IEM Systemer

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Truls G. Skjæveland
Active Member
Innlegg: 187
Registrert: 23 jun 2003, 17:03
Sted: Stavanger

IEM Systemer

Legg inn av Truls G. Skjæveland »

Holder på og prøve Mipro sitt IEM system. fynker faktist bra. ikke noe og si på lyden. har noen noen andre synspynkter om iem systemer fra mipro og andre fabrikater?
Truls G. Skjæveland
Knottpøbel
West Audio AS
Brukeravatar
Cyberjens
Active Member
Innlegg: 101
Registrert: 04 aug 2003, 01:10
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av Cyberjens »

Gjorde monitor på ein festival trøndelag i haust da eit av banda dukka opp med mipro IEM. Fine grier. Låter greit har bra headroom og lett å bruke.

Som med dei fleste andre IEM-systemer så hjelper det sikkert å bytte dei originale ørepluggene med øreplugger som man synes låter betre og som tåler meir.

Uten å ha prøvd absolutt alle IEM-systemer som finnes vart eg likevel imponert. :-)

-RUBEN-
-RUBEN LERVÅG-
---
"Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter etter å være totalt døv."
Oscar Wilde
Vidar
Newbie
Innlegg: 40
Registrert: 21 apr 2005, 16:15
Sted: Oslo

Legg inn av Vidar »

Har vært borti både Shure, Sennheiser og Mipro. Både når det gjelder trådløse mikrofoner og IEM, så er jeg faktisk mer og mer overrasket over Mipro - både når det gjelder signal og lydkvalitet. -Men det er, som det skrives over her, greit å koste på seg noen andre øreplugger. Der har både Shure, Koss og Sennheiser greie saker.
Brukeravatar
Truls G. Skjæveland
Active Member
Innlegg: 187
Registrert: 23 jun 2003, 17:03
Sted: Stavanger

Legg inn av Truls G. Skjæveland »

vi gikk for miprosystemet. med koss plugger.
Truls G. Skjæveland
Knottpøbel
West Audio AS
Vidar
Newbie
Innlegg: 40
Registrert: 21 apr 2005, 16:15
Sted: Oslo

Legg inn av Vidar »

Prismessig er det langt mer fornuftig enn andre alternativer, og kvalitetsmessig liten forskjell. Gratulerer med nytt IEM-system :)
Brukeravatar
Ole Marius Holden
Newbie
Innlegg: 31
Registrert: 28 mar 2005, 13:53
Sted: Hommelvik

Legg inn av Ole Marius Holden »

hvem selger/importerer dette i norge?
Brukeravatar
Eivind Steinholm
Active Member
Innlegg: 219
Registrert: 13 mai 2004, 18:57
Sted: Tromsø

Legg inn av Eivind Steinholm »

Det er vel Norsk Musikkdistribusjon: http://www.nmdistribusjon.com/

Men jeg tror du må kjøpe i musikksjappe, om du ikke har mulighet til å få forhandlerstatus hos de.

Gjorde forøvrig en jobb for ikke lenge siden på Kulturhuset her i byen, med mange unger fra Kulturskolen. De hadde behov for mange trådløse systemer, og hadde ikke råd til å leie. Derimot fikk de lånt seg en del Sennheiser og Shure for å supplere sine egne MiPro-systemer. Tenkte jo med en gang at det kunne bli problemer å få dette satt opp uten overhøringer eller støy, men neida! Satte bare opp Sennheiser og Shure-systemene først, og lot MiPro-systemene lete selv etter ledige frekvenser. Funket helt fint!

Men må få sagt at bøylemic'ene til MiPro ikke låter $$$$, og at beltpack'ene er av plast, og føles plast! Så om man kan sette på en bedre mic, og ikke skal bruke disse systemene i skuespill hvor aktørene hopper og danser og faller på beltpacken kan man få et billig og bra trådløssystem med MiPro.
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Brukeravatar
Truls G. Skjæveland
Active Member
Innlegg: 187
Registrert: 23 jun 2003, 17:03
Sted: Stavanger

Legg inn av Truls G. Skjæveland »

Mipro fåes og med metalhus på sine systemer. det som er genialt med mipro er act systemet deres. tar en vilken som helst mottaker og stiller inn frekvens og holder senderen forran mottakeren og trykker på actknappen og senderen bytter frekvens via ir. helt genialt



tror og at det fungere på en måte at vist en sender er på på en frekvens, og man skrur på en annen sender som står på samme frekvens så blir det det ikke problemer av det[/b]
Truls G. Skjæveland
Knottpøbel
West Audio AS
Vidar
Newbie
Innlegg: 40
Registrert: 21 apr 2005, 16:15
Sted: Oslo

Legg inn av Vidar »

Jada, det er kun "billigutgaven" av beltepackene som er i plast, ellers leveres dem i metall. Enig når det gjelder noen av bøylemikene, men det er en type som faktisk låter ganske greit (ikke akkurat DPA da men...). Litt ekstra skruing i forhold til DPA, men for all del god kvalitet til 1.195,- pr. bøylemik. Ville også holdt meg unna de håndholdte mikene med 9V batteri. Det er kun på "billigutgaven" det også. Slik er det jo med det meste av utstyr - at de billigste produktene er dårligst.
Brukeravatar
Eivind Steinholm
Active Member
Innlegg: 219
Registrert: 13 mai 2004, 18:57
Sted: Tromsø

Legg inn av Eivind Steinholm »

Helt enig!

De jeg har prøvd var av plastutgave, men syntes fortsatt de låt helt greit, iallefall i forhold til hva man faktisk betaler for de!!

Men om jeg skulle kjøpe MiPro, og de har utgaver i metall, vet jeg hva jeg ville valgt... :-)
Mvh
Eivind Steinholm
Knottpøbel
E-mail: eivind@steinholm.com
Web: http://www.steinholm.com
MySpace: http://www.myspace.com/eivindsteinholm
Brukeravatar
Truls G. Skjæveland
Active Member
Innlegg: 187
Registrert: 23 jun 2003, 17:03
Sted: Stavanger

Legg inn av Truls G. Skjæveland »

alt av mipro har beyerdynamic elementer
Truls G. Skjæveland
Knottpøbel
West Audio AS
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

TGSK skrev:alt av mipro har beyerdynamic elementer
jaså? myggene låter ganske kjipt.
Vet at Mipro stod bak Sabine sine trådløse systemer av forrige årgang. Disse var dyre men er utrangert i dag.

Mener at Mipro tåler tidens tann dårlig og ikke holder proff nok kvalitet.
Forvent bedre priser på både Shure og Sennheiser fremover og sats heller på det.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Har brukt Mipro sender og motaker til gitar, det funka helt greit. Har også brukt Mipro trådløsmic + mottaker, det funka overhodet ikke, dvs. trådløssenderen og mottakeren funka greit nok, men mikrofonen hørtes helt ræva ut og feeda som ville skjærsilden.
ketil
Active Member
Innlegg: 65
Registrert: 24 jan 2005, 17:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av ketil »

TGSK skrev:alt av mipro har beyerdynamic elementer
Nope.
Nå har ikke jeg full oversikt over Mipro, men de benytter definitivt ikke beyer elementer til hverken mygg eller hodebøyler.
Mvh Ketil Morstøl
Soundware Norway
Svar