Turbosound

Her kan du diskutere produkter

Moderatorer: Rune Skramstad, Mads Størkersen

Svar
olegutten
Active Member
Innlegg: 184
Registrert: 21 feb 2004, 20:02
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg inn av olegutten »

Kenneth skrev:Og når du ikke har gjort annet enn pianobar parties så kan man jo ikke forlange noe særlig kunnskap fra en stakkar... opprivende bra å begynne første innlegg med en slik melding!!

Lydcompaniet- hvilke system fører dere da mon tro??

*FullRange On A Stick? :idea:

Du er heldig du kenneth som er så flink og har gjordt så mye artig......
Kenneth Jensen
Pro Member
Innlegg: 640
Registrert: 15 jul 2003, 16:27
Sted: lillestrøm
Kontakt:

Legg inn av Kenneth Jensen »

Javel! Sier du det... Ja Iron Maiden setter jo standarden de vet du..haha
EAW er meget bra... Men det er Turbosound også..

Hadde jo vært fint om du kunne være litt mere presis i kritikken din da! Litt mer sakelig kanskje..
Istedenfor å konkludere med at Turbo låter grøt?
Lydforum Administrator/Pensjonist
Brukeravatar
Hoba
Pro Member
Innlegg: 436
Registrert: 03 aug 2003, 12:50
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Hoba »

John Idar Bakke skrev:Bare ett spørsmål: Frodelyd - hvem er du, hva gjør du og hvorfor det?
He he he he . . . . . .

Tja, si det ! :D :D :D
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Hoba skrev:
John Idar Bakke skrev:Bare ett spørsmål: Frodelyd - hvem er du, hva gjør du og hvorfor det?
He he he he . . . . . .

Tja, si det ! :D :D :D
Tja får vel innrømme at jeg går på NISS nå på Lydteknikk.
Og vurderer å ta akustikker utdanning på NTNU etter hvert.


Har hvert et år på Turne, med en musikal/konsert produksjon som lydtekniker.

Jobbet div med lydjobber for bl.a Team Lyd og media, Agder Lyd og FMU Lyd.

+ Gjort en hel del andre lyd jobber utenom dette , har fast avtale med Garnisonen i Sørvaranger ( Kirkenes der jeg drar opp en gang i året. For å kjøre lyd på et stort årlig arrangement der oppe.

Gjør litt div ellers når jeg prioriterer dette.

Noe mer du lurer på John Idar? Har pratet med deg en gang om noen priser på EAW LA 460 så jeg vet hvem du er:-)

Så nå er det noen andres tur til å avsløre deres hemmelige identitet:-)

Og jeg gjør lyd fordi det er både gøy og en spennende utfordring.

Hva er din grunn da John Idar
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Frodelyd skrev:
Hoba skrev:
John Idar Bakke skrev:Bare ett spørsmål: Frodelyd - hvem er du, hva gjør du og hvorfor det?
He he he he . . . . . .

Tja, si det ! :D :D :D
Tja får vel innrømme at jeg går på NISS nå på Lydteknikk.
Og vurderer å ta akustikker utdanning på NTNU etter hvert.


Har hvert et år på Turne, med en musikal/konsert produksjon som lydtekniker.

Jobbet div med lydjobber for bl.a Team Lyd og media, Agder Lyd og FMU Lyd.

+ Gjort en hel del andre lyd jobber utenom dette , har fast avtale med Garnisonen i Sørvaranger ( Kirkenes der jeg drar opp en gang i året. For å kjøre lyd på et stort årlig arrangement der oppe.

Gjør litt div ellers når jeg prioriterer dette.

Noe mer du lurer på John Idar? Har pratet med deg en gang om noen priser på EAW LA 460 så jeg vet hvem du er:-)

Så nå er det noen andres tur til å avsløre deres hemmelige identitet:-)

Og jeg gjør lyd fordi det er både gøy og en spennende utfordring.

Hva er din grunn da John Idar
Heldig du:) Alltid drømt om å komme meg litt bort fra hedemarkens dype skoger jeg. men sukk,...
Og hvis du vil vite hvor Venberget er så er det på Finnskogen.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

Er ikke det i nærheten av Åmot da? Tror jeg faktisk har kjørt forbi der en gang.
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Frodelyd skrev:Er ikke det i nærheten av Åmot da? Tror jeg faktisk har kjørt forbi der en gang.
Vel, det er nå samme fylket...
Venberget er ett gammalt gjengrodd torp på finnskogen, har du passert det i forbindelse med Åmot har du jaggu kjørt dæ borti granskauen bort.
Frode Trondahl
Pro Member Silver
Innlegg: 1119
Registrert: 28 nov 2003, 17:52
Sted: OSLO/ Sørlandet en gang iblant.

Legg inn av Frode Trondahl »

sjekket kartet på gule sider nå, det er faktisk et sted i Åmot som heter det samme
Mvh
Frode Trondahl
Lydtekniker / Prosjektleder

Sjekk ut vår nye hjemmeside:
http://www.ehs.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

Frodelyd skrev:sjekket kartet på gule sider nå, det er faktisk et sted i Åmot som heter det samme
Jaggu! fleirkulturell je da ell?
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Da begynner dette å ligne på noe Frodelyd. Vi begynte å bli litt skeptiske her skjønner du.. Håpet er jo at vi kan være litt hyggelige med hverandre innpå her også.
Jo, grunnene til at jeg skrur lyd er vel mange. En av dem er at det er vel det eneste jeg kan ordentlig. En annen er at det gir meg et salig kick når alt klaffer. Enda en er at det skaffer meg og familien tak over hodet og mat i kjøleskapet. osv osv.. Kjøpte du LA 460 til slutt da eller? De låter som det meste annet fea EAW mycket bra!

John I
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

John Idar Bakke skrev:Da begynner dette å ligne på noe Frodelyd. Vi begynte å bli litt skeptiske her skjønner du.. Håpet er jo at vi kan være litt hyggelige med hverandre innpå her også.
Jo, grunnene til at jeg skrur lyd er vel mange. En av dem er at det er vel det eneste jeg kan ordentlig. En annen er at det gir meg et salig kick når alt klaffer. Enda en er at det skaffer meg og familien tak over hodet og mat i kjøleskapet. osv osv.. Kjøpte du LA 460 til slutt da eller? De låter som det meste annet fea EAW mycket bra!

John I

Har A-B testet 460 med MSL4. 460 hadde ikke sjans!
ehhh om jeg ikke tar feil er 460 den selfpowra kassa???

hehe

*Meyerfan*
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Joachim skrev:
John Idar Bakke skrev:Da begynner dette å ligne på noe Frodelyd. Vi begynte å bli litt skeptiske her skjønner du.. Håpet er jo at vi kan være litt hyggelige med hverandre innpå her også.
Jo, grunnene til at jeg skrur lyd er vel mange. En av dem er at det er vel det eneste jeg kan ordentlig. En annen er at det gir meg et salig kick når alt klaffer. Enda en er at det skaffer meg og familien tak over hodet og mat i kjøleskapet. osv osv.. Kjøpte du LA 460 til slutt da eller? De låter som det meste annet fea EAW mycket bra!

John I

Har A-B testet 460 med MSL4. 460 hadde ikke sjans!
ehhh om jeg ikke tar feil er 460 den selfpowra kassa???

hehe

*Meyerfan*
Nei, 460 er treveis kasse i LA serien (HF og MF passivt eller aktivt delt). Altså ikke dyrest, og å sammenligne den med MSL-4 blir vel samme som å sammenligne den med KF-750... Gjorde forøvrig en jobb på Sentrum scene med fire slike og to LA-400 subber her i forfjor. Funka som en kule det.. Absolutt en god og forholdsvis rimelig kasse det. Det var nok EP3 du tenkte på..
JOACHIM!! hold deg til blått.. :twisted:
Sist redigert av John Idar Bakke den 24 feb 2004, 20:30, redigert 1 gang totalt.
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

John Idar Bakke skrev:
Joachim skrev:
John Idar Bakke skrev:Da begynner dette å ligne på noe Frodelyd. Vi begynte å bli litt skeptiske her skjønner du.. Håpet er jo at vi kan være litt hyggelige med hverandre innpå her også.
Jo, grunnene til at jeg skrur lyd er vel mange. En av dem er at det er vel det eneste jeg kan ordentlig. En annen er at det gir meg et salig kick når alt klaffer. Enda en er at det skaffer meg og familien tak over hodet og mat i kjøleskapet. osv osv.. Kjøpte du LA 460 til slutt da eller? De låter som det meste annet fea EAW mycket bra!

John I

Har A-B testet 460 med MSL4. 460 hadde ikke sjans!
ehhh om jeg ikke tar feil er 460 den selfpowra kassa???

hehe

*Meyerfan*
Nei, 460 er treveis kasse i LA serien (HF og MF passivt eller aktivt delt). Altså ikke dyrest, og å sammenligne den med MSL-4 blir vel samme som å sammenligne den med KF-750... Gjorde forøvrig en jobb på Sentrum scene med fire slike og to LA-400 subber her i forfjor. Funka som en kule det.. Absolutt en god og forholdsvis rimelig kasse det.
JOACHIM!! hold deg til blått.. :twisted:
Så så , ikke så sinna da, jeg stilte jo min tvil.
Hva heter den self powra EAW kassa da ???
Brukeravatar
John Idar Bakke
Pro Member
Innlegg: 391
Registrert: 10 jun 2003, 12:52
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av John Idar Bakke »

Se over. EP3 er den største av dem. EP1 er sub og EP 2 er toveis. Er nok bygd på samme lest som 460, men...
Hvorfor skal alle på død og liv være så Jævlig anonyme her!? Tørr dere ikke stå for meningene deres? (Det holder ikke med bare fornavn...!!!)


Sjekk http://www.johnib.no
Brukeravatar
Joachim
Pro Member Gold
Innlegg: 2042
Registrert: 11 sep 2003, 18:41
Sted: Øya

Legg inn av Joachim »

John Idar Bakke skrev:Se over. EP3 er den største av dem. EP1 er sub og EP 2 er toveis. Er nok bygd på samme lest som 460, men...
nei da, den het 400 å noe eller 600 å noe..
Uansett kan jeg minne om at en MSL4 kun inneholder 1 x 12" og 1 x 2" og en fet amp da seff:) Tenk så deilig det hadde vært i verden om alt hadde vært meyer, XLR og strøm, thats it. ingen prosessorer for folk å tukle med osv...
Svar