Soundcraft MH3 vs. Yamaha M7CL

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Brukeravatar
kleistad
Active Member
Innlegg: 151
Registrert: 20 jul 2007, 00:28
Sted: Alta

Re: Soundcraft MH3 vs. Yamaha M7CL

Legg inn av kleistad »

yamaha sin software er da ikke treg! mange digitale lydduppeditter som er mye tregere i responsen enn yamaha sine digitale miksere... men det er nå bare min mening
Kristoffer Leistad
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Re: Soundcraft MH3 vs. Yamaha M7CL

Legg inn av Joachim »

Høres ut som noen har jobba på første generasjon Yamaha digital her.. :lol: :lol:
Men så har ikke jeg jobba på siste eller da.. :?
Mvh
Joachim Venberget
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Soundcraft MH3 vs. Yamaha M7CL

Legg inn av lydonen »

Jeg synes heller ikke at Yamaha har treigt software, det er kjapt og fint over hele linja på M7CL i hvertfall.

Og som andre sier her, ved å sette opp miksen riktig med user defined keys og layer er ingenting mange knappetrykk unna. Veldig kjapt og greit å jobbe på er min mening.

Tror Bealtes hadde likt både LS9 og PM5D forresten, i følge konstruktøren er visstnok lyden meget lik i de to.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Soundcraft MH3 vs. Yamaha M7CL

Legg inn av olegutten »

Jeg synes fremdeles at det er litt mer knotete å jobbe på LS 9 enn på en analog mikser. Men regner nok med at dette skal gå bedre etterhvert. Tror nok også at miksere med touch panel er kjappere å jobbe på enn LS 9.....
Brukeravatar
kleistad
Active Member
Innlegg: 151
Registrert: 20 jul 2007, 00:28
Sted: Alta

Re: Soundcraft MH3 vs. Yamaha M7CL

Legg inn av kleistad »

helt enig, alle digitale miksere skulle hatt touchscreen...
Kristoffer Leistad
Øyvind
Active Member
Innlegg: 164
Registrert: 12 apr 2007, 14:34
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Soundcraft MH3 vs. Yamaha M7CL

Legg inn av Øyvind »

kleistad skrev:helt enig, alle digitale miksere skulle hatt touchscreen...
Hvor mye mer ville ikke LS9 kostet hvis det hadde vært toutchscrean på den? Det LS9 scorer høyt på er å være digital uten å være svindyr. Utover det synes jeg toutchscreen er en veldig god ting.
Mvh Øyvind Bjørge
Brukeravatar
kleistad
Active Member
Innlegg: 151
Registrert: 20 jul 2007, 00:28
Sted: Alta

Re: Soundcraft MH3 vs. Yamaha M7CL

Legg inn av kleistad »

hvor mye mer tror du den hadde kosta med touchscreen? alt slags drit har jo touchscreen nå om dagen, tror ikke det er den dyreste teknologien!
Kristoffer Leistad
Øyvind
Active Member
Innlegg: 164
Registrert: 12 apr 2007, 14:34
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Soundcraft MH3 vs. Yamaha M7CL

Legg inn av Øyvind »

Vel, hva slags prisstrategi Yamaha har legger ikke jeg meg opp i. De har nok kontroll på det selv. :lol: Men mine år på BI har lært meg hva ordet differansiering betyr. Dvs diferansiering i pris og kvalitet/funksjon. Når en og samme produsent skal selge to forskjellige digitale miksere i 32 ch utgave for eks så må det være store forskjeller når prisforskjellene også skal være så store som de er. De må skille seg nok ut for at prisforskjellene skal kunne legitimeres. Så det handler nødvendigvis ikke så mye om hvor dyr teknologien er, men mer om regn (edit) produkt/prisstrategi.
Mvh Øyvind Bjørge
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Re: Soundcraft MH3 vs. Yamaha M7CL

Legg inn av lydonen »

Vi gjorde en lokal UKM i helga hvor FOH-tekniker måtte ha vikar på dag 2 etter å ha avviklet og lagret alle prøver på dag 1 på LS9.
Vikaren avviklet uten problemer, noe som ville ha vært umulig med analogt bord. Sa noen workflow. Arrangør var kjempefornøyde med lyden også, selv om ølsalg ikke var en målbar faktor på dette arangementet ;-)
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
kleistad
Active Member
Innlegg: 151
Registrert: 20 jul 2007, 00:28
Sted: Alta

Re: Soundcraft MH3 vs. Yamaha M7CL

Legg inn av kleistad »

ja, digitalt er genialt!
Kristoffer Leistad
Svar