer enn andre vet jeg ikke men burde uansett la seg kompenseres for.
Ser ingen grunn til at de ikke kan brukes på Nexo men andre merker????
Please forklar meg????

--------------------------------------------------------------------------------

Lydonen:

Hvorfor 100hz?
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Trond »

Nå har det seg slik at nexo prosessorer har sensing på utgangene, og da blir det litt trøbbel når det signalet som blir sensa ikkje stemmer med det som filteret sender ut seru. På grunn av at inputen på ampen går igjenom den innebygde dspen så blir det ein ørliten forsinkelse.

Du kan fint bruke ampene på andre pa system, men ikkje nexo da altso!
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Hei Trond, tenkte ikke på det med sensing jeg.
Med andre ord kan da ikke Nexo drives av noen amper med innebygd DSP?
Med mindre DSP kan bypasses, den trengs jo ikke?
Mvh
Joachim Venberget
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Selv om man bypasser DSPen så går fortsatt signalet gjennom AD/DA konverter internt i ampen. Dette vil i alle tillfeller tilføre en liten Latency.
Og det liker ikke Prossesorer med sensing.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Joachim skrev: Lydonen:

Hvorfor 100hz?
Fordi det tallet er nøyaktig 10% av det beløpet du skylder meg, den ene krona du har sendt er tatt til inntekt for påløpne renter.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Vel mr Lydonen, jeg finner ingen info som tilsier at VRX skal dele på 100hz.

Siden du garantert ikke trur på det siden det kommer fra meg så slenger jeg med denne url så kan du se selv:

http://www.jblpro.com/tunings/index.htm.

Som honorar for denne bistanden så fakturerer jeg NOK 1000,- så er vi skuls . :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

neimen om du slipper unna med den der, hvem gidder å lese på nettet når man har eget stash og kan gjøre forsøk i praksis??
Flott å dele mellom 18" og 12" på 100hz, det spelte som F**N det!!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Nei hva er vitsen i og forholde seg til produsentens hjemmesider og systemsettinger, det er jo bare tull det de driver med eller?
Det skal ligge en del JBL presets inne på de XTi ampene, men det er vel uintressant for deg, du gjør det vel bedre selv uansett om det så skulle ligge VRX presets der.
Det spilte sikkert som F**N men tvilsomt optimalt.
Om du trur du kan kan få en rigg til å spille bedre enn det produsenten har designet det til så er du jammen flink.
JBL og alle andre store produsenter bruker store ressurser på å designe, utvikle og produsere ett komplett system, prosessorsettinger er en del av systemet.
Trur du at du ved å trykke litt på DSP kan få ting til å spille bedre sammen ved å gjette delefrekvens fremfor å stole på produsenten som har brukt store ressurser på folk i hvit frakk med langt større kompetanse og avansert utstyr enn deg?
Deling påvirker flere faktorer enn du umulig kan være klar over. Du skuffer meg, jeg trudde dere hadde kommet over steinalderen i Vadsø.
Har nevnt det tidligere på forumet at jeg har måtte programmere inn fabrikksettinger for å få ting til å spille riktig. Sånt burde være unødvendig. Totalt unødvendig!
Man kjøper ikke en ny Merce for å eksperimentere med tennplugger og tuning, gjør man???

PS: Mye Behringer på markedet for tida.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

jeg hadde dårlig tid, satte 100hz og det funket. Bra for meg!

Kos deg i teoriland men husk de 1000,-

Mye Behringer til salgs ja, ser jo at du er en av de som selger :wink:
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Joachim skrev:Nei hva er vitsen i og forholde seg til produsentens hjemmesider og systemsettinger, det er jo bare tull det de driver med eller?
Det skal ligge en del JBL presets inne på de XTi ampene, men det er vel uintressant for deg, du gjør det vel bedre selv uansett om det så skulle ligge VRX presets der.
Det spilte sikkert som F**N men tvilsomt optimalt.
Om du trur du kan kan få en rigg til å spille bedre enn det produsenten har designet det til så er du jammen flink.
JBL og alle andre store produsenter bruker store ressurser på å designe, utvikle og produsere ett komplett system, prosessorsettinger er en del av systemet.
Trur du at du ved å trykke litt på DSP kan få ting til å spille bedre sammen ved å gjette delefrekvens fremfor å stole på produsenten som har brukt store ressurser på folk i hvit frakk med langt større kompetanse og avansert utstyr enn deg?
Deling påvirker flere faktorer enn du umulig kan være klar over. Du skuffer meg, jeg trudde dere hadde kommet over steinalderen i Vadsø.
Har nevnt det tidligere på forumet at jeg har måtte programmere inn fabrikksettinger for å få ting til å spille riktig. Sånt burde være unødvendig. Totalt unødvendig!
Man kjøper ikke en ny Merce for å eksperimentere med tennplugger og tuning, gjør man???

PS: Mye Behringer på markedet for tida.


Man kan ha alverdens av måleutstyr og programer alla smartlive. Men til syvende og sist er det Øra som er det beste måleapperatet.

Er en grunn til at man under mastring bruker øra i stedet for spektrumanalysator.

Det er nå min mening.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Ja jeg er jo bare en idiot i teoriland med Smaart.

Btw, nevnte jeg Smaart i den posten? Smaart live er beregnet for bruk i live sammenheng, ikke i labarotorium.

Mastring er vel litt out of topic, en ting er hvertfall sikkert og det er at jeg ville ALDRI mastret på noe lytting hvor noen overivrige lydteknikere har lekt med delefreksvenser.

Nei for guds skyld gutter, hold dere unna fabrikk settinger, er jo bare tull det produsentene driver med. Ola Nordmann har nok mye bedre call på ting enn R&D :roll: :roll: :roll:

Pussig at anerkjente merker som Meyer, d&b og Nexo med flere tilkommende leverer ett produkt hvor du ikke får tilgang til slike settinger. Whonder why :?:
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Pøh, pøh og trippel PØH!
En VRX-topp og en SRX700 subb er to frittstående komponenter beregnet brukt sammen eller hver for seg. Toppen speller ned til 75hz og subben opp til 200'ish.
Å dra SMAART'er og OMNIDRIVE'r inn på tørrfiskloftet under jallafestivalen i kabelvåg for å dele mellom topp og bunn ville jo være det glade vannvidd, her har man noen praktiske amper med mulighet for deling mellom kanal 1 ogh 2 med et par tastetrykk, og da gjør vi det enkelt og greit, prøver 100hz først og låter det fint så er alt OK, da ringer vi ikke 112-telefonen til Lydrommet eller løper rundt etter FACTS eller TUNINGS eller noe som helst, vi sier flott, dette virker!!
Om jeg sto der med en treveis KF850 eller noe hadde jeg selvfølgelig trengt en dedisert prosessor, men for å dele mellom en alminnelig topp og en alminnelig bunn?? 100hz bruker å være fint mellom 18" og 12" og da prøver vi det vettu!! Og har du sett, det virket!!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Ok,
Kan du forklare forskjellen på å dele mellom topp og bunn på en 850 rigg og en VRX rigg? Her må jeg ha gått glipp av noe.

Foruten deling så har vel heller ikke delekurve noe spessielt og si eller? Tar det på øret mens bandet står på scenen og venter på s.c eller tar den første og beste?

Xti ampene gjør alt det der, du behøver ingen dedikert prosessor, Det er liksom noe av poenget med DSP i ampen.

Og du trenger ikke ringe noe hotline, det er svært enkelt og finne frem til tunings på JBL sine sider. Du får samme svar der som hos Lydrommet.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Du har åpenbart gått glipp av noe! Om du leser en gang til snakker jeg om settinger for å dele tre veis i en KF850 (altså mellom low, mid og hi) kontra det å dele mellom sub og topp med to enkle, billige JBL-bokser.
I motsetning til hva du tror så har ikke XTi noen preset for å dele mellom VRX subb og topp, ei heller har den valg av delingskurver eller filterets art eller noe slikt, og frekvensvalgene er 80, 100, 1200, 1500 eller 2000hz.

tror ikke dette er ampen for de som er glade i FACTS og SETTINGS rett og slett, mens enkle folk fra bygda som er menn av ære og står for sine ord vil finne mye glede i denne lille ampen. DET vedder jeg på!!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Svar