Soundcraft VS Allen & Heath

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: Soundcraft VS Allan & Heath

Legg inn av Espen Hammer »

Synes responsen på EQ ikke er som forventet på GL miksere, samt at den låter litt "innestengt" i forhold til min erfaring med Soundcraft. Samt at det er lite headroom som det ble det nevnt her. Men sier ikke at det er umulig å få bra lyd med GL, men foretrekker og jobbe med GB. Og man kan vel ikke svare på slike sp.mål uten og ta bakgrunn i sine egne erfaringer og meninger. Noe blindtest er jeg absolutt ikke med på. Men kan bli med på det lystige lage med øl senere på kvelden :P
Brukeravatar
Sondre Bry Glevoll
Active Member
Innlegg: 169
Registrert: 30 okt 2004, 20:52
Sted: Oslo

Re: Soundcraft VS Allan & Heath

Legg inn av Sondre Bry Glevoll »

Ole Hansen skrev:Og det sier han som påstår at han er eier av verdens beste PA :? .
Hvis man ikke ser ironien til den linja der med ;) tilslutt så trenger man kanskje å friske litt opp på humøret...Finnes masse bra utstyr innen både høyttalere, miksere osv i dette landet og generelt ellers og. Poenget er at det er alt for mange bastante meninger blandt en rekke mennesker som egentlig ikke har f.eks a/b testet produkter mot hverandre osv. I tillegg oppfatter vi ting forskjellig og. Hva er best, og hvem definerer dette evt?
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Soundcraft VS Allan & Heath

Legg inn av Ole Hansen »

Ser ironien men valgte vel kanskje feil smiley :o . Humøret er ikke så galt i dag :) .
Kan ikke dere som bor i tigerstaden ordne en a/b test på LLB 2009? Ikke lenge til det. Hadde vært spennende. Ikke minst for å se hva folk foretrekker hvis det da skulle være en forskjell, og også for å ha en grunn til å treffes.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Ivan Bratten
Newbie
Innlegg: 42
Registrert: 25 sep 2008, 20:50
Sted: Bykle
Kontakt:

Re: Soundcraft VS Allan & Heath

Legg inn av Ivan Bratten »

Ole Hansen skrev:Soundcraft GB8 er nok den mikseren jeg ville gått for. Låter bra. Er godt innarbeidet og akseptert i den norske lydbransjen. Regner med at du også har besøk av gjesteteknikere med jevne mellomrom. Har selv hatt og solgt noen GB miksere og aldri hatt noe tull med de. Tror ikke A&H er så ridervennlig som Soundcraft selv om den har litt mer fasiliteter.

Tror forresten ikke at det finnes noen mikser som er laget spesielt for å brukes ute i all slags vær. Her er det som oftest telt som må til. De aller fleste miksere klarer den temeraturen vi jobber i utendørs.
Javist, har hørt GB8 funker bedre med XA2en, anngående ute i all slags vær...så mener jeg i forhold til kulde og fuktig luft å sånn...hører at soundcraft takler litt mere av disse elementene...må selfølgelig ha telt eller noe over mikseren når det regner =D
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Soundcraft VS Allen & Heath

Legg inn av Ole Hansen »

Tok det vel litt for bokstavelig. Det som er viktig hele tiden når en er ute i kaldt og fuktig vær er å ha strøm på utstyret hele tiden. Trenger all varme en kan få.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Ivan Bratten
Newbie
Innlegg: 42
Registrert: 25 sep 2008, 20:50
Sted: Bykle
Kontakt:

Re: Soundcraft VS Allen & Heath

Legg inn av Ivan Bratten »

Jepp, fint å varme hender på også!!! Ser ut som det blir GB8 med XA2, foresten er det noen som vet om forhandlere med gode tilbud med like god service?
toraabe

Re: Soundcraft VS Allen & Heath

Legg inn av toraabe »

personlig liker jeg A&H betydelig bedre enn soundcraft, men det har sikkert med at jeg synes at jeg får bedre lyd med den mikseren enn med soundcraft. En annen ting er at jeg liker måten EQ en fungerer på er bedre der enn på soundcraft
Svar