Dynacord eller Kv2?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Ivan Bratten
Newbie
Innlegg: 42
Registrert: 25 sep 2008, 20:50
Sted: Bykle
Kontakt:

Dynacord eller Kv2?

Legg inn av Ivan Bratten »

Hei!

Har sett litt på Dynacord XA2 og KV2 med ES1.0 Topp, ES2.5 Sub med EPAK2500R Forsterker, blir ikke helt enig med meg selv hva jeg skal velge, har hørt begge bare en gang men det er liksom ikke nok til å få et fulstendig intrykk....er det noen som har testet disse grundig, hvem har best lyd, hvem kaster lengst, hvilke av de to har best driftsikkerhet osv?

http://www.dynacord.com/wDynacord/en/pr ... mily_id=18
http://www.kv2audio.com/ES-series.asp
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: Dynacord eller Kv2?

Legg inn av Espen Hammer »

Nå har jeg aldri skrudd lyd på Dynacord anlegget du snakker om, men vært på demo på det, og pratet med en del som har prøvd det. Jeg prøvd KV2 noen ganger. Min erfaring med KV2 er at det spiller overaskende mye, til og være så lite. Men fikk liksom aldri noe "WOW" opplevelse på lyd kvaliteten.. nå skal det sant og sies at mikser og mye annet mellom artist og PA var av relativt dårlig kvalitet. Dynacord har jo en del forbindelser med EV, noe som tyder på veldig drift sikkert og mye punch.. Fikk også veldig godt inntrykk av diskanten i Dynacord sine system.. Jeg tror faktisk jeg hadde gått for Dynacord.. Det ser jo finere ut også :) hehe
Ivan Bratten
Newbie
Innlegg: 42
Registrert: 25 sep 2008, 20:50
Sted: Bykle
Kontakt:

Re: Dynacord eller Kv2?

Legg inn av Ivan Bratten »

Ok, ja har hørt dynacord et par ganger og ble imponert over klarheten, blir nok å gå for XA2 riggen får nok mest for pengene!
kjell@bst.as
Newbie
Innlegg: 3
Registrert: 25 nov 2008, 17:36

Re: Dynacord eller Kv2?

Legg inn av kjell@bst.as »

Jeg ville gått for XA-2 må være litt obs på at denne riggen trenger litt front fill. Jeg ville ha investert i 1 eller 2 madras i front.
Ivan Bratten
Newbie
Innlegg: 42
Registrert: 25 sep 2008, 20:50
Sted: Bykle
Kontakt:

Re: Dynacord eller Kv2?

Legg inn av Ivan Bratten »

Javist, har kjøpt og brukt XA2en nå en stund og er fornøyd med de, savner litt kick men helt greie til den prisen!

Takk for tips om frontfill! :D
Svar