Syk syk verden.

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Halvor Kongerud
Active Member
Innlegg: 187
Registrert: 15 sep 2004, 21:52

Re: Syk syk verden.

Legg inn av Halvor Kongerud »

Dere glemte ett system...

Det var også ett lite anlegg fra DB Technologies DVA Line Array.....riktig nok kun 2x S10 enkle subber og 6 T4 topper. Og de var satt inne i bussen......hehe så ikke så rart det ikke var synlig. :D
Men gjorde en utmerket jobb, og har vell nå vært igjennom tidenes "værste/tøffeste" prøvelse og er like hel!!!!!

Så den har bestått vår test.
Mere skal bestilles.

Halvor
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Syk syk verden.

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Even N.B. skrev:Her har jeg satt ring rundt støttebeina til wind-upene og hvor den landa på PAen
Bilde

Men folkens, er det ikke på tide at noen kommer ut av skapet og presenterer hele historien?? Det har vært merkelig stille rundt denne saken, og jeg vet at flere her inne var tilstede når det skjedde. Fortell fortell!!!!
Marius Lindaas
Active Member
Innlegg: 159
Registrert: 29 mai 2007, 15:00
Sted: Lørenskog

Re: Syk syk verden.

Legg inn av Marius Lindaas »

Er vel ikke så mye å fortelle. Taket datt ned fordi bena på wind-up ene ikke var satt i før de sveivet opp. Fleste av de som rigget bussen var russen selv. Taket begynte å skli og traff to stk Martin audio W8LC kasser som fikk noen dype hakk også traff taket bussveggen, så inn i et PA tårn. Altså skade på to stk W8LC en trosselengde til PA tårnet og på et hjørne på selve taket. Rok, politi osv. kom til stedet og etter litt diskusjon fikk de lov å rette opp taket og sette det opp igjen så det fungerte ut kvelden. Dette skjedde da under opprigg på tryvann under en relativt hektisk periode for de som leverer til russen. Sikkert litt stressfaktorer inn i bildet. Men jeg synes ikke det er noen vits å henge ut de som har begått denne feilen. De får eventuelt melde seg selv om de ønsker.
Marius Lindaas

Pro Systemer AS
ketil
Active Member
Innlegg: 65
Registrert: 24 jan 2005, 17:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Syk syk verden.

Legg inn av ketil »

Men jeg synes ikke det er noen vits å henge ut de som har begått denne feilen. De får eventuelt melde seg selv om de ønsker.
What he said!
Skjit skjer, neste gang er det kanskje deg?

Ketil
Mvh Ketil Morstøl
Soundware Norway
Brukeravatar
Sondre Bry Glevoll
Active Member
Innlegg: 169
Registrert: 30 okt 2004, 20:52
Sted: Oslo

Re: Syk syk verden.

Legg inn av Sondre Bry Glevoll »

Kan kun si at det var min utleie som ble truffet av fallet av "trussekonstruksjonen"..artig sak... :shock:
Marius Lindaas
Active Member
Innlegg: 159
Registrert: 29 mai 2007, 15:00
Sted: Lørenskog

Re: Syk syk verden.

Legg inn av Marius Lindaas »

ketil skrev:
Men jeg synes ikke det er noen vits å henge ut de som har begått denne feilen. De får eventuelt melde seg selv om de ønsker.
What he said!
Skjit skjer, neste gang er det kanskje deg?

Ketil
Det er helt sant. Sånt skjer men det burde jo ikke skje. Var litt feil skrevet av meg. Mente at jeg sikkert kunne skrevet hvem det var, men føler det er opp til dem selv. De driver jo tross alt en bedrift og mener det ikke er noe vits å ødelegge for de.
Marius Lindaas

Pro Systemer AS
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Syk syk verden.

Legg inn av Tom Hansen »

Enig! Og legger man ut fadeser som man er vitner til, får man vel ikke så lett jobb der etterpå.
Greit og legge ut bilder, men ikke når det er flere med firmanavn på skjortene. De kan være uskyldige.
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Even N.B.
Active Member
Innlegg: 171
Registrert: 03 apr 2007, 01:07
Sted: Oslo

Re: Syk syk verden.

Legg inn av Even N.B. »

Tom Hansen skrev:Enig! Og legger man ut fadeser som man er vitner til, får man vel ikke så lett jobb der etterpå.
Greit og legge ut bilder, men ikke når det er flere med firmanavn på skjortene. De kan være uskyldige.
Jeg har jo sagt at de bare var tilskuere... også jobba jeg for EHS så jeg ville ikke skada ryktet deres... For
jeg vil gjerne jobbe for dem flere ganger.
Even N. Boberg
Servicetekniker / lampetgeneral

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Re: Syk syk verden.

Legg inn av Trond »

Logoer burde vore sladda, fort å misforstå. Iverfall på uskyldige tilskuere.
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Syk syk verden.

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Marius Lindaas skrev:Er vel ikke så mye å fortelle. Taket datt ned fordi bena på wind-up ene ikke var satt i før de sveivet opp. Fleste av de som rigget bussen var russen selv. Taket begynte å skli og traff to stk Martin audio W8LC kasser som fikk noen dype hakk også traff taket bussveggen, så inn i et PA tårn. Altså skade på to stk W8LC en trosselengde til PA tårnet og på et hjørne på selve taket. Rok, politi osv. kom til stedet og etter litt diskusjon fikk de lov å rette opp taket og sette det opp igjen så det fungerte ut kvelden. Dette skjedde da under opprigg på tryvann under en relativt hektisk periode for de som leverer til russen. Sikkert litt stressfaktorer inn i bildet. Men jeg synes ikke det er noen vits å henge ut de som har begått denne feilen. De får eventuelt melde seg selv om de ønsker.
Så det du sier her, er at det er ok å gjøre livsfalige feil, fordi man er stressa?
Trond skrev:Logoer burde vore sladda, fort å misforstå. Iverfall på uskyldige tilskuere.
Det er helt sant. Hvis noen fortjener å henges ut her, så er det vedkommende som var ansvarlig for riggen. Det er såpass grunnleggende å sette bein på stativer før man sveiver, at jeg ikke kan se noen unnskyldninger for å ikke gjøre det.
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Syk syk verden.

Legg inn av Joachim »

At firmanavn blir benevnt her, både skyldige og uskyldige er vel lite gjennomtenkt, men at sånne saker kommer frem i dagslys og at ansvarlige om det er russ eller ans. fra utleiefirma spiser sine kameler på kammerset er minst like viktig!
Mvh
Joachim Venberget
Marius Lindaas
Active Member
Innlegg: 159
Registrert: 29 mai 2007, 15:00
Sted: Lørenskog

Re: Syk syk verden.

Legg inn av Marius Lindaas »

Helge A. Bentsen skrev:
Marius Lindaas skrev:Er vel ikke så mye å fortelle. Taket datt ned fordi bena på wind-up ene ikke var satt i før de sveivet opp. Fleste av de som rigget bussen var russen selv. Taket begynte å skli og traff to stk Martin audio W8LC kasser som fikk noen dype hakk også traff taket bussveggen, så inn i et PA tårn. Altså skade på to stk W8LC en trosselengde til PA tårnet og på et hjørne på selve taket. Rok, politi osv. kom til stedet og etter litt diskusjon fikk de lov å rette opp taket og sette det opp igjen så det fungerte ut kvelden. Dette skjedde da under opprigg på tryvann under en relativt hektisk periode for de som leverer til russen. Sikkert litt stressfaktorer inn i bildet. Men jeg synes ikke det er noen vits å henge ut de som har begått denne feilen. De får eventuelt melde seg selv om de ønsker.
Så det du sier her, er at det er ok å gjøre livsfalige feil, fordi man er stressa?
Trond skrev:Logoer burde vore sladda, fort å misforstå. Iverfall på uskyldige tilskuere.
Det er helt sant. Hvis noen fortjener å henges ut her, så er det vedkommende som var ansvarlig for riggen. Det er såpass grunnleggende å sette bein på stativer før man sveiver, at jeg ikke kan se noen unnskyldninger for å ikke gjøre det.
Nei, sa ikke det var greit men kan være en årsak. selfølgelig skal ikke slik skje... Vanvittig mye tolkninger det var her da...
Marius Lindaas

Pro Systemer AS
Chris Persson
Newbie
Innlegg: 8
Registrert: 14 mai 2008, 13:45
Sted: Lørenskog

Re: Syk syk verden.

Legg inn av Chris Persson »

Gjort er gjort, man får ikke gått tilbake og endra på det. Uansett så trur jeg ikke han som hadde riggen glemmer labbene på stativa en gang til! Er ikke bare i denne bransjen det skjer. Viss man tenker på hvor stor bransjen faktisk har vokst, å at det faktisk ikke har skjedd mere en det som har skjed, hører jo støtt og stadig om ulykker fra bygge plasser ellers på grunn av slurv. Sånt skjer, det kommer ikke til å være siste gang det skjer noe på tryvann. Å man skal ikke se bort i fra at det skjer noe stygt en gang. Dritta å kanskje uerfaren russ og rigging er aldri noen god kombinasjon. Men vi får håpe det ikke skjer noe sånt igjen, får det skal ikke skje.
Even N.B.
Active Member
Innlegg: 171
Registrert: 03 apr 2007, 01:07
Sted: Oslo

Re: Syk syk verden.

Legg inn av Even N.B. »

Det hadde vært fint om du hadde fullt navn i nicket eller signaturen din Chris!!!
Ne av forklaringa jeg har fått i ettertid, har vært at teknikeren på bussen ba russen om å sette på støttebein
på wind-upene, men at de ikke gjorde det.
I følge reglene på tryvann så har ikke russ med promille lov til å rigge, og de har heller ikke lov til div "farlig" arbeid
som klatring ol... Tviler på at alle firmaene gjør sånn som dere Pål Michael, når dere har et lite "riggekurs" med russen
på bussene og samtidig viser hvordan riggene blir... Det burde egentlig alle firmaene som levere utstyr til russen gjøre.
Even N. Boberg
Servicetekniker / lampetgeneral

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Chris Persson
Newbie
Innlegg: 8
Registrert: 14 mai 2008, 13:45
Sted: Lørenskog

Re: Syk syk verden.

Legg inn av Chris Persson »

Men nå vet ikke jeg alle detaljene bak hendelsen, vet at det var glemt og satt på bein, å at det velta, men er enig med deg som du sier også Even. Det er utleiefirmaene som står ansvarlig ved riggingen. Men dette er vel ikke siste gang det skjer noe der, neste gang kan det gå være. Men som jeg også nevnte så sa jeg at "Dritta å kanskje uerfaren russ og rigging er ingen god kombinasjon". Russen betaler jo en god del for det å! Å da regner man jo med at de man leier av kan det de driver med. Som du sa også at Teknikern på bussen ba Russen sette på bein på wind-upene, det er jo ikke Russen sitt ansvar. Som alle vet så faller det alltid mot levrandøren fordi det er de som har ansvaret når det rigges. Så er jo kjedelig at sånne hendelser skal oppstå. men men...
Svar