Sub dekning

Her diskuteres alt innen PA

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Hans A. Moen
Active Member
Innlegg: 270
Registrert: 01 mar 2008, 02:32
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Sub dekning

Legg inn av Hans A. Moen »

Hvilket program bruker dere for å simulere dette????
toraabe

Re: Re:

Legg inn av toraabe »

Helge A. Bentsen skrev:
toraabe skrev:
Joachim skrev:Intressant. Trur jaggu jeg skal ta meg bryet og lese litt mere der.
Kansje det enda finnes håp for å få SB1000 til å funke? Makan til oppskrytt sub, ett prakteksempel på problematikken du beskriver.

Rockefeller er et slikt eksempel.
Synes alltid det er altfor lite bunn der.
Slapp og lite trykk ...
uansett hvor jeg har vært i rommet
Nå er jo subbene på Rockefeller i praksis flydd. De står jo på et hengegulv med hulrom under. Det skjer saker og ting der når det blir mye folk som stiver av resonansen i gulvet.

Kunne ha vært smart å fyllt op det hulrommet med grus og subbus ;)

Eller hvorfor ikke bygge noen sinnsyke horn nedi det gulvet ( gamle bassenget)
Det har sikkert betongvegger så betongstøpt horn med en 10-12 24 tommers PD elemter hadde da sikkert gjort susen :)
Helge A. Bentsen
Pro Member Gold
Innlegg: 1208
Registrert: 07 mar 2004, 16:03

Re: Re:

Legg inn av Helge A. Bentsen »

Helge A. Bentsen skrev:
toraabe skrev:
Joachim skrev:Intressant. Trur jaggu jeg skal ta meg bryet og lese litt mere der.
Kansje det enda finnes håp for å få SB1000 til å funke? Makan til oppskrytt sub, ett prakteksempel på problematikken du beskriver.

Rockefeller er et slikt eksempel.
Synes alltid det er altfor lite bunn der.
Slapp og lite trykk ...
uansett hvor jeg har vært i rommet
Nå er jo subbene på Rockefeller i praksis flydd. De står jo på et hengegulv med hulrom under. Det skjer saker og ting der når det blir mye folk som stiver av resonansen i gulvet.
Etter å tuna opp en rigg i dag med kf750/sb1000 vil jeg anbefale alle som har sb1000 til å kjøpe seg ux8800-prosessoren til eaw. Den gjør noe veldig rett når det gjelder prossesering av sb1000, de gikk i fra å være halvfeite og slappe til å bli noen skikkelige monstre som ble utrolig godt integrert med kf750-toppene. Kjørte greybox-settings, med litt eksperimentering havna jeg på en delefrekvens på 95hz og +6dB relativ gain mellom sb1000/kf750, og det låt konge.
toraabe

Re: Sub dekning

Legg inn av toraabe »

Da er det jo håp for å få litt skyv på rockefeller.
Og det er sant at jeg selv etter å ha vært på flere konserter md SB1000 så virker de litt slappe og seige.
Nesten på en måte som om de er for dypt tunet sett i forhold til egenskapene på elementene og kassa generelt...
Svar