Vil du ha konserterfaring? Oslo sentrum 28/02 amplifier

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Vil du ha konserterfaring? Oslo sentrum 28/02 amplifier

Legg inn av Dag Blix »

Vil du være med å avvikle en fet progrockkonsert på amplifier neste torsdag? Det er scena som ligger under puben muddy waters på Grensen i Oslo. Det er litt opp i gata på fremsiden av domkirka. Det er paralellgata til Karl Johan så det burde være greit å finne nesten helt på hjørnet att med burger king.
Det er snakk om å komme og hjelpe til med rigg og soundcheck og litt skruing. All PA står der så det blir minimalt med bæring da.
Vi har ganske kort tid å som om noen vil ha mer erfaring så er dette en fin ting å ha med seg.
Konserten finner du under SUBTACTO på facebook. Vi er en idealistisk organisasjon og ingen av oss får betalt for arbeidet, kun evig glede.

hvorfor:
Jeg tenkte at dette kan være en grei måte å hjelpe nybegynnere å komme igang, det er ikke alltid så lett!

ang musikken:
Prog rock kan være en av de mest krevende sjangrene å skru og det krever bred musikalsk forståelse for å ligge 2 steg forran musikken og bidra til uttrykket med mixen. Dette er ikke som stonerrock
hvor du kjører opp en statisk mix og deretter går i baren og tar deg 7 øl. Her må du være på beina hele veien og det krever stå på vilje.

Belønning:
Kontakter, erfaring og skryt ved en god jobb.

forventninger:
Ingen, jeg har selv driti meg ut 84 ganger med diverse så jeg har ingen krav til dem som måtte ønske å bidra. om det er en "proff" eller en nybegynner har ingenting å si.

SEND MEG PM eller ring på 47466090
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
Lars Klokkerhaug
Newbie
Innlegg: 20
Registrert: 07 jun 2003, 02:00
Sted: Oslo

Re: Vil du ha konserterfaring? Oslo sentrum 28/02 amplifier

Legg inn av Lars Klokkerhaug »

Dag Blix skrev: Dette er ikke som stonerrock hvor du kjører opp en statisk mix og deretter går i baren og tar deg 7 øl. Her må du være på beina hele veien og det krever stå på vilje.
Duverden...
"Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet" (Albert Einstein)
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Re: Vil du ha konserterfaring? Oslo sentrum 28/02 amplifier

Legg inn av Dag Blix »

Lars Klokkerhaug skrev:
Dag Blix skrev: Dette er ikke som stonerrock hvor du kjører opp en statisk mix og deretter går i baren og tar deg 7 øl. Her må du være på beina hele veien og det krever stå på vilje.
Duverden...
Der ser du, vi som jobber i Danmon / Soundware er hardnakka folk. Jeg er han som sitter i nabokontoret til Gunnar med 5 gitarer attmed pulten. SKulle ikke du komme opp med en GT mikk du ikke har fått diskant i?

Du har skrudd seigmen og har vel måttet tåle mang en sær påkjenning i de konsertene, ikke slik nerdestemning som det er på progkonsertene våre nei. Men du er vel ikke uenig i at noe prog kan være en anelse mer utfordrende enn 14 på dusinet stoner rock? Der handler det jo bare om å dyrke frem bandets sound og det mener jeg er vanskelig uten å kjenne musikken godt.
Ameneon og Total er jo ganske forskjellige plater, er det sanger fra begge burde man kanskje kjenne platene for å dekke sounden.

Marius Roth sang i bryllupet mitt og det er jeg ikke rent lite stolt av nei, en seigmann på min store dag!

bildet under tok jeg med mobilen min da jeg var i tromsø sist og sendte det med MMS til maris, han huska den ja. Marius er ironisk nok en av mine gitarhelter, han spiller jo ikke mye gitar nå den teatertateren.

Bilde
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
Lars Klokkerhaug
Newbie
Innlegg: 20
Registrert: 07 jun 2003, 02:00
Sted: Oslo

Re: Vil du ha konserterfaring? Oslo sentrum 28/02 amplifier

Legg inn av Lars Klokkerhaug »

Poenget var vel egentlig bare at jeg ikke tror en seriøs tekniker går fra mixebordet og drikker 7 øl under konserten uansett sjanger... Det ble oppsummert med kommentaren "Duverden..." (En av de bedre teknikerene jeg har møtt er "Hutch" som skrur lyd for bl.a. Queens of the Stone Age og The Raconteurs. Han er neppe typen som går til baren midt i konserten...)

Micen ligger klar til å leveres. Kombinasjonen huske mic, helst i åpningstiden deres, OG ha tid til å dra innom er ikke så lett å få til;o) Micen mangler forresten ikke bare diskant, den mangler også seriøst mye gain men har til gjengjeld en overflod av støy...

Må jo nesten svare litt på resten også, da....

Påkjenningen med Seigmen konsertene var oftere av typen "slutte-å-spille-i-bø-klokka-halv1-og-ha-get-in-i-trondhjem-11-dagen-etter-men-ikke-fly" enn det var lydmessige utfordringer knyttet til det. Forskjellen på Ameneon og Total er ikke SÅ stor live, den største utfordringen i så måte var overgangen fra Total/Metropolis til Radiowaves. DEN tok det litt tid å finne ut av, selv om jeg kjente skivene (Ljunggrens synther hadde en mer fremtredende plass i lydbildet på Radiowaves, OG de hadde mye looper også på låtene derfra)

....og Marius skulle gjerne fått synge i mitt bryllup også, hadde han bare i det minste vært i gang med opera utdanningen den gangen....

Noe prog kan selvfølgelig være mer utfordrende enn noe stoner rock, men det kan også være omvendt. Stoner rock kan være vanskelig nok. Alt avhenger av bandet og deres rutine. Jeg vil faktisk si at en fyr med kassegitar godt kan være vanskeligere å få til å låte en f.eks BigBang, selv om Olaf har helt skinn på basstromma og Øystein spiller høyt på scenen. Kommer mye an på fyren med kassegitar, for å si det sånn;o)

Du skal se jeg plutselig står i kontordøra di med en MD3 i nær framtid!

lk
"Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet" (Albert Einstein)
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Re: Vil du ha konserterfaring? Oslo sentrum 28/02 amplifier

Legg inn av Dag Blix »

Det er ikke til å stikke under en stol at jeg LITT misunnelig på dine opplevelser.

ellers må jeg si meg helt enig. utrolig kult å høre en EKTE seigmen historie. De er på delt førsteplass blandt favortitt banda mine sammen med Queen og Dream Theater.

Jeg møtte han bernander på gata der jeg bodde i gamlebyen for noen måneder siden og da var han ute og gikk tur med pudlene sine, den ene het hvertfall mesusha he he

ses på kontoret ( hvem skulle trudd du skulle høre noe slikt)
jeg lover å ordne den mikken på en måte som du vil være MER enn fornøyd med, for en seigmann
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
lydmix
Newbie
Innlegg: 17
Registrert: 20 okt 2007, 13:27
Sted: Spitsbergen

Re: Vil du ha konserterfaring? Oslo sentrum 28/02 amplifier

Legg inn av lydmix »

Også Albert Einstein kunne ta feil - i likhet med mange av hans kolleger på lydforum.com.
Kyrre S. Fledsberg
http://web.mac.com/lydmix
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Re: Vil du ha konserterfaring? Oslo sentrum 28/02 amplifier

Legg inn av Dag Blix »

lydmix skrev:Også Albert Einstein kunne ta feil - i likhet med mange av hans kolleger på lydforum.com.
Ingenting er feil, det er relativt rett i forhold til en fri variabel.
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
Lars Klokkerhaug
Newbie
Innlegg: 20
Registrert: 07 jun 2003, 02:00
Sted: Oslo

Re: Vil du ha konserterfaring? Oslo sentrum 28/02 amplifier

Legg inn av Lars Klokkerhaug »

Dag Blix skrev:
lydmix skrev:Også Albert Einstein kunne ta feil - i likhet med mange av hans kolleger på lydforum.com.
Ingenting er feil, det er relativt rett i forhold til en fri variabel.
DEN skal jeg arkivere :D :D :D
"Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet" (Albert Einstein)
Borrmann
Newbie
Innlegg: 29
Registrert: 19 sep 2005, 01:16

Re: Vil du ha konserterfaring? Oslo sentrum 28/02 amplifier

Legg inn av Borrmann »

Mener bestemt å ha et vagt minne om å være med å drikke opp hele barbeholdningen på Amplifier sånn ca. noen timer etter at stedet ble lagt ned en gang i Desember. Et par uker før Muddy Waters ble lagt ned, altså. Og Nærmere et år etter at den Burger King du bruker som veiviser ble nedlagt?
Brukeravatar
Dag Blix
Active Member
Innlegg: 210
Registrert: 09 nov 2006, 21:51
Sted: Veitvet Oslo

Re: Vil du ha konserterfaring? Oslo sentrum 28/02 amplifier

Legg inn av Dag Blix »

Borrmann skrev:Mener bestemt å ha et vagt minne om å være med å drikke opp hele barbeholdningen på Amplifier sånn ca. noen timer etter at stedet ble lagt ned en gang i Desember. Et par uker før Muddy Waters ble lagt ned, altså. Og Nærmere et år etter at den Burger King du bruker som veiviser ble nedlagt?

piff paff, slike detaljer kan man ikke henge seg opp i!

Det virker sannelig som at det nå er SKURET det skjer på,,,nedtur...
Danmon Norge AS

ingeniør - teknisk avd

Queen fan.
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Vil du ha konserterfaring? Oslo sentrum 28/02 amplifier

Legg inn av lydonen »

Hurra, nå vet vi navnet på et par firma i bransjen, vi kjenner noen som nesten kjenner seigmenn og vi har fått se noen flere gitarbilder..

Alt dette i tråden "PA".. :shock: :shock:
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: Vil du ha konserterfaring? Oslo sentrum 28/02 amplifier

Legg inn av Tom Erik Stokness »

nei jeg kan ikke si jeg syns denne rigen låter så kult faktisk.. :lol:
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Vil du ha konserterfaring? Oslo sentrum 28/02 amplifier

Legg inn av Joachim »

Hvem er Seigmen?
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Re: Vil du ha konserterfaring? Oslo sentrum 28/02 amplifier

Legg inn av Tom Hansen »

Er ikke dem fra Harstad?
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Øyvind
Active Member
Innlegg: 164
Registrert: 12 apr 2007, 14:34
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Vil du ha konserterfaring? Oslo sentrum 28/02 amplifier

Legg inn av Øyvind »

Tom Hansen skrev:Er ikke dem fra Harstad?
Siden klokken er mye i skrivende stund er det tid for dagens "moooooorsoooomme vits": NEI, DE ER FRA LABAN 8)
Mvh Øyvind Bjørge
Låst