Enig med Tony, altfor mange lydsystemer som ikke har god nok transientrespons.
Men synes han svartmaler litt i meste laget, om man bruker et absolutt minimum antall line array topper låter det som regel veldig bra, har også hørt noen line arrays som låter greit i nærfeltet, men disse har uten unntak hatt ordentlig hornladet mellomtone, og da blir det mye større forskjell i lydnivå fra første arrival til de neste (problemet er der, men ikke så merkbart).
Er nok sykt opptatt av bass i forhold til mange, men får grøsninger på ryggen av å høre suber med dårlig transientrespons, og var nylig publikummer på en metal konsert der subene kun klarte å få med det første basstrommeslaget. Ble skikkelig nedtur å høre et av favorittbandene mine innenfor sjangeren da mye av musikken er basert på sinnsyke ting i bassen som kun kom ut som en uformelig gjørmegrøt med en og annen definert basslyd i rolig partiene.....
Henger meg på Kleistad for sjelden jeg føler at vokalen blir "ødelagt", hører jo fint hva som blir sunget stort sett, men kan ofte låte litt unaturlig.
Vanskelig å forklare hvordan det låter unaturlig, men om du har sjansen og har en trompet (eller annet blåseinstrument som opererer i samme frekvensområde) på scenen: hør på trompeten akustisk og hør deretter på trompetlyden i nærfeltet til line arrayen. Hvis ikke det låter veldig forskjellig/merkelig/unaturlig fra det akustiske, så er det definitivt noe galt med øra mine for den forskjellen er vanvittig stor for meg