D&B - Q-serien

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Brukeravatar
Hallgeir
Active Member
Innlegg: 261
Registrert: 26 okt 2003, 19:06
Sted: Oslo

D&B - Q-serien

Legg inn av Hallgeir »

Hahahaha. For en fantastisk PA! Jeg har jo tidligere vært en stor fan av D&B sine kasser. Faktisk så fornøyd at jeg har argumentert for at dette er verdens beste PA. Hva skjer så? Joda. De setter i gang bmed å produsere en serie som bare låter enda bedre! At toppene kun veier 22 kilo og subbene er slik at man kan kaste dem der man vil gjør ikke noen ting. Jeg bare ler hele veien til jobb med "The real group" i Lillesand i kveld. Løp og prøv (eller hør)!
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
Kristian Fosshagen
Active Member
Innlegg: 96
Registrert: 23 nov 2003, 21:09
Kontakt:

Legg inn av Kristian Fosshagen »

Du glemte å fortelle om D12 som er en utrolig bra forsterker med masse finneser. Kardiodesub, programmer for B2, E3, Q etc. Det andre kjekke med D12 er vekta. Ikke like tung som P1200 og A1

Q-calcen ser også ut til å fungere veldig bra. Har brukt Smart på to jobber jeg har vært med på og i begge tilfellene stemmer det veldig bra.

Litt lettere å komme med Q i stedenfor F2 riggen :lol:
Brukeravatar
Cyberjens
Active Member
Innlegg: 101
Registrert: 04 aug 2003, 01:10
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av Cyberjens »

Så er det på'an igjen....

d&b Q-series er heilt fenomenal i forhold til vekt og størrelse, men om det er verdens beste med hensyn til lyd er eg open for å krangle litt om.

Gjort nokre jobbar på både Q7 og Q1, med og utan cardioide sub, og det låter fenomenalt. Man kan rigge massevis av kasser utan å bekrymre seg for straum på venue og last i bilen eller om bærehjelpa dukker opp. Man kan også fly det nesten kvar som helst, med whind-up stativer eller rett i trosseriggen.

MEN!!! AVAB-CAC sin M3D under Quarten på Indretsplassen i år det er definisjonen av grom-lyd. Jaffal etter mine øyre. Fleire enn eg som høyrde Alicia Keys?

Så kommer jo den evige diskusjonen. M3D veier mykje, trekker mykje straum og kan bare brukes på eit relativt lavt antall jobbar i løpet av ein sessong i forhold til Q-serien. Kva er så best?

Slik eg ser det er Q-serien "verdens beste" om man er bedrift som skal eige og tjene penger, eller tekniker som må bære, rigge og reise på jobb med utstyret. Meyer sin M3D er "verdens beste" om man bare skal skru lyd og nyte det. (det skal vel tilføyes at eg ikkje har fått høyre MS Milo enda, da. Og heller ikkje alle andre line-array burker i den kjente delen av universet.)

Kanskje det eg er som er gal? :?

-RUBEN-

Må forrøvrig legge til at D12-ampen her innebygd spill. kor fett er ikkje der på ein skala? :D
-RUBEN LERVÅG-
---
"Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter etter å være totalt døv."
Oscar Wilde
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Har observert lett aldrende teknikere bøyd over hver sin D12 der de spilte spillet mot hverandre over nettverk. :lol:

Også en fin ting at Q-subben sparker såpass i bånn at du ikke savner B-2'en.
aslak.skarderud
Pro Member
Innlegg: 380
Registrert: 22 jun 2004, 11:58
Kontakt:

Legg inn av aslak.skarderud »

det finnes faktisk en annen gang man ikke savner b2'ene og, når man spiller av cder i storsalen på samfundet, der blir det for mye av det gode, men kjekt å ha på konsert.
aslak skarderud
kultursenteret isak
bose
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 10 feb 2004, 23:51
Sted: Tønsberg

Legg inn av bose »

Kurt nilsen spilte på tusenfryd helgen som var nå... var å hørte på lydprøven, må si jeg ble imponert over D&B C7 kassene der. låt fenomenalt bra
Brukeravatar
Cyberjens
Active Member
Innlegg: 101
Registrert: 04 aug 2003, 01:10
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av Cyberjens »

Nytt og slående argument i vår evige debatt og d&b vs. MeyerSound, Hallgeir....

Var på jobb i Bærum Kulturhus i helga. De har ein fabelaktig meyerinstallasjon, med line-array og delay-soner selvsagt. Og får å si det enkelt: d&b Q-series = "hihihi, humre, humre" medan MeyerSound M1D = "MWAHAHAHAHAHAHAHA"

Enkelt!

(vil bare tilføye, med hensyn til våre kjære kverulanter, at det var ingen rock'n'roll jobb, for å si det slik :wink: )
-RUBEN LERVÅG-
---
"Musikalske mennesker er så absurd urimelige. De ønsker alltid at man skal være totalt stum når man selv lengter etter å være totalt døv."
Oscar Wilde
Svar