Ørepropper for lydbransjen!

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Espen Hammer
Pro Member
Innlegg: 441
Registrert: 11 apr 2006, 22:39
Sted: Trondheim

sier seg selv.

Legg inn av Espen Hammer »

om man skal stå med ørepropper å skru FOH, så må man jo levere ut lignende til publikum å da, kan bli dyrt det. i monitor verden å scene arbeider verden så er det helt kurrant ja.
Ole Hansen

Legg inn av Ole Hansen »

Firmaet i Stavanger heter Starkey og har tlf 51820080. Proppene koster ca 1500,-. Formstøpingen i øret er kjapt gjort på legesenter el. Selv gjorde jeg det på bedriftshelsetjenesten der jeg jobber. Mine demper 15db. Alternativet var vel også 25db. De demper ikke jevnt nok etter min mening til å kjøre lyd med, men er geniale å ha med på konsert, utesteder med livemusikk/skriking/skråling, under opprigg på scenen når trommisen dæljer løs, gitaristen prøver å vrenge elementet sitt ol. Også fine å bruke hele tiden når en er systemtekniker, men er helt enig i at det er fy å utsette publikum for høyere lyd en en selv.
Brukeravatar
Trond
Pro Member
Innlegg: 586
Registrert: 23 jun 2003, 18:21
Sted: Sogndal
Kontakt:

Legg inn av Trond »

Bruker propper under rigg, spesielt viss det er lydprøve eller tromme testing osv. Greitt å bruke på monitor og, men da under showet, er jo lette å ta ut viss du vil lytte nærmere på ein kurs.

Kan hende eg bruker dei på foh og, men aldri på konsert, berre på type event/party osv der folk er drita fulle osv. Ikkje på grunn av at det er høgt eller noko, er berre digg å kunne slappe av litt, spesielt viss det er bandstand eller noko der du har 7-8 band på rappen.

Greitt å ha når det er gjestetekniker og, viss han vil spele høgt og stygt så er det greitt for meg.

Propper er eit fantastisk verktøy og absolutt verdt 2000 kr.
Trond Øyre - Øyre Lyd

Less is more
Even N.B.
Active Member
Innlegg: 171
Registrert: 03 apr 2007, 01:07
Sted: Oslo

Legg inn av Even N.B. »

Jeg kjøpte et par EARUltraTech og de funka veldig bra.
Han i kassa sa at Alpine MusicSafe var vanskelige å få satt ordentlig inn i ørene for å få dempa ordentlig.
Even N. Boberg
Servicetekniker / lampetgeneral

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
BergLove
Newbie
Innlegg: 7
Registrert: 29 aug 2006, 15:55

Legg inn av BergLove »

sand skrev:Det er ett firma i Stavanger som formstøper ørepropper som gir en jevn frekvensgang.
Typisk nok legger de om nettsidene sine nå, så produktene er ikke lista opp der for øyeblikket, men de proppene som er aktuelle for oss heter ER-9 eller ER-15. De demper med 9 eller 15 db. Er også en variant som demper enda mer, men er husker ikke i farten hvor mye.
Ta en titt på http://www.starkey.no så finner du i hvert fall kontaktinfo.
Siden støpte propper koster en del lønner det seg ikke for en på 15 år å kjøpe seg slike. Man bør vente til øret er fullt utvokst osv. Slike vanlige "musikerpropper" man får kjøpt på den lokale musikksjappa til rundt 200-300,- spenn funker fint til å begynne med.
Morgan Cane spiser ikke klubb..
- Thomas Stenkjær -
Svar