Turbosound

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Joachim skrev:Frodelyd:

Jeg har vært med på utendørs gigs med Meyer SP i så store kvanta som du ikke klarer å forestille deg i så dårlig vær at jeg selv endte opp med seriøs lungebetennelse mens samtlige meyer SP-bokser var like inntakte!!!


:twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil:
Vi blir nok ikke enig her men, sp kasser er ikke alltid det ideele.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Frodelyd skrev:
Joachim skrev:Frodelyd:

Jeg har vært med på utendørs gigs med Meyer SP i så store kvanta som du ikke klarer å forestille deg i så dårlig vær at jeg selv endte opp med seriøs lungebetennelse mens samtlige meyer SP-bokser var like inntakte!!!


:twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil:
Vi blir nok ikke enig her men, sp kasser er ikke alltid det ideele.
Du får gjerne prøve og forklare det for de som bruker det på noen av de største gigene i UK. du hører tydeligvis ikke på meg. De har en drøss EAW også men det er ikke SP eller ikke det står på hva som blir brukt til hva. men du vet jo best som går første året på NISS og greier. Skikkelige greier det. Hilse PA lærern din fra meg du.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Joachim skrev:
Frodelyd skrev:
Joachim skrev:Frodelyd:

Jeg har vært med på utendørs gigs med Meyer SP i så store kvanta som du ikke klarer å forestille deg i så dårlig vær at jeg selv endte opp med seriøs lungebetennelse mens samtlige meyer SP-bokser var like inntakte!!!


:twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil:
Vi blir nok ikke enig her men, sp kasser er ikke alltid det ideele.
Du får gjerne prøve og forklare det for de som bruker det på noen av de største gigene i UK. du hører tydeligvis ikke på meg. De har en drøss EAW også men det er ikke SP eller ikke det står på hva som blir brukt til hva. men du vet jo best som går første året på NISS og greier. Skikkelige greier det. Hilse PA lærern din fra meg du.
Er du sur nå, om du vil ha en virkelig konstruktiv diskusjon om fordeler og ulemper med SP. Så ring eller mail Bjørn Aarseth i Nrk .

Tlf,nr:23048512 mailto:bjorn.aarseth@nrk.no

Du må da være åpen for at SP ikke alltid er det optimale, det finnes grunner til at over 80 prosent av PA riggene som brukes i dag ikke er SP.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Frodelyd skrev:
Joachim skrev:
Frodelyd skrev: Vi blir nok ikke enig her men, sp kasser er ikke alltid det ideele.
Du får gjerne prøve og forklare det for de som bruker det på noen av de største gigene i UK. du hører tydeligvis ikke på meg. De har en drøss EAW også men det er ikke SP eller ikke det står på hva som blir brukt til hva. men du vet jo best som går første året på NISS og greier. Skikkelige greier det. Hilse PA lærern din fra meg du.
Er du sur nå, om du vil ha en virkelig konstruktiv diskusjon om fordeler og ulemper med SP. Så ring eller mail Bjørn Aarseth i Nrk .

Tlf,nr:23048512 mailto:bjorn.aarseth@nrk.no

Du må da være åpen for at SP ikke alltid er det optimale, det finnes grunner til at over 80 prosent av PA riggene som brukes i dag ikke er SP.
Nei du vet jo best du. Han får ringe Andrew da som er meyer guru på PA fronten når det gjelder store utendørs ting i England og snakke for seg om han klarer snakke Engelsk, det har vel aldri vært noe krav i NRK. Langt mindre PA kompetanse. Dette er andre gang du referer til en duden i NRK. Klarer du ikke svare for deg selv når du blir parkert? Kan du ikke bare melde pass? Og kansje grunnen til de 80% har noe med at de enda ikke har klart og utvikle en amp som passer i allerede eksisterende kasser og kansje må komme opp med en helt ny product range? Kansje Meyer ligger litt foran de fleste?
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Joachim skrev:
Frodelyd skrev:
Joachim skrev: Du får gjerne prøve og forklare det for de som bruker det på noen av de største gigene i UK. du hører tydeligvis ikke på meg. De har en drøss EAW også men det er ikke SP eller ikke det står på hva som blir brukt til hva. men du vet jo best som går første året på NISS og greier. Skikkelige greier det. Hilse PA lærern din fra meg du.
Er du sur nå, om du vil ha en virkelig konstruktiv diskusjon om fordeler og ulemper med SP. Så ring eller mail Bjørn Aarseth i Nrk .

Tlf,nr:23048512 mailto:bjorn.aarseth@nrk.no

Du må da være åpen for at SP ikke alltid er det optimale, det finnes grunner til at over 80 prosent av PA riggene som brukes i dag ikke er SP.
Nei du vet jo best du. Han får ringe Andrew da som er meyer guru på PA fronten når det gjelder store utendørs ting i England og snakke for seg om han klarer snakke Engelsk, det har vel aldri vært noe krav i NRK. Langt mindre PA kompetanse. Dette er andre gang du referer til en duden i NRK. Klarer du ikke svare for deg selv når du blir parkert? Kan du ikke bare melde pass?
Han Bjørn er Sivil Ingeniør i Audio elektronikk derfor refererer jeg til ham.
Han har en del kunnskap når det gjelder fordeler og ulemper med SP eller passivt. Derfor tenkte jeg at du kunne diskutert litt med ham om dette.

Men tror aldri vi blir enige, men min mening er at SP er ikke alltid løsningen.
Selv om Meyersound er utrolig bra, så finnes det grunner til at b.la annet EAW ikke har lagd SP versjoner av kassene sine i 750 730 760 og 850 serien sin.
Husker jeg ikke helt feil så er også EAW verdens største produsent av PA høytalere.
En annen ting er hvorfor bruker ikke Clair Brothers SP Pa det står jo ikke å hviler på Økonomien hos Verdens største PA utleie firma.

Som jeg prøver å si, det har sine grunner.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Burde ikke du vært på skolen nå Frodelyd?
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Joachim skrev:Jeg har sendt ham en mail. Så får vi se.
Jepp du får nok en liste fra ham , han har mye argumeneter for og i mot mye rart.
Har diskutert mye rart med han, han er en Guru på elektronikk.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Frodelyd skrev:
Joachim skrev:Jeg har sendt ham en mail. Så får vi se.
Jepp du får nok en liste fra ham , han har mye argumeneter for og i mot mye rart.
Har diskutert mye rart med han, han er en Guru på elektronikk.
Det har han sikkert. Det er mye rart med ymse SP systemer men som det alltid har vært med Meyer så er det gjennomført. Og hvis du kan motsi meg på hvorfor ett av UK's største PA-firmaer kjører Meyer SP og ikke har noen av de problemene du nevner så be my guest, vi kan være venner Spessielt hvis du rusler ned i B11 og slenger like mye drit, det skal det stå respekt av.

Joachim
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Joachim skrev:
Frodelyd skrev:
Joachim skrev:Jeg har sendt ham en mail. Så får vi se.
Jepp du får nok en liste fra ham , han har mye argumeneter for og i mot mye rart.
Har diskutert mye rart med han, han er en Guru på elektronikk.
Det har han sikkert. Det er mye rart med ymse SP systemer men som det alltid har vært med Meyer så er det gjennomført. Og hvis du kan motsi meg på hvorfor ett av UK's største PA-firmaer kjører Meyer SP og ikke har noen av de problemene du nevner så be my guest, vi kan være venner Spessielt hvis du rusler ned i B11 og slenger like mye drit, det skal det stå respekt av.

Joachim
hehe men som jeg sa, Verdens største PA firma Clair Brothers bruker ikke SP rigger. Men smaken er som baken delt på midten. Og vi to sitter på hver vår skinke. :-) hehe.

hva er forresten B11??
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Frodelyd skrev:
Joachim skrev:
Frodelyd skrev: Jepp du får nok en liste fra ham , han har mye argumeneter for og i mot mye rart.
Har diskutert mye rart med han, han er en Guru på elektronikk.
Det har han sikkert. Det er mye rart med ymse SP systemer men som det alltid har vært med Meyer så er det gjennomført. Og hvis du kan motsi meg på hvorfor ett av UK's største PA-firmaer kjører Meyer SP og ikke har noen av de problemene du nevner så be my guest, vi kan være venner Spessielt hvis du rusler ned i B11 og slenger like mye drit, det skal det stå respekt av.

Joachim


hehe men som jeg sa, Verdens største PA firma Clair Brothers bruker ikke SP rigger. Men smaken er som baken delt på midten. Og vi to sitter på hver vår skinke. :-) hehe.

hva er forresten B11??
Kansje Clair har helt andre grunner enn det du tenker på?
B11 = Brenneriveien 11. De bruker M3D og M2D inne som ute.
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Brenneriveien 11, avab cac lokaler :)
Lydforum Administrator/Pensjonist
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Joachim skrev:
Frodelyd skrev:
Joachim skrev: Det har han sikkert. Det er mye rart med ymse SP systemer men som det alltid har vært med Meyer så er det gjennomført. Og hvis du kan motsi meg på hvorfor ett av UK's største PA-firmaer kjører Meyer SP og ikke har noen av de problemene du nevner så be my guest, vi kan være venner Spessielt hvis du rusler ned i B11 og slenger like mye drit, det skal det stå respekt av.

Joachim


hehe men som jeg sa, Verdens største PA firma Clair Brothers bruker ikke SP rigger. Men smaken er som baken delt på midten. Og vi to sitter på hver vår skinke. :-) hehe.

hva er forresten B11??
Kansje Clair har helt andre grunner enn det du tenker på?
B11 = Brenneriveien 11. De bruker M3D og M2D inne som ute.
Ja men under tak, men snakket med Jan Terje i B11 i sommer. Og han fortalt det at det var enkelte jobber han bedre likte å bruke turbo Flashlighten på faktisk. Så de bruker ikke bare M serien.

Det finnes ingen ideel høytaler kasse elller rigg som passer til alt slik er det bare.

Det er ikke alt SP passer bra til og det er ikke alt passive kasser passer bra til.
Det er en grunn til at Avab har begge deler.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Men trur det har mer med fabrikat og spesifikasjoner enn hvorvidt de er SP eller ikke.
Hadde du jobbet mere med SP hadde du kansje skjønt at det bare gjør livet lettere. Når du har holdt på med PA en stund setter man pris på sånt.
En ulempe jeg skal gå med på er når ampen føkker opp og den henger 10 meter over hue ditt. men det finnes løsninger for det problemet også.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Joachim skrev:Men trur det har mer med fabrikat og spesifikasjoner enn hvorvidt de er SP eller ikke.
Hadde du jobbet mere med SP hadde du kansje skjønt at det bare gjør livet lettere. Når du har holdt på med PA en stund setter man pris på sånt.
En ulempe jeg skal gå med på er når ampen føkker opp og den henger 10 meter over hue ditt. men det finnes løsninger for det problemet også.
Jeg har gjort jobber både med Meyer, HK og Axys.

Er enig at det er praktisk på en del jobber men som jeg prøver å si.

Det finnes like mye gode passive alternativer. Som på enkelte jobber er mye mer praktisk en SP.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
bose
Active Member
Innlegg: 83
Registrert: 10 feb 2004, 23:51
Sted: Tønsberg

Legg inn av bose »

.
Sist redigert av bose den 03 aug 2004, 07:44, redigert 1 gang totalt.
Svar