Rare ting

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Hallgeir
Active Member
Innlegg: 261
Registrert: 26 okt 2003, 19:06
Sted: Oslo

Rare ting

Legg inn av Hallgeir »

Tenkte jeg skulle starte en tråd hvor folk kan komme med tips til litt sånn halvobskure innretninger som kan testes på jobb.

Med halvobskure ting mener jeg effekter, bokser og dubeditter og sakerier, med andre ord alt som kan tas i bruk for å få et bedre resultat på jobb.

Grunnen til at jeg gjør dette er at jeg i går kom bort i en slik dubeditt.
Dingsen var en "Dimension D" fra Roland. Det er en chorus som virkelig gjorde mirakler med gitarlyden. Helt rå! Bare synd jeg ikke fikk testet den...
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Dimention D er vel den mest fantastiske chorus maskinen som har blitt produsert.

Låter drit fett på bass gitar :-)
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Bjørn A. Larsen
Active Member
Innlegg: 203
Registrert: 23 jun 2003, 23:37
Sted: Oslo

Legg inn av Bjørn A. Larsen »

...ooooog vokal!!! Men absolutt ikke Hi Hat og basstromme (ikke spør... sprøtt innfall på preprod etter MYE øl!)

Ellers så har jeg hatt stor glede av Electro Harmonix sine bokser. Holiest Grail er en vanvittig "organisk" klang, black finger gir et vanvittig punch til vokal, memory man er den feteste analog-delayen i boks-form (til fornuftig pris) jeg har brukt (med unntak av SpaceEcho).

Lexicon 300 eller 480 med masteringsprogram inserta over master (eller to grupper som alt rutes til dersom EQ'er er inserta på master) gir et vanvittig bredt og "glætt" lydbilde.

Mye rare og morsomme ting der ute :)

Bjørn
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
Svar