kondis vokal mic

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

kondis vokal mic

Legg inn av Espen Hammer »

Heisann folkens!
jeg driver og funderer på å invistere i en fin condis vokal mic. Som funker fint til studio greier men ikke minst bra live, da det er live jeg kommer til og bruke den mest. Har drevet å fundert litt på no ADK greier, siden de er ganske rimelige og ganske kurrant mikrofoner. Noen som har andre forslag? evt. hvilken modell jeg bør gå for? har ikke tenkt og legge i satans mange tusen for en mic.
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 15 feb 2005, 11:26
Sted: Oslo

Re: kondis vokal mic

Legg inn av Pål Michael Bratås »

Jeg er veldig glad i Neumann KMS 105.
PM, tlf +47 951 00 515
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: kondis vokal mic

Legg inn av Espen Hammer »

har prøvd den selv en del ganger, da i hovedsak på dame vokaler. synes den låter fint og klart, men litt for hard. men har absolutt tenkt og gi den noen sjanser til.
Brukeravatar
JAS
Active Member
Innlegg: 298
Registrert: 14 sep 2006, 15:06
Sted: Sandefjord

Re: kondis vokal mic

Legg inn av JAS »

Shure SM-86 :D
"Speed has never taken a single life,
suddenly becomming stationary, THAT`S the killer" - Jeremy Clarkson
Brukeravatar
Torodd Olsen
Pro Member
Innlegg: 355
Registrert: 05 des 2004, 18:39
Sted: Stord

Re: kondis vokal mic

Legg inn av Torodd Olsen »

C5
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Re: kondis vokal mic

Legg inn av Frode Trondahl »

Har blitt veldig glad i KSM 9 micen min :-)
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: kondis vokal mic

Legg inn av Espen Hammer »

joa.. finnes my flott. er i hovedsak ute etter en stormembran sak. også er jeg interresert i litt billige typer, der man får mye for pengene. meste parten av pengene går med på 160 presser, en fet klang o.l.
Ole Hansen

Re: kondis vokal mic

Legg inn av Ole Hansen »

Hvis du bruker pengene på 160 presse (du mener vel DBX 160) og fet klang, da synes jeg ikke du bør kjipe på mikrofonen. Har selv både KMS 105 og KSM9. Disse låter etter mine ører veldig likt(har a-b testet). AKG C5 og Shure SM86 som her blir nevnt låter jo bra og er ikke dyre, ca 2000,- Vet om en som bruker ADK 51 på banjo. Til dette funker den fint, men til vokal i livesammenheng ville ikke jeg foretrukket å kjøpe stormembranmik.
Odd Arild Larsen
Active Member
Innlegg: 77
Registrert: 18 jul 2005, 13:49
Sted: Skudeneshavn

Re: kondis vokal mic

Legg inn av Odd Arild Larsen »

Mange gode forslag her. Er enig med de som liker KSM 9. Men Shure Beta 87 er også en veldig fin mic, bruker den mye i pa sammenheng til vocal, har også gjort endel opptak med den som vocalmic. Gamle gode AKG C-535 er også fin til begge deler.
Odd Arild Larsen
Skudenes Lydservice
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: kondis vokal mic

Legg inn av Espen Hammer »

Hvorfor vil du ikke bruke det? har brukt en stormembran i flere år, men den tok kvelden her for noen mnd. siden. Regner med jeg kommer til og invistere i en Adk 51 sak. etter og ha pratet med RuneKarlsen i noen timer på chatten igår, så tror jeg den gjør nytten for meg.
Ole Hansen

Re: kondis vokal mic

Legg inn av Ole Hansen »

Når jeg ikke ville ha kjøpt stormembranmikk som hovedmikk til livebruk mest det for det praktiske, den er ikke noen allrounder. Må stå i stativ, mange vokalister ønsker sterkt å holde mikken. Hvis du kun skal ha mikken fast til en artist som vil ha den på stativ er jo ikke dette noe å tenke på. I de fleste livesammenhenger blir en stormembranmikk også mer "klumpete" og stor. Halve ansiktet på artisten blir jo skjult. Stormembranmikker fanger som regel inn mye mer lyd, noe som ofte kan gjøre livejobber vanskeligere. Har selv 2 stk AKG 414 som jeg er storfornøyd med. Disse har jeg brukt til vokal et par ganger, da i bluegras-sammenheng.
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: kondis vokal mic

Legg inn av Espen Hammer »

Det er jeg enig i. men er i hovedsak tenkt på som vokal mic til krike jobber med et band jeg jobber, og andre jobber der det er behov for en stor, krystallklar vokal. pluss at jeg vil bruke den til gitar med et annet band jeg jobber med. brukt stormembran mikker fra ADK med stor suksess på det før. (fant først ut at det var ADK igår) hehe
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: kondis vokal mic

Legg inn av olegutten »

Hva med Audix VX5. Prisklasse mellom Beta 87 og C535. Knallgod mik.

Ole
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: kondis vokal mic

Legg inn av Espen Hammer »

Aldri prøvd den, men du mener den er verd og teste ut altså?
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: kondis vokal mic

Legg inn av olegutten »

Den ble laget for å konkurere mot C535 og B87

Etter min mening er den bedre enn Beta 87 ihvertfall. VX 5 vs C535 er vel mer en smaks sak..... Jeg liker begge to..... Vel verdt å prøve

Ole
Svar