Soundcraft VS Allen & Heath

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Ivan Bratten
Newbie
Innlegg: 42
Registrert: 25 sep 2008, 20:50
Sted: Bykle
Kontakt:

Soundcraft VS Allen & Heath

Legg inn av Ivan Bratten »

Hei dere!

Lurer på hvilke mikser jeg skal gå til innkjøp av til Bykle og Hovden kulturhus, skal også takle å BRUKES ute i allt slags vær...
Tar imot alt av gode råd og tips rundt disse to mikserne hær_
Soundcraft GB8, 32+4_
http://www.soundcraft.com/product_sheet ... uct_id=131
Allen & Heath GL3800-832_
http://www.glseries.com/gl3800.php
Sist redigert av Ivan Bratten den 30 sep 2008, 16:33, redigert 1 gang totalt.
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: Soundcraft VS Allan & Heath

Legg inn av Espen Hammer »

GB8 .. låter absolutt best.. og er sikkert mere driftsikker enn allan&heath
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Soundcraft VS Allan & Heath

Legg inn av Ole Hansen »

Soundcraft GB8 er nok den mikseren jeg ville gått for. Låter bra. Er godt innarbeidet og akseptert i den norske lydbransjen. Regner med at du også har besøk av gjesteteknikere med jevne mellomrom. Har selv hatt og solgt noen GB miksere og aldri hatt noe tull med de. Tror ikke A&H er så ridervennlig som Soundcraft selv om den har litt mer fasiliteter.

Tror forresten ikke at det finnes noen mikser som er laget spesielt for å brukes ute i all slags vær. Her er det som oftest telt som må til. De aller fleste miksere klarer den temeraturen vi jobber i utendørs.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Soundcraft VS Allan & Heath

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Samma det, i den prisklassen er det smak & behag som bestemmer. Begge mikserene er helt ok, låter helt ok, og har helt ok funksjoner.

Det er først når du er oppe i MH4-land at du kan si at Soundcraft er bedre.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Soundcraft VS Allan & Heath

Legg inn av lydonen »

Kan overhodet ikke si meg enig i at GB låter bedre enn GL. Som Helge sier er det hipp som happ og det samme gjelder driftssikkerhet, A&H har i likhet med Soundcraft svært god byggekvalitet.
Velg den mikseren dere får best tilbud på, og som dere synes ser best ut til deres formål.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: Soundcraft VS Allan & Heath

Legg inn av Espen Hammer »

EQ messig så låter GB bedre enn GL serien. preamp messig har jeg ikke gidda og tenkt på.. siden eq er såppas dårlig.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Soundcraft VS Allan & Heath

Legg inn av lydonen »

Espen Hammer skrev:EQ messig så låter GB bedre enn GL serien. preamp messig har jeg ikke gidda og tenkt på.. siden eq er såppas dårlig.
Dette må basere seg på din helt subjektive oppfattelse. Elektronisk sett er det ikke stor forskjell på eq på disse to bordene, og de fleste som gidder å se forbi navnet på mikseren vil oppnå helt greie resultater med begge.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: Soundcraft VS Allan & Heath

Legg inn av Espen Hammer »

Har vel ikke akkurat sagt at om han kjøper allan&heath så vil det aldri bli bra lyd.. Jeg sa at det låter bedre av GB8 enn GL serien.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Soundcraft VS Allan & Heath

Legg inn av lydonen »

jeg skulle likt å hørt et blindpanel bekrefte de påstandene.. Jeg kjenner begge godt og de låter begge helt flott.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
John H. Guttorm
Active Member
Innlegg: 60
Registrert: 21 feb 2006, 03:07

Re: Soundcraft VS Allan & Heath

Legg inn av John H. Guttorm »

Espen Hammer skrev:Har vel ikke akkurat sagt at om han kjøper allan&heath så vil det aldri bli bra lyd.. Jeg sa at det låter bedre av GB8 enn GL serien.
Først og fremst , jeg har jobbet mer på GB bord enn GL, og er veldig fornøyd med GB serien.. Men jeg vil ikke påstå at GB har bedre lyd/bedre eq/bedre stereoeffekt i mono/annet vrøvl, enn GL serien.. Det blir subjektiv synsing:)

Dette er to forholdsvis billige bord , med kule og helt greie fasiliteter.
Men hvorvidt EQ karakteristikken på GB passer dine ører og pølser bedre enn A&H sitt -får bli din sak 8)

Nei - ta det bordet som passer økonomien din , begge bordene er helt kurante. A&H navnet bør snart bli renvasket, jeg kan ikke huske sist jeg har hatt noen problemer med produktene dems.
Heaika/Heyka
David Solheim
Newbie
Innlegg: 4
Registrert: 03 jan 2005, 16:17
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Soundcraft VS Allan & Heath

Legg inn av David Solheim »

Jeg er med på blindtest når som helst. Er overhode ikke i tvil om at både Preamp og EQ låter betydelig bedre på GB enn uansett AH mikser.
David S
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Soundcraft VS Allan & Heath

Legg inn av lydonen »

Kunne vært artig.. Vi har tilgang på både GB og GL og kunne muligens rigget til noe. Jeg er overbevist om at det ville være svært liten forskjell.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Sondre Bry Glevoll
Active Member
Innlegg: 169
Registrert: 30 okt 2004, 20:52
Sted: Oslo

Re: Soundcraft VS Allan & Heath

Legg inn av Sondre Bry Glevoll »

David Solheim skrev:Jeg er med på blindtest når som helst. Er overhode ikke i tvil om at både Preamp og EQ låter betydelig bedre på GB enn uansett AH mikser.
Småfreskt og bastant påstand hvertfall.To ører og en munn sier nå jeg....
Ole Hansen
Pro Member
Innlegg: 423
Registrert: 18 apr 2008, 13:26
Sted: Kvinesdal

Re: Soundcraft VS Allan & Heath

Legg inn av Ole Hansen »

Og det sier han som påstår at han er eier av verdens beste PA :? .

Skal ikke påstå noe om hvilke som låter best men de to siste A&H bordene jeg har vært borti har det vært feil på. En fastinnstallert ML3000 7-8 år gammel der jeg ikke fikk åpnet en av kanalene da den hadde låst seg på mute, ikke et stort problem. Den andre en helt ny GL2400 som etter et par uker begynte å støye kraftig periodevis. Ble selvfølgelig fikset av leverandør. Føler også at det er mye mer headroom i Soundcraft enn i A&H.
Når det gjelder service så er det vel ikke så mange som overgår Lydrommet på det, og det veier mye for meg når det gjelder hvilke produkt en skal velge.
Gud sa: Bli lys! (Men han sa ingenting om lyden).
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Soundcraft VS Allan & Heath

Legg inn av Tom Hansen »

Vi har hatt GL3 og GL2000 tidligere, og det var aldri noe feil på dem. På de gode gamle blues-konsertene ble dem og utsatt for litt øl, uten at vi fikk problemer.
Velg etter pris og følelser.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Svar