hvilke trådløse system liker dere?

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

hvilke trådløse system?

Shure
29
33%
Audio-Technica
4
5%
Sennheiser
43
49%
Akg
11
13%
Trantec
1
1%
 
Stemmer totalt: 88

Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Sennheiser eier vel Neumann?
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
JAS
Active Member
Innlegg: 298
Registrert: 14 sep 2006, 15:06
Sted: Sandefjord

Legg inn av JAS »

Pål Michael Bratås skrev:Hvor har du sett dette JAS? Jeg har heller aldri sett Neumann hoder på noe annet enn Sennheiser. De kjører jo ett tett samarbeid ellers.
på "Abba in symphony" i Sandefjord i fjor sommer.
Jeg var ikke med på å sjekke selv, men han som gjorde det sa at det var Audio-Technica med Neuman.....
Kan jo hende at han tok feil da.........
"Speed has never taken a single life,
suddenly becomming stationary, THAT`S the killer" - Jeremy Clarkson
Anders Svinndal
Active Member
Innlegg: 92
Registrert: 08 jun 2006, 14:41
Sted: Oslo

Legg inn av Anders Svinndal »

Hadde Shure UHF-R på prøve med det nye KSM9 hodet. Det fungerte veldig bra synes jeg. Svært brukervennlig med automatisk frekvensvalg på mottager og synkronisering av sender så man slipper å sitte å fikle med små knapper for å velge frekvens. KSM9 låt åpent og fint (som Neumann KMS105), men tightere i bunnen. Synes Neumann låter veldig fint, jeg, men når det drar seg til med mye lyd på scenen ville jeg nok foretrekke Shure...

Anders
Vegar E
Newbie
Innlegg: 39
Registrert: 30 nov 2003, 14:02
Sted: Sandvika
Kontakt:

Legg inn av Vegar E »

JAS skrev:
Pål Michael Bratås skrev:Hvor har du sett dette JAS? Jeg har heller aldri sett Neumann hoder på noe annet enn Sennheiser. De kjører jo ett tett samarbeid ellers.
på "Abba in symphony" i Sandefjord i fjor sommer.
Jeg var ikke med på å sjekke selv, men han som gjorde det sa at det var Audio-Technica med Neuman.....
Kan jo hende at han tok feil da.........
Det forklarer litt...
Espen brukte både Audio-Technica og Neumann, to av hver. Han lånte faktisk Neumann av meg et par dager da micen til stjerna tok kvelden en forestilling. :wink:
Vegar Engebretsen
Brukeravatar
JAS
Active Member
Innlegg: 298
Registrert: 14 sep 2006, 15:06
Sted: Sandefjord

Legg inn av JAS »

forklarer saken, ja :)
men brukte han AT eller Sennheiser systemer til Neumanene?
"Speed has never taken a single life,
suddenly becomming stationary, THAT`S the killer" - Jeremy Clarkson
Vegar E
Newbie
Innlegg: 39
Registrert: 30 nov 2003, 14:02
Sted: Sandvika
Kontakt:

hoder

Legg inn av Vegar E »

Til Neumann brukte han Sennheiser.
Vegar Engebretsen
Brukeravatar
JAS
Active Member
Innlegg: 298
Registrert: 14 sep 2006, 15:06
Sted: Sandefjord

Legg inn av JAS »

Da er saken oppklart.
Jeg ber ydmykt om tilgivelse for mine påstander :oops:
"Speed has never taken a single life,
suddenly becomming stationary, THAT`S the killer" - Jeremy Clarkson
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Legg inn av Tom Hansen »

[quote="Arnstein"]Tja, har vel glemt mipro, samson, ev, toa, lem, jts og ett par andre :)

Vi har reist land og strand rundt med sennheiser i alle år. Om sommeren har vi rundt 16 system i bruk, på vinteren er vi oppe i 24+. (gamle 300systemet)


Går det bra med over 24 stk i 300 serien?
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Brukeravatar
Arnstein
Newbie
Innlegg: 49
Registrert: 28 mai 2004, 19:45
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av Arnstein »

Tom skrev:Går det bra med over 24 stk i 300 serien?
Beklager, må nevnes at 8 av disse er in-ear's...

Men, det går fint ann å klemme inn flere enn 16/20 x 300/500 systemer sammtidig. Må bare trimme frekvensene litt. Vi har også med to systemer som går litt over 820MHz, som spare.
Brukeravatar
Tom Hansen
Pro Member
Innlegg: 367
Registrert: 19 jan 2006, 22:06
Sted: 9325 Bardufoss
Kontakt:

Legg inn av Tom Hansen »

Vi har kjørt 8 ew 100, og 8 ew300 G2 samtidig, og det går fint.
Vet du hvor mange 300 G2 man kan kjøre samtidig?
Er det mulig å presse inn 20 stk?
Tom Hansen
_________________
he-he. Hadde vært artig å testa basstromma på anlegget til Pink Floyd......mens Eddie hørte på.
Brukeravatar
TorjeG
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 06 aug 2005, 19:21
Sted: Tromsø
Kontakt:

Legg inn av TorjeG »

Her kommer da hele historien bak mitt litt plumpe utsagn om MiPro tidligere.

Påstand: Det er noe f***** drit og bør skys som pesten.

Vi skulle gjøre en produksjon med kulturskolen som, litt på sparebaggen, ønsket å bruke sitt eget flunkende nye og kjempe hippe MiPro 700-serie trådløssystem. De hadde nemlig kjøpt 32 systemer som de var kjempefornøyde med.
Torje: "32 systemer, sir du? Det har da jeg aldri hørt at går an på et såpass billig system..."
Men i god tro på at noen kanskje hadde funnet opp kruttet på nytt, og at systemet faktisk ville fungere, la vi vår skepsis ligge igjen hjemme, og dro på jobb med et åpent sinn og bare god stemning.

Men akk, systemet fungerte ikke. Vi fikk faktisk ikke mer enn en tredjedel til å spille i lag uten drop-outs og støy og sånne ekle ting. Vi uttrykker vår misnøye, og får de som solgte systemet til å sette det opp sånn som fabrikken sier.
Like ille.
I sin desperasjon over å ha solgt et system som slettes ikke virker, kommer importøren flygende inn fra oslo for å fikse opp i sakene. Meeen selv ikke han med sin pc-med-progamvare greier å lage mer rett enn galt.
Forestillinga gjennomføres med solister som detter ut, sprak og knitring, og korister som ikke høres. Rett og slett flaut på vår vegne der vi satt med ellers ganske hipt utstyr.

Det systemet vi derimot kunne stole på under forestillinga var husets gamle shuretrådløs med B87 hoder.

Så etter min mening:
Ligg unna MiPro.
Takk.
Torje Helland Graff
Lydproduksjon Tromsø
Brukeravatar
lydonen
Pro Member Silver
Innlegg: 1197
Registrert: 25 apr 2004, 12:34
Sted: vadsø
Kontakt:

Legg inn av lydonen »

Jeg kjøpte en del Mipro 707-systemer for noen år siden.

Mipro ja..
Som frittstående enkeltenheter funker de brukbart, men gir ingen Rolls-Royce feeling for å si det sånn.

Jeg synes menyene og ACT-oppsettet er tungrodd og lite intuitivt.
Driftssikkerhet og byggekvalitet er ikke god, tre-fire år gamle systemer lever ikke lengre i dag.
Hodebøylene er ubehagelige å ha på, de "siger" ned ved bruk og de låter ikke spesielt bra.
Lett å få frekvenskræsj når flere som bruker Mipro går inntil hverandre på scenen, det låter ofte metallisk da..

Så TorjeG har min fulle støtte. Jeg synes JTS er enklere, solidere, billigere og bedre enn Mipro. Spesielt omnihodebøylene er mye-mye bedre.
Lydonen. Your 1000+ Lydforum post-whore..
Brukeravatar
Arnstein
Newbie
Innlegg: 49
Registrert: 28 mai 2004, 19:45
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg inn av Arnstein »

Tom skrev:Vi har kjørt 8 ew 100, og 8 ew300 G2 samtidig, og det går fint.
Vet du hvor mange 300 G2 man kan kjøre samtidig?
Er det mulig å presse inn 20 stk?
20 går helt fint, med 100Khz båndbredde. Har hørt om de som har presset inn 32+. Litt skummelt dette pga. nor/peak deviation.
Brukeravatar
Hallgeir
Active Member
Innlegg: 261
Registrert: 26 okt 2003, 19:06
Sted: Oslo

Legg inn av Hallgeir »

Jeg har kjørt jobb med 21 enheter sennheizzzer 500. Funket fett det. Gikk ut over de lovlige frekvensene though.
Eneste problemet var at når senderene ble skrudd av tok NRK2 over. Ikke så gøy når NRK2 Svisj kommer ut i alle monitorene etter show... Var en litt slitsom opplevelse som jeg helst bare vil glemme.

Trådløst er pes...
H_a_l_l_g_e_i_r V_i_g_e heter jeg. Jeg ER paranoid!
Espen Helgor
Newbie
Innlegg: 5
Registrert: 03 des 2006, 21:28
Sted: Oslo

Hvilke mikrofoner Espen brukte.....

Legg inn av Espen Helgor »

Ville bare oppklare det JAS tok opp tidligere her, og som Vegard helt riktig påpekte:

Ja jeg benyttet to stk trådløse Sennheiser mikker med Neuman hode, og to stk Audio Technica EAW-5400 mikker med Audio-Technicas eget hode.
AT mikken har et relativt stort kondensatormembran som er hentet fra AT's stormembran studio mik AT-4050
(Året før benyttet jeg 4 Audio-Technica.)

Årsaken var egenlig at den ene av artistene ønsket seg det Neuman hodet, men siden det ikke er så mange slike mikker tilgjengelige for utleie i Norge valgte jeg å bruke AT på de to siste vokalene.

Jeg liker faktisk begge mikkene veldig godt, selv om Neumanen kanskje er noe trangere og gir litt bedre gain før feadback, og dermed muligens såvidt tar ledelsen.
AT mikken er etter min mening meget bra, og hvis du tar prisen med i beregningen kommer den jo veldig godt ut... (og dette sier jeg ikke fordi jeg tidligere jobbet hos Scandec som selger den - de som måtte kjenne meg vet jeg pleier å si hva jeg mener, og gjorde det også tidligere!)

- og til Vegard; takk for hjelpen !!! Skylder deg vel en tjeneste for den... :)
Ja, du MÅ gjøre en beregning før du henger opp line-arrayet ditt !!!!!!!!
Svar