Turbosound

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

John Idar Bakke skrev:Da begynner dette å ligne på noe Frodelyd. Vi begynte å bli litt skeptiske her skjønner du.. Håpet er jo at vi kan være litt hyggelige med hverandre innpå her også.
Jo, grunnene til at jeg skrur lyd er vel mange. En av dem er at det er vel det eneste jeg kan ordentlig. En annen er at det gir meg et salig kick når alt klaffer. Enda en er at det skaffer meg og familien tak over hodet og mat i kjøleskapet. osv osv.. Kjøpte du LA 460 til slutt da eller? De låter som det meste annet fea EAW mycket bra!

John I
Ja de ble kjøpt inn til Turne produksjonen jeg var på ja. LA 460 kassen låter helt kanon, + at det var veldig ok at man også kunne kjøre de passivt. Det var et par steder jeg bare brukte 2 topper med passiv deling.

Og det funket knall, kan anbefale de kassene ja.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Joachim skrev:
John Idar Bakke skrev:Se over. EP3 er den største av dem. EP1 er sub og EP 2 er toveis. Er nok bygd på samme lest som 460, men...
nei da, den het 400 å noe eller 600 å noe..
Uansett kan jeg minne om at en MSL4 kun inneholder 1 x 12" og 1 x 2" og en fet amp da seff:) Tenk så deilig det hadde vært i verden om alt hadde vært meyer, XLR og strøm, thats it. ingen prosessorer for folk å tukle med osv...
Men det finnes like mange ulemper som fordeler med aktive kasser som det finnes med passive.

Men den diskusjonen kan ta en evighet , så den gidder e ikke å starte med en gang.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Frodelyd skrev:
Joachim skrev:
John Idar Bakke skrev:Se over. EP3 er den største av dem. EP1 er sub og EP 2 er toveis. Er nok bygd på samme lest som 460, men...
nei da, den het 400 å noe eller 600 å noe..
Uansett kan jeg minne om at en MSL4 kun inneholder 1 x 12" og 1 x 2" og en fet amp da seff:) Tenk så deilig det hadde vært i verden om alt hadde vært meyer, XLR og strøm, thats it. ingen prosessorer for folk å tukle med osv...
Men det finnes like mange ulemper som fordeler med aktive kasser som det finnes med passive.

Men den diskusjonen kan ta en evighet , så den gidder e ikke å starte med en gang.
OK: Gi meg en ulempe med aktive da pleeeeaaase?
( Du får ikke brukt den ampen du har lyst til? Du får ikke lekt med en prosessor? )
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Mads Størkersen »

Joachim skrev: OK: Gi meg en ulempe med aktive da pleeeeaaase?
( Du får ikke brukt den ampen du har lyst til? Du får ikke lekt med en prosessor? )
Det er to ulemper, men den største er vel at man ikke får lagt skylda på prosessor eller amp dersom du ikke får det til å låte en kveld :wink:
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

EQ-Dvergen skrev:
Joachim skrev: OK: Gi meg en ulempe med aktive da pleeeeaaase?
( Du får ikke brukt den ampen du har lyst til? Du får ikke lekt med en prosessor? )
Det er to ulemper, men den største er vel at man ikke får lagt skylda på prosessor eller amp dersom du ikke får det til å låte en kveld :wink:
hehe legger meg flat for den

:lol: :lol:
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Hvorfor ikke bare innrømme at du har en dårlig dag? Det må da være lov det?..
J
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

John Idar Bakke skrev:Hvorfor ikke bare innrømme at du har en dårlig dag? Det må da være lov det?..
J
Ja ikke sant :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Shit happens!
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Joachim skrev:
Frodelyd skrev:
Joachim skrev: nei da, den het 400 å noe eller 600 å noe..
Uansett kan jeg minne om at en MSL4 kun inneholder 1 x 12" og 1 x 2" og en fet amp da seff:) Tenk så deilig det hadde vært i verden om alt hadde vært meyer, XLR og strøm, thats it. ingen prosessorer for folk å tukle med osv...
Men det finnes like mange ulemper som fordeler med aktive kasser som det finnes med passive.

Men den diskusjonen kan ta en evighet , så den gidder e ikke å starte med en gang.
OK: Gi meg en ulempe med aktive da pleeeeaaase?
( Du får ikke brukt den ampen du har lyst til? Du får ikke lekt med en prosessor? )
Slutter ampen i kassa å spille får du ikke brukt høytaleren, det er lettere å få takk i en erstatnings amp ennn en kasse.

Vekta på kassene øker drastisk.

Tåler ikke like mye fuktighet som passive kasser.

Det finnes jo mange ulemper. og selfølgelig noen fordeler.
Sist redigert av Frode Trondahl den 25 feb 2004, 18:44, redigert 1 gang totalt.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Mads Størkersen
Site Admin
Innlegg: 255
Registrert: 05 jun 2003, 16:18
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Mads Størkersen »

John Idar Bakke skrev:Hvorfor ikke bare innrømme at du har en dårlig dag? Det må da være lov det?..
J
ALDRI!!! :wink:

Ærlig talt, det er ikke mange som sier: "Fet rigg, men i dag hadde jeg ikke dagen min" De fleste slenger som regel ut ett eller annet med at (og dette er i beste fall): Nei fikk det ikke helt til i dag. Det var ett eller annet med bandet/tuninga/ampene/rommet/mikser/miker/lite tid/lite folk/for mye folk/for lite PA etc etc"

Jeg veit det finnes de som er ærlige, men man lever tross alt på sitt rykte og derfor tror jeg mange tøyer sannhetene litt og skylder ofte på noe annet enn seg selv.
Mvh
Mads Størkersen

Lydforum Admin
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Frodelyd skrev:
Joachim skrev:
Frodelyd skrev: Men det finnes like mange ulemper som fordeler med aktive kasser som det finnes med passive.

Men den diskusjonen kan ta en evighet , så den gidder e ikke å starte med en gang.
OK: Gi meg en ulempe med aktive da pleeeeaaase?
( Du får ikke brukt den ampen du har lyst til? Du får ikke lekt med en prosessor? )[/quote

Slutter ampen i kassa å spille får du ikke brukt høytaleren, det er lettere å få takk i en erstatnings amp ennn en kasse.

Vekta på kassene øker drastisk.

Tåler ikke like mye fuktighet som passive kasser.

Det finnes jo mange ulemper. og selfølgelig noen fordeler.
Vel jeg har nå jobbet en del med meyer SP rigg og ryker en amp har vi spare på plass innen 24 timer om vi ikke har med. Har du med spare amp til enhver tid?
Vekta på kassa øker ikke drastisk, den øker men ikke drastisk, det finnes tyngre ting enn MSL4....
Meyer tåler like mye fuktighet som andre kasser, riktig nok driter du deg ut om du legger kassa med ampen opp i regnet!
Driftsikkerheten på meyer's SP amper er langt høyere enn enn gjennomsnittsamp...

OK???
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Joachim skrev:
Frodelyd skrev:
Joachim skrev: OK: Gi meg en ulempe med aktive da pleeeeaaase?
( Du får ikke brukt den ampen du har lyst til? Du får ikke lekt med en prosessor? )[/quote

Slutter ampen i kassa å spille får du ikke brukt høytaleren, det er lettere å få takk i en erstatnings amp ennn en kasse.

Vekta på kassene øker drastisk.

Tåler ikke like mye fuktighet som passive kasser.

Det finnes jo mange ulemper. og selfølgelig noen fordeler.
Vel jeg har nå jobbet en del med meyer SP rigg og ryker en amp har vi spare på plass innen 24 timer om vi ikke har med. Har du med spare amp til enhver tid?
Vekta på kassa øker ikke drastisk, den øker men ikke drastisk, det finnes tyngre ting enn MSL4....
Meyer tåler like mye fuktighet som andre kasser, riktig nok driter du deg ut om du legger kassa med ampen opp i regnet!
Driftsikkerheten på meyer's SP amper er langt høyere enn enn gjennomsnittsamp...

OK???
Men jeg har hvert borti jobber der jeg har satt ampene i henger eller laste bil for å sørge for at disse er tørre til en hver tid å strekt Høytaler kablene til riggen derfra. Mye fordi ampene ikke ville tålt fuktigheten.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

EQ-Dvergen skrev:
John Idar Bakke skrev:Hvorfor ikke bare innrømme at du har en dårlig dag? Det må da være lov det?..
J
ALDRI!!! :wink:

Ærlig talt, det er ikke mange som sier: "Fet rigg, men i dag hadde jeg ikke dagen min" De fleste slenger som regel ut ett eller annet med at (og dette er i beste fall): Nei fikk det ikke helt til i dag. Det var ett eller annet med bandet/tuninga/ampene/rommet/mikser/miker/lite tid/lite folk/for mye folk/for lite PA etc etc"

Jeg veit det finnes de som er ærlige, men man lever tross alt på sitt rykte og derfor tror jeg mange tøyer sannhetene litt og skylder ofte på noe annet enn seg selv.
Nå har vel jeg såpass dårlig rykte at det spiller vel ingen som helst rolle hva jeg sier. Dere tror vel ikke på meg likevel!! :D
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Frodelyd skrev:
Joachim skrev:
Frodelyd skrev: Vel jeg har nå jobbet en del med meyer SP rigg og ryker en amp har vi spare på plass innen 24 timer om vi ikke har med. Har du med spare amp til enhver tid?
Vekta på kassa øker ikke drastisk, den øker men ikke drastisk, det finnes tyngre ting enn MSL4....
Meyer tåler like mye fuktighet som andre kasser, riktig nok driter du deg ut om du legger kassa med ampen opp i regnet!
Driftsikkerheten på meyer's SP amper er langt høyere enn enn gjennomsnittsamp...

OK???
Men jeg har hvert borti jobber der jeg har satt ampene i henger eller laste bil for å sørge for at disse er tørre til en hver tid å strekt Høytaler kablene til riggen derfra. Mye fordi ampene ikke ville tålt fuktigheten.
Tenk så mye jobb du hadde spart om det hadde vært meyer SP :D :D :D
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Joachim skrev:
Frodelyd skrev:
Joachim skrev: Men jeg har hvert borti jobber der jeg har satt ampene i henger eller laste bil for å sørge for at disse er tørre til en hver tid å strekt Høytaler kablene til riggen derfra. Mye fordi ampene ikke ville tålt fuktigheten.
Tenk så mye jobb du hadde spart om det hadde vært meyer SP :D :D :D
Det ville ikke funket med med Meyer SP de ville ha druknet.

Men som du sa det tar 24 timer å få tak i en nye amp til kassene om noe streiker.

Jeg skaffer lett ekstra amper til passive kasser i løpet av 1 time.
I de fleste tilfeller så kan man jo også trikse å mikse litt slik at man kutter bort en amp i racket, men fortsatt klarer å drive riggen.
Det er jo bare å belaste ampene litt ekstra når slikt oppstår.

Men self power er ikke den opptimale løsninga alltid. Hadde det hvert det, ville alle leverandører levert bare SP kasser. Og slik er det ikke. Det har sine grunner.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Frodelyd:

Jeg har vært med på utendørs gigs med Meyer SP i så store kvanta som du ikke klarer å forestille deg i så dårlig vær at jeg selv endte opp med seriøs lungebetennelse mens samtlige meyer SP-bokser var like inntakte!!!


:twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil:
Sist redigert av Joachim den 25 feb 2004, 23:14, redigert 1 gang totalt.
Svar