Soundcraft LX7ii VS A&H GL2200

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Bjørn A. Larsen
Active Member
Innlegg: 203
Registrert: 23 jun 2003, 23:37
Sted: Oslo

Legg inn av Bjørn A. Larsen »

Hva med f.eks. en pent brukt Soundcraft Delta?

Bjørn
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

:D Joa, hver sin smak. Og jeg innrømmer selvfølgelig at den har små "feil" som alle andre miksere også har noen av..
Det med tapninger har du jo helt rett i??!!! Gud vet hvorfor det er slik.

Anyhow... jeg liker venice.. og velger den fremfor alle andre overstående valg :D
Lydforum Administrator/Pensjonist
Kjartan Meinseth
Active Member
Innlegg: 122
Registrert: 03 aug 2004, 05:01
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Kjartan Meinseth »

Liker Venice selv jeg Kenneth.En gammel Delta er heller ikke og forakte.Soundcraft har laget gode miksere før Mh3/Mh4,men det begynner å bli en stund siden.
Kjartan Meinseth
Atle Aamodt
Active Member
Innlegg: 206
Registrert: 13 jul 2004, 18:09

Legg inn av Atle Aamodt »

bjornal skrev:Hva med f.eks. en pent brukt Soundcraft Delta?

Bjørn
Hvis jeg ikke husker feil (Forbeholder meg retten til det i så måte) så har Soundcraft Delta serien XLR input pluggene montert/loddet rett på printet. Dette har jeg opplevd at etterhvert skaper problemer. Loddepunktene knekker opp og resten sier seg selv. Man kan selvfølgelig si at "men dette løser man med faste XLRplugger stående i bordet og med en Harting e.l som tilkoblingspunkt". Problemet man kan pådra seg med denne løsningen er kombinasjonen av stillstand i XLRpunktene sammen med billige XLRplugger. Oxsydering er noe jævelskap som rammer spesiellt de som sparer noen få kroner på å kjøpe billige plugger. Har opplevd å måtte "jokke" samtlige XLRplugger lenge får å få ren kontaktflate. Dette var til og med levert av et godt renomért firma. OOps, en smule off topic, men det er en reell problemstilling fra tid til annen. Plugger loddet rett på print er i utgangspunktet noe jævelskap, men så lenge service og vedlikehold står på årsplanen, burde det ikke medfører de største problemer eller utgifter. Hvorfor ikke gå på Ebay i disse dager å by på en firekanal NEVEmikser med telefon påmontert ;-) Joking.....
Atle Aamodt
Bjørn A. Larsen
Active Member
Innlegg: 203
Registrert: 23 jun 2003, 23:37
Sted: Oslo

Legg inn av Bjørn A. Larsen »

Mr.Wompf skrev:
bjornal skrev:Hva med f.eks. en pent brukt Soundcraft Delta?

Bjørn
Hvis jeg ikke husker feil (Forbeholder meg retten til det i så måte) så har Soundcraft Delta serien XLR input pluggene montert/loddet rett på printet. Dette har jeg opplevd at etterhvert skaper problemer. Loddepunktene knekker opp og resten sier seg selv. Man kan selvfølgelig si at "men dette løser man med faste XLRplugger stående i bordet og med en Harting e.l som tilkoblingspunkt". Problemet man kan pådra seg med denne løsningen er kombinasjonen av stillstand i XLRpunktene sammen med billige XLRplugger. Oxsydering er noe jævelskap som rammer spesiellt de som sparer noen få kroner på å kjøpe billige plugger. Har opplevd å måtte "jokke" samtlige XLRplugger lenge får å få ren kontaktflate. Dette var til og med levert av et godt renomért firma. OOps, en smule off topic, men det er en reell problemstilling fra tid til annen. Plugger loddet rett på print er i utgangspunktet noe jævelskap, men så lenge service og vedlikehold står på årsplanen, burde det ikke medfører de største problemer eller utgifter. Hvorfor ikke gå på Ebay i disse dager å by på en firekanal NEVEmikser med telefon påmontert ;-) Joking.....
Du har helt rett ang. direkte påloddede XLR-kontakter, og nevner også situasjonen med harting/lk/whatever multisystem i flight. Det krever dog ikke så mye muskelkraft eller tid å ta mikseren opp fra tid til annen for å nappe ut, blåse rent, rense xlr-pluggene å sette dem inn igjen.

Det som er veldig fint med deltaen, er at hver enkelt kanal har stående print, og kan tas ut individuelt uten at mikseren blir ubrukelig. Prøv dét på en Venice eller A&H GL2200... Yeah right!

Synes også litt overhøring og støy (som det selvfølgelig er mer av i en "gammel" mikser) i akseptabel grad er å foretrekke når man samtidig får mye bedre lydkvalitet på kjøpet.

Bjørn
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
Brukeravatar
Torodd Olsen
Pro Member
Innlegg: 355
Registrert: 05 des 2004, 18:39
Sted: Stord

Legg inn av Torodd Olsen »

hva med Phonic MR3243 eller Yamaha MG32/14 FX ?? veeeeldig billige vertfall... på linje med behringer eller?
axys
Newbie
Innlegg: 7
Registrert: 04 des 2004, 23:40
Sted: aust agder

Legg inn av axys »

Ja , her var mange tips. kvifor ikkje sjå etter ein fint brukt DDA
cs3/cs8? kremmixere spør du meg.
axys
Bjørn A. Larsen
Active Member
Innlegg: 203
Registrert: 23 jun 2003, 23:37
Sted: Oslo

Legg inn av Bjørn A. Larsen »

Har nå en GB-4 i mine hender. Skal prøve den på en jobb i morra. Full rapport, inkludert AB-test mot venice kommer i overimorra...

Bjørn
Bjørn A. Larsen - Lydtekniker
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Hva med en gammel DDA interface 24/4/2 eller 32/4/2, fantastisk bord.

Har ca samme størelse som delta,men dett er fult modul bygget. ved feil tar man ut en kanal i løpet av maks 2-3 min. Og den har ikke en like dårlig plugg feste som delta.

I tillegg så låter den like bra som Midas venice, tror nok at venice har arvet mye fra interfacen, men den har mistet modul løsninga.


(Er 3 skruer som holder hver modul, så 2-3 min er inkludert roting i verktøykassa).

Ser at Avab har en Interface på bruktutstyrslista si. Den er priset til 16000;- kan anbefale det bordet.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Frodelyd skrev:Hva med en gammel DDA interface 24/4/2 eller 32/4/2, fantastisk bord.

Har ca samme størelse som delta,men dett er fult modul bygget. ved feil tar man ut en kanal i løpet av maks 2-3 min. Og den har ikke en like dårlig plugg feste som delta.

I tillegg så låter den like bra som Midas venice, tror nok at venice har arvet mye fra interfacen, men den har mistet modul løsninga.


(Er 3 skruer som holder hver modul, så 2-3 min er inkludert roting i verktøykassa).

Ser at Avab har en Interface på bruktutstyrslista si. Den er priset til 16000;- kan anbefale det bordet.
Bra forslag det, så lenge det er en PAS (importør den gang) moddet Interface som har egen pot til alle seks aux'er. Default på Interface er fire ratt og en switch, og da er det ikke så moro.
Soundcraft Delta anbefaler ikke jeg personlig i det hele tatt.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Svar