Multisystem

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Re: Multisystem

Legg inn av Trond »

He he, ja det var det, hvilken problem skulle det vere da??

Prater jo tross alt om ein GB4 produksjon, tåler litt slinger i valsen da!

Men når det er ein 108 pins harting på 40 par, så er vel ikkje alle på ein jord heller.

Kjenner du til noko joachim?
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: Multisystem

Legg inn av Tom Erik Stokness »

På skolen jeg gikk på så gikk det i harting på alle lys-multier, og Lydteamet i bodø bruker kun Harting på alle multiene sine..
Snakka faktisk med buvik om dette med harting og holdbarhet. Han har aldri hatt problemer med Harting, bare å sørge for at monteringsarbeidet blir gjort skikkelig

Samma kan jeg si om harting-multiene vi hadde på skolen..
Tut og kjør hver gang...
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Multisystem

Legg inn av Joachim »

Tom Erik Stokness skrev: Snakka faktisk med buvik om dette med harting og holdbarhet. Han har aldri hatt problemer med Harting, bare å sørge for at monteringsarbeidet blir gjort skikkelig

Samma kan jeg si om harting-multiene vi hadde på skolen..
Tut og kjør hver gang...
Det der er enten løgn eller så har disse nevnte Hartingene aldri vært i krigen.
Alle som har brukt de på veien og prøvd bedre løsninger VET at Harting kan være noe forbaska træl.
På Harting.com finner man heller ingenting som tilsier at disse er beregnet til bruk på veien i lydbransjen. Harting er beregnet for andre mer industrielle ting.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Re: Multisystem

Legg inn av Trond »

Javel, funker til industri, men ikkje til lyd???

Har no hatt harting i alle år både på lyd og lys, aldri hatt noko problem med dei.

Men no behandler vi utstyret vårt med respekt vi da.

Einaste multistikket som vi har som ikkje funker er den som er på kabelen mellom mh-3 og power, knekte pinner og blir aldri ferdig å skru!!
Finner for pokker heller aldri ut kva som er opp og ned, den er rund viss nokon lurte.

Harting kan du koble i blinde!
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Multisystem

Legg inn av Joachim »

Industrielle ting som mer faste innstallasjoner, ikke opp og ned hver dag, bli slengt i betonggulv, dratt gjennom gjørme osv osv. Bare beskyttelseslokket til Harting sier jo sitt.
En god multikontakt skal tåle å bli herjet med av udugeige late bærehjelp. Hvis ikke er den ikke egnet til formålet hvis en må gå etter å passe på kontaktene.
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
TorjeG
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 06 aug 2005, 19:21
Sted: Tromsø
Kontakt:

Re: Multisystem

Legg inn av TorjeG »

Det er kjent at Harting kan ha problemer med bl.annet at pinnene gir etter med tretthet, og at kjermaikken kan faktisk knuses med litt overbevisning, så det er LANGT fra en "perfekt" multikontakt. Synes personlig også at låsene stinker.
...og hvor du har det fra at Lydteamet bare har Harting i sine multisystemer vet jeg ikke, for det stemmer nok ikke. :|

Selv er jeg veldig glad i LK multisystemer, både i bruk og i "bygging". Solid konstruksjon uten å bli for klumpete.
Torje Helland Graff
Lydproduksjon Tromsø
Tom Erik Stokness
Pro Member
Innlegg: 497
Registrert: 25 nov 2004, 07:30
Sted: Nøtterøy

Re: Multisystem

Legg inn av Tom Erik Stokness »

Kan være de har bytta ut nå...
men jeg var oppåm der for ca et halvt år siden,. og jaggu var det harting der da gitt..
Brukeravatar
Pål Michael Bratås
Active Member
Innlegg: 178
Registrert: 15 feb 2005, 11:26
Sted: Oslo

Re: Multisystem

Legg inn av Pål Michael Bratås »

Vi bruker LK. Jeg har bygget alt vi har, og gjort det grundig, etter tips fra folk som har gjort det før meg. Har bygd en del nå, og har hittil aldri mistet en eneste linje. Synes det fungerer utmerket! Man kan jo også koble LK i blinde, selv om de er runde da!
PM, tlf +47 951 00 515
Even N.B.
Active Member
Innlegg: 171
Registrert: 03 apr 2007, 01:07
Sted: Oslo

Re: Multisystem

Legg inn av Even N.B. »

Er LK det samme som soca? Kanskje litt dumt spørsmål, men jeg unnskylder det med
at jeg ikke har levd like lenge som de fleste her 8)
Even N. Boberg
Servicetekniker / lampetgeneral

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Multisystem

Legg inn av lydonen »

TorjeG skrev:Det er kjent at Harting kan ha problemer med bl.annet at pinnene gir etter med tretthet, og at kjermaikken kan faktisk knuses med litt overbevisning, så det er LANGT fra en "perfekt" multikontakt. Synes personlig også at låsene stinker.
Jeg vet at det firmaet i Tromsø som bygger flest Harting-systemer benytter kopivare fra Contact. Dette kan ha bidratt til det dårlige inntrykket, jeg bruker selv (klok av skade) nå bare original Harting og det er kvalitet, aldri opplevd at pinner har løsnet eller at noe mekanisk har sviktet.

Det er kopiene som gir Harting dårlig rykte!!
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
bjerkviklyd
Newbie
Innlegg: 1
Registrert: 26 apr 2008, 16:42

Re: Multisystem

Legg inn av bjerkviklyd »

Harting Norge er et eget firma, der får du alt av standard kobling for alle typer Harting. Har bare god erfaring med Harting, men har på vårt nye system valgt link siden flere her bruker dette.
Harting er noe billigere enn link men det blir jo en vurdering av hver enkelt

Olaf
Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

Re: Multisystem

Legg inn av Espen Hammer »

Even N.B. skrev:Er LK det samme som soca? Kanskje litt dumt spørsmål, men jeg unnskylder det med
at jeg ikke har levd like lenge som de fleste her 8)
Heisann.. Nei, LK er ikke det samme som Soca. SOCA er gjengebaserte kobling på lik linje med en mutter på en skrue. LK er en halvomdreining som smekker i lås. utrolig genialt, enkelt og veldig solid system. jeg går for LK ;)
Even N.B.
Active Member
Innlegg: 171
Registrert: 03 apr 2007, 01:07
Sted: Oslo

Re: Multisystem

Legg inn av Even N.B. »

Espen Hammer skrev:
Even N.B. skrev:Er LK det samme som soca? Kanskje litt dumt spørsmål, men jeg unnskylder det med
at jeg ikke har levd like lenge som de fleste her 8)
Heisann.. Nei, LK er ikke det samme som Soca. SOCA er gjengebaserte kobling på lik linje med en mutter på en skrue. LK er en halvomdreining som smekker i lås. utrolig genialt, enkelt og veldig solid system. jeg går for LK ;)
Fikk faktisk svar på det før sommern....
Socan finnes bare med 16pin, brukes til strøm/lys og til "høytalerkabel multi"
LK får man fler med fler enn 16pin'er(jeg husker ikke hvor mange han karen sa) og passer derfor til (lydmulti)
Even N. Boberg
Servicetekniker / lampetgeneral

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Multisystem

Legg inn av Joachim »

Du får nå soca med 37 pinner til 12 par hvertfall. Brukt de til audio jeg,

http://www.socapex.com/products.htm
Mvh
Joachim Venberget
Svar