KV2, bra ?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Geir Bjerkaas
Newbie
Innlegg: 46
Registrert: 20 apr 2004, 09:37
Sted: Harstad

KV2, bra ?

Legg inn av Geir Bjerkaas »

Hei, jeg har tenkt å kjøpe et kompakt høyttalersystem med god lyd. Et system som jeg kan handle mest mulig sevlstendig. Husker at det var mye snakk om KV2, når de ble lansert for 4-5 år siden. Men det virker ikke som om særlig mange bruker det ? Selv har jeg ikke hatt mulighet til å hverken høre eller bruke utstyret Jeg har et pent brukt KV 2 ES system på hånden og lurer på om det er noen her inne som har erfaringer? Positive som negative. Dette blir evt. mitt første selveide system, så jeg har ikke lyst til å "bomme".
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: KV2, bra ?

Legg inn av Frode Trondahl »

KV2 funker helt greit iforhold til pris, har hatt ES system på utleie og det leverte varene.

Es systemet er omtrent som en HK Projektor e.l.

Største negative, er om det er et system som har de Epak ampene som ikke er rack versjon, de er ordentlig dustete konstruert.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Sveinung Vevstad
Newbie
Innlegg: 16
Registrert: 16 mar 2007, 18:29

Re: KV2, bra ?

Legg inn av Sveinung Vevstad »

Vet at Nils Harald Mæhlum har en KV2-PA, og han er jo en fornuftig mann, som kan synes ting låter bra selv om det ikke står Meyer, Nexo eller D&B på kassa. FotoPhono har også hatt KV2 ei stund.
Har selv brukt EX-12 en del, og prøvd en av de større PA-ene en gang. Låter greit, og er kanskje ikke så dyrt i forhold til mye annet.
Brukeravatar
Rune Skramstad
Active Member
Innlegg: 156
Registrert: 26 aug 2006, 01:27
Kontakt:

Re: KV2, bra ?

Legg inn av Rune Skramstad »

Hadde en kjempeopplevelse med KV2 VHD topper, blir ikke enig med meg selv om det er den aller beste eller nest beste lyden jeg har hørt utendørs:)
Bassene var ikke helt min smak (litt laber impulsrespons og typisk reflekslyd), men er blitt så vant til basshorn at jeg finner noe negativt ved alle andre typer design, så d var uansett dømt til å mislykkes i utgangspunktet, min feil.....
Har hørt veldig mye positivt om en mindre toppkasse fra KV2 også, men kommer ikke på hva den heter, og har dessverre ikke fått høre den selv enda. Vil uansett tippe at de som har laget VHD ikke klarer å lage en dårlig toppkasse hvis de ikke går veldig hardt inn for det.
The speakers were made more efficient by hornloading.
Svar